Hop til indhold

hjælp til god hundekur


Gæst Malou-jan
 Share

Recommended Posts

Gæst Malou-jan

Hej.

Jeg har en hund der skal af med 2 kg.

Nogle gode råd og effektive:-)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tea vejer 8.3 kg... Og har tabt sig fra 9.6kg på Royal Canin satiety + gulerødder, og intet andet mad men masser af motion.

Hun skulle ideelt set tabe sig omkring 100g pr uge (regnet ud med hjælp fra dyrlægen). Indimellem gik det for stærkt i en uge, hvilket så gav bagslag den næste.

 

Jeg syntes ikke det var slemt at slanke hende, da vi først fandt et foder som holdte hende fra at være nærdøds-sulten konstant ;)

 

I øvrigt giver det gode vaner fremover, at veje foderet af dagligt, samt gå den ekstra tur... det gør det noget nemmere at holde vægten nede :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun "sluger" maden er det vigtigt at sætte spisehastigheden ned så hun bliver rigtig mæt. Vælg et kvalitets slankefoder og husk at rugbrød, ris, pasta, kartofler ect, tyggeben og lign feder vildt! Gå evt. til kontrolvejninger hos din dyrlæge. Held og lykke :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg stemmer ikke i koret der råber light, for ingredienserne er ofte af ringere kvalitet. Skal jeg slanke en voksen hund, så kommer den på udelukkende hjemmelavet mad hvor det er nemt at skjule grøntsager og hvor det fylder optimalt i maven, så hunden ikke er sulten hele tiden. Desuden øger jeg lufteturene og vælger øvelser hvor hunden bevæger sig når jeg træner/ aktiverer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...