Hop til indhold

Argh! Hotspot *sguddaforheblede!*


Freudika
 Share

Recommended Posts

Tullen har jo fået sig sådan et fætter på kinden ... jeg har klippet (eller jeg har fået Janni til at klippe) og vasket og smurt med fuciderm-vet-creme som skulle være specielt til sådan noget ...

 

I dag har jeg klippet lidt mere, vasket lidt mere og smurt en hel masse gange - men det ser alligevel ud til at det har tænkt sig at sprede sig - så vi slipper nok ikke for dyrlægen - men det ser ud til, at det godt kan vente til i morgen heldigvis ... Det er bare rarere at komme hos den dyrlæge man kender ...

 

Men er der andet jeg kan gøre? Nåja - og nu har jeg googlet og læst hele internettet igennem næsten - og fået blandede informationer om, hvor vidt det smitter det skidt ... er der nogen der ved om det gør eller ikke gør?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er noget sparsomme oplysninger, du kommer med - men såfremt du hentyder til ringorm - ja så er det meget smitsomt - også fra hund til menneske........ så fat på dyrlægen hurigst muligt og i gang med desinficering - hvis det er ringorm:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Det er noget sparsomme oplysninger, du kommer med - men såfremt du hentyder til ringorm - ja så er det meget smitsomt - også fra hund til menneske........ så fat på dyrlægen hurigst muligt og i gang med desinficering - hvis det er ringorm:cry:

 

Hotspot er da en diagnose? Eller har jeg misforstået noget og er ringorm "en slags" hotspots?! :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er egentlig ikke i tvivl om, at det er et såkaldt hotspot (jeg tror bedst, at det kan sammenlignes med Børnesår hos mennesker) - Tullen har haft et før - og det ligner fuldstændig det hun har nu ... det minder egentlig lidt om en lidt dyb hudafskrabning - med lidt klamhedspuds :puke:

 

Det jeg er i tvivl om er egentlig bare, om jeg skal kæmpe med at holde hundene fra hinanden så Bimsen ikke også får sådan et grimhedssår ... Vi gør jo, hvad vi kan for ikke selv at blive smittede - vasker fingre grundigt, når vi har smurt Tullen og nusset hende og sårn ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores gamle flat fik et hotspot og han blev helt varm og rystede over det hele. Selve såret var sådan bulet, fugtigt og ophovent og dyrdokteren som vi have i telefonen (det var sen aften da vi opdagede det) sagde: Klip pelsen af og bad såret og kom i morgen. Næste dag fik han et skud pencelin og en stak piller.

 

Den nye her har også lige haft et hotspot og proceduren var ca den samme. Et skud pencelin og et stak piller. Ingen klipning / barbering i vore moderne tider (og tak for det for det var ugen op til en udstilling).

 

Dr. Dyr (begge to) siger at det skyldes, at vovse river sig f.eks. på en busk eller vi kommer til at ridse huden med en børste eller lignende og så går der infektion / betændelse i såret...noget stafilikok-halløjsa, som kan brede sig løbet af no time...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min tøs havde også et (eller var det nu også det dyrlægen egentlig syntes det var?) for et halvt års tid siden. Det var i hvert fald noget væmmeligt betændt område i huden. Og hun fik også barberet frit omkring det, for at det kunne få luft. Hvilket det virkelig også trængte til, for det havde hygget sig under den tætte, tætte pels i ansigtet lidt for længe, uden jeg havde oplevet det.

 

Selv blev jeg også noget bleg, da de hev maskinen frem, og høstede mange mærkelige blikke, da jeg bad dem være kanp så rundhåndede med barberingen. Vi stod også overfor en udstilling i nær fremtid.

 

Som jeg husker det, fik jeg også at vide, at det ikke var smitsomt. Hvilket også underbygges af ideen om, at der skal være en rift eller andet, der kan "angribes" af bakterier. Naturligvis skader det ikke at vaske sine hænder når man har pillet ved hunden, men det gør man jo naturligt når man har pillet ved salver og andet medicinsk hygge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min tøs havde også et (eller var det nu også det dyrlægen egentlig syntes det var?) for et halvt års tid siden. Det var i hvert fald noget væmmeligt betændt område i huden. Og hun fik også barberet frit omkring det, for at det kunne få luft. Hvilket det virkelig også trængte til, for det havde hygget sig under den tætte, tætte pels i ansigtet lidt for længe, uden jeg havde oplevet det.

 

Selv blev jeg også noget bleg, da de hev maskinen frem, og høstede mange mærkelige blikke, da jeg bad dem være kanp så rundhåndede med barberingen. Vi stod også overfor en udstilling i nær fremtid.

 

Som jeg husker det, fik jeg også at vide, at det ikke var smitsomt. Hvilket også underbygges af ideen om, at der skal være en rift eller andet, der kan "angribes" af bakterier. Naturligvis skader det ikke at vaske sine hænder når man har pillet ved hunden, men det gør man jo naturligt når man har pillet ved salver og andet medicinsk hygge.

 

Hæ hæ, mja det udstillings-noget er der nogle der forstår og så er der nogle, der absolut ikke gør ha ha ha :mrgreen: !!! Måske vi slap for barbering af vovse fordi vi opdagede det så tidligt, men det var nu altså kun fordi det i mistænkelig grad lignede det den gamle vovse havde haft.

 

Vi skulle til træning med den nye samme aften som vi opdagede det om dagen og dr. Dyr sagde, at vi roligt kunne tage afsted. Det kunne ikke smitte nogle og kræet kunne sagtens træne selvom den havde fået et skud pencelin og en pille på størrelse med rundetårn...ok, så måske ikke så stor, men stor !!! :shock::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Groa har haft hotspot 3 gange, det en form for vådeksem. Hun fik det især når hun havde været hos frisør. de første to gange fik hun atibiotika i pilleform, samt salve. tredie gang fik hun en sprøjte med noget nyt mod hotspot, og siden har det været væk.

Vi har ikke oplevet det har smittet, Speedy har ikke haft noget de gange Groa havde.

Freudika, sender dig lige en PB.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og nu har hun så lige været afsted igen fordi hun blev helt vildt skidtmas af det skud i nakken ... så var hun lige nede og få to skud til - et kvalmestillende og et smertestillende ... stakkels Tullen :(

 

Arme stakkel :ae: ! Og så de piller...de er jo over mega store...giv hende nu godt med leverpostej at skylle dem ned med :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...