Hop til indhold

luft i maven af foder ?


anne-lise hansen
 Share

Recommended Posts

Da jeg fik Ollie fik han utrolig meget luft i maven af det foder som han

havde med fra opdrætter - jeg husker ikke navnet på foderet mere - men han slog

nogle gevaldige prutter af det , nu får han Eukanuba Puppi 1 - 12 mdr og fungerer

egentlig godt på det , men i perioder prutter han stadig utroligt meget , han spiser

ikke særligt hurtigt så jeg tror ikke det er fordi han sluger luft , så nu er spørgsmålet

om jeg kan gøre noget ved hans prutter eller om jeg bare skal vende min sarte næse

til stanken af prut ? - Han prutter som en gammel hund !

Link til indlæg
Del på andre sites

Cookie pruttede enormt meget på acana, Olivers, taste of the wild og orijen.. alt det fine gode kvalitetsfoder. Nu får hun Hills og prutter stort set aldrig. Har heller ikke hikke og hendes pøller er bare så fine og faste. Det er det bedste foder hun har været på selvom jeg synes det lyder som det noget af det værste når jeg læser indholdet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det kommer vel an på hvordan fordøjelses systemet arbejder. Nogle hunde har det bare sværere ved at nedbryde visse ting - herunder div korn samt forskellige grønsager som kan konflikte i mave tarm systemet og så dannes der gasser. Hvis tarm systemet ikke er komplet - der er nok af de gavnlige mælkesyrer så bliver disse jo overtaget af de dårlige - dem som er i visse grønsager og korn - måske noget så simpel som at give lidt gode mælkesyre bakterier kan være gavnligt. Det kan være en sjat yougurt (vælg den rigtige yougurt) - eller i form af lidt canikur eller zoolac

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...