pivpiv Skrevet Juli 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2013 Med labberen siger man jo at hunden ikke må gå på trapper og hoppe ud og ind af bilen. MEN der er jo forskel på tingene. Må hvalpen tage de tre trin på trappen ind til huset eller menes der trappen til første sal? Når hunden ikke må hoppe ud og ind af bilen, gælder det så også hvis det er en lav bil(skoda) og ved føresædet i bunden eller gælder det kun høje biler eller bagagerum? Synes det er vildt svært og synes hurtigt det bliver tungt at slæbe bøffen og med mit helbred må jeg ikke. Hvordan tolker i det?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret Juli 9, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2013 Vores Aussie-dreng har fået lov at tage få trin en gang i mellem, og har gået på trappe i en uge 7 mdr. gammel da han blev passet. Hoppe ud af bilen gør han også. Ved alle situationerne har det vigtigste for os været at det ikke har været hele tiden og hver dag, og at vi har støttet og hjupet ham. Ved trappen sætte vi børnegitter i begge ender og så fik han sele på, så vi kunne side/være på trappen når han gik ned og sørge for at det ikke gik for hurtigt. Ud af bilen har vi ligeledes taget fat i selen og støttet ham når han skulle ud for at undgå det værste stød på albuerne. Nu er han 11 mdr., og vi undgår stadig for mange trapper og stød - men det kan være svært når man har en lille springfyr Så det korte af det lange; vi har ikke undgået det 100%, men samtidig heller ikke overdrevet trapper, spring og lign. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pivpiv Besvaret Juli 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2013 vi har kun et trin og det tager hun. Ved min mor er der tre trin ind og jeg løfter hende troligt og er blå i hovedet*GG* Ud og ind af bilen hader hun at blive løftet og det er jo ikke meget højere end det ene trin herhjemme...... men vil jo også bare passe på det kære lille kræ. Så hellere spørge for meget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret Juli 9, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2013 Og havde så ikke lige set i at det var i lab-delen.....men Ludwig er på størrelse med en lille lab... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juli 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 Jeg ser intet problem i at de kan gå op/ned af 3-4 trin hvis man har trappe ind til huset. Jeg ville så ikke lade den springe ud af bagage rummet i bilen - det er de stød de får når de springer eller går ned af en trappe som man skal passe lidt på med. Hunden skal altså ikke drøne op og ned af trappen til 1. salen flere gange om dagen. Lidt med måde - for det er også godt de lærer den her balance kunst, da det er med til at styrke muskler og sener. Hvis hun sidder i bunden af bilen - kan du sagtens lade hende selv hoppe ud og ind - det er jo relativ korte intervaller det handler om. Mine beagler var cirka 5 måneder da de selv gik op til 1. salen - men de blev båret ned igen. Vi har trappe trin både i stuen til en nedsænket del - samt ud til havedøren hvor der er to trin ned og dem har mine hvalpe rendt op og ned af fra dag 1. Ved godt mine hunde er mindre i str. men der er også fundet HD i beaglen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts