Hop til indhold

Hvordan viser jeres hunde deres følelser overfor jer ?


anne-lise hansen
 Share

Recommended Posts

Da Tot var hvalp viste han ofte sin kærlighed ved at bide - det var som om han ikke

rigtigt kunne finde ud af at slikke , og han elsker stadig når jeg har hånden i munden

på ham - tager ofte helt forsigtigt min arm/hånd i munden, nu er Ollie så begyndt på

det samme - så mit spørgsmål er : kan en hund lære at vise sin kærlighed ved at

slikke eller er det medfødt - kort sagt arv eller miljø ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Min Charlie er genplacering så der har vi måttet arbejde lidt for tilliden. Men kærlighed for Charlie er når han kommer og sætter sig tæt op af mig og jeg så lægger armen om ham - så putter han helt ind til mig og vil kløs på brystet - så kan han godt finde på lige at stikke snotten op i hovedet på mig og kigge med de der lækre bløde øjne, måske får jeg et slik på hånden :lun:

 

Oscar er lidt i samme stil - han elsker når han kan ligge helt tæt op af mig f.eks. når vi sidder ude på havebænken. Så ligger han hovedet i skødet på mig, sukker dybt og så kan mor nusse hoved - somme tider giver han et slik på næsen :hjerte:

 

Darwin - sover hos mig om natten. Han sover under dynen og allerhelst i mine knæhaser. Hvis det er for varmt ligger han ovenpå dynen. Han kommer og "banker" forsigtigt på med en pote, når jeg skal lette dynen. Kærlighed helt tæt på er når han sniger sig ind mellem mine ben - hvis jeg sidder på en stol. Kærlighed er også når han kigger længe og intens på mig - sådan lidt "fortrolig" agtig. :lun: Darwin slikker aldrig - det har han aldrig gjort - han bruger mere krops sproget - trykke kroppen tæt op af dig f.eks.

Link til indlæg
Del på andre sites

Benny kan komme ind fra haven bare for lige at give en et ordentligt slik i hovedet :lun: Hvis jeg har været for længe væk (i hans optik) ligger han sig helt op af mig i sengen, helst med hovedet ovenpå mig :hjerte: Derudover hilser han os velkommen hjem med nogle søde rustne hyl, og løøøøber os altid i møde.

Desuden sover han næsten altid i nærheden af en af os (mennesker), altså nedenfor ens fødder eller tæt på.

 

 

Egon er.. Egon. Han kan og vil så meget selv, men nogle gange må han overgive sig og bare være herre fjollet og skal have en kæmpe kæletur og kys :lol: Han kommer bare og lææææner sig ind i ens ben, så ved man hvad han vil. Han kan også nogle gange lide at sidde tæt og bare kigge på et eller andet (sådan, ingenting, kigge ud over havet, kigge på trafik som passerer osv). Andre gange vil han det samme, men alene hehe. Så sidder han en snors længde væk. Men ja, nogle gange kommer han så selv helt hen og sidder, og læner sig imod mig :hjerte:

 

Hvis det ikke er for varmt, kommer han op i fodenden af sengen om morgenen og snuer den sidste time, en sjælden gang imellem kommer han også op i sofaen. Det betyder lidt for mig, for han er slet ikke en puttehund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninja stryger op og ned af ens ben, ud og ind og igennem - hun er som en lille kat når hun er kælen og vil have nus :lun: En sjælden gang imellem smækker hun sig ned på gulvet med stængerne i vejret, og så vil hun gerne nusses på maven. Det er yderst sjældent at hun lægger sig på den måde og hun har kun gjort det overfor Casper og mig. Og så er hun ellers ikke bleg for at give kæmpe kys, men engang imellem er det bare stille og roligt slikkeri på vores arme, ansigter osv. Der tror jeg så mere det er 'bonding' end decideret kærlighed.

 

Mollie er så nem, hun viser følelser hele tiden, døgnet rundt. Det eneste man behøver er at tilbyde sig selv, så er hun der straks til at kysse, tilbyde pote og nappe i vores hænder. :lun:

 

 

Helt ærligt tror jeg vi mennesker lægger mere i hundenes handlinger, fordi vi godt kan lide tanken om at vores dyr elsker os, og ikke kan undvære os. Men det er nu hyggeligt :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt tror jeg vi mennesker lægger mere i hundenes handlinger, fordi vi godt kan lide tanken om at vores dyr elsker os, og ikke kan undvære os. Men det er nu hyggeligt :hjerte:

 

Jeg tror godt hunde kan udvise følelser, de gør det jo også ved hinanden (udover hilse/gensyn). Men ved da godt at tiggen om at blive kløet nok er lidt mere egoistisk end samvær med mennesket.

 

Ligesom de helt modsat, kan vise at de virkelig ikke kan lide hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, jeg fik ikke mit sidste med - mine hunde virker ikke til at lære af hinanden på det her punkt, lige bortset fra at Benny godt vil komme og sidde med, når mig og Egon sidder sammen. Benny har altid været meget kærlig og sørger stadig for at alle - inklusiv katten - får lidt special time og lidt rengøring hver dag, det er fanme sødt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Tot var hvalp viste han ofte sin kærlighed ved at bide - det var som om han ikke

rigtigt kunne finde ud af at slikke , og han elsker stadig når jeg har hånden i munden

på ham - tager ofte helt forsigtigt min arm/hånd i munden, nu er Ollie så begyndt på

det samme - så mit spørgsmål er : kan en hund lære at vise sin kærlighed ved at

slikke eller er det medfødt - kort sagt arv eller miljø ?

 

 

Oluf både bider og slikker. han må elske mig meget højt :engel:

 

Til spørgsmålet. jeg tror det er arv

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror godt hunde kan udvise følelser, de gør det jo også ved hinanden (udover hilse/gensyn). Men ved da godt at tiggen om at blive kløet nok er lidt mere egoistisk end samvær med mennesket.

 

Ligesom de helt modsat, kan vise at de virkelig ikke kan lide hinanden.

 

 

At vise kærlighed er jo ikke en egoistisk handling - jeg viser ofte kærlighed overfor Casper fordi jeg gerne vil have at han skal vide hvor meget jeg holder af ham. Det tror jeg ikke hunde er i stand til på samme måde, jeg tror de gør det for at få dækket deres eget behov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst S'eren

Nissan kommer forsigtigt hen, lægger sig i mit skød eller på maven, og mener han skal have lov til at vaske mit ansigt og give tungekys i et kvarters tid ... :lol: Jeg er ikke altid helt enig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cookie mysser og dasker med sin ene pote, som om hun ville sige "jeg elsker bare DIG!" Hun ligger tæt og hvis ikke der lige er plads, så møffer hun sig ind under arme og ben.

Den største tillidserklæring fra cookie er dog nok at jeg må bære hende. Hun bryder sig ikke om at andre løfter hende op, hun tolerer dog at manden gør det når de skal ned og tisse og hun har ondt. Men ellers ikke. Det er altid mig hun kommer til hvis hun skal op og hænge.

Når vi er ved vandet vil hun også kun gribes af mig når hun har svømmet sig træt. Hun svømmer direkte hen til mig og kaster forpoterne op af mit ben så det er bare med at være klar. Og har manden i sjov løftet hende op vrider hun sig som en orm for at komme ned eller over til mig ♡ det er kærlighed og tryghed og tillid.

 

Og så aer hun med den ene forpote hvis hun har ligget lidt og fået nusnus ovenpå en af os. Det er som om hun efterligner vores ae-bevægelse på os. Rigtig sødt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Walther er en rigtig putte trold. Han elsker at være hos os i sofaen og i sengen. Han kommer hen og nærmest gnider sig som en kat på vores ben. Hvis vi ikke lige giver en krammer eller aer ham nærmest sparker han til vores skinde ben for at sige nu skal vi kæle ;-) og det er flere gange om dagen:lun: og ellers hele håndledet ind i munden og han nipper lidt i det. Også lige tunge slaskere han elsker at slikke os i hovedet på hænder og tæer, men da er vi ikke helt enige. :-)

 

Zeus derimod er slet ingen putte trold. Walther ligger lige nu i sofaen hos min mand. Mens Zeus er gået i sin elskelige kasse med hans tæpper ;-) men han viser dig også kærlighed ved at bide i vores hænder. Men er han virkelig træt og jeg, det gælder kun mig, ligger på gulvet kommer han kravlende op af mine ben over min mave og ligger et forben på hver skulder laver et dybt suk og ligger hovedet på min bryst kasse :lun: Det sker sjældent men hvor jeg nyder det når det sker ;-)

 

Med hensyn til spørgsmålet tror jeg det er arv måske ved det ikke rigtigt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine er bare enormt meget putte hunde. Skal hele tiden ligge tæt og nusse eller kramme. Bono har et enormt stort slikke behov og det er ikke altid lige lækkert, så nogle gange gør han det meget stille, for så kan det jo være at vi ikke opdager det;-)

Kara er ikke så gammel, så hun napper, både når der skal puttes, men også når der leges :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...