Hop til indhold

Ny bog af Kerstin Malm


sonja77
 Share

Recommended Posts

Jeg har personligt også "bones.." som reference-bog, den der talte mest til mig, så når en anden bog beskrives som hen i retning af den, ja så spidser jeg ører (eller måske det hedder 'spidser øjne', når det er noget man læser? :mrgreen:) . Det er lidt svært at sætte ord på, men jeg tror det der bedst beskriver hvad jeg allermest går op i - og vil læse om - må være det, der kaldes "the bond", altså båndet, tilknytningen, samhørigheden mellem hund og menneske, og det er lige præcis det, jeg synes "bones..." rammer så fantastisk, så jeg tror måske nok liiige, jeg vil få fat i 'denne hersens Kerstin Malm'-bog også! Tak for tippet!

 

Er bogen på engelsk?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er bogen på engelsk?

 

Ja, den er på engelsk. Og hvis man ikke har noget imod at læse på engelsk, så kan den VARMT anbefales. Jeg er kun 50 sider inde i den, men er MEGET opslugt af den, den taler virkelig til mig. Det føles bare helt, helt rigtigt, det forfatteren skriver, og det er virkelig noget, der får mig til at tænke over mit forhold til Tyson.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, den er på engelsk. Og hvis man ikke har noget imod at læse på engelsk, så kan den VARMT anbefales. Jeg er kun 50 sider inde i den, men er MEGET opslugt af den, den taler virkelig til mig. Det føles bare helt, helt rigtigt, det forfatteren skriver, og det er virkelig noget, der får mig til at tænke over mit forhold til Tyson.

 

ØV:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg læst den del i bones-bogen, der handler om at gå tilbage til det basale. Hun (forfatteren) skriver, at hun med det samme kan se kvaliteten af ejerens og hundens forhold ved at se, hvordan de går tur sammen og at dét, at hunden trækker i snoren, er et tegn på, at forbindelsen mellem dem ikke er god nok. Først havde jeg den sådan lidt, ja, ja, den er god med dig :rolleyes: - men så læste jeg videre og syntes lige pludselig, at der var noget om det.

 

Så nu er jeg fra i dag begyndt at træne gå pænt/ikke trække - noget jeg aldrig har kunnet tage mig sammen til at træne, da Tyson jo er sådan en lille hund, at jeg sagtens kan holde ham og ikke får trukket armen af led. Men nu skal det være! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

For øvrigt kunne jeg godt lide historien om Angel, hvor forfatteren bemærker, at hunde er meget villige til at lære nye og bedre måder at gøre tingene på, mens mange mennesker har svært ved det. Jeg kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet over Angels ejer, der blev ved med at finde på undskyldninger for, hvorfor Angel pludselig opførte sig så eksemplarisk, fordi hun ikke ville acceptere, at det simpelthen skyldtes den nye måde at arbejde med ham på. Og samtidig tænkte jeg, at jeg hellere må se på mig selv nogle gange for at være sikker på, at jeg ikke gør det samme som Angels ejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så Snevinter, nu må du altså snart på banen og fortælle, hvor langt du er kommet i din genlæsning af bones-bogen! :-)

 

Jeg har lige læst den del om hunde, der bliver stemplet som aggressive, fordi de siger fra over for uhøflige hunde, og de uhøflige hundes ejere, der siger "jamen, h*n vil bare hilse".

 

DET ramte plet, for det er helt sikkert en af de ting, jeg har gjort forkert med Tyson: Jeg har ment, at det var ham, der havde et problem, når han knurrede e.l. af en vild unghund, der nærmest sprang i hovedet på ham.

 

Heldigvis er jeg blevet klogere på det punkt. Og jeg prøver at have mere fokus på at "beskytte" ham i de situationer, sådan som forfatteren skriver, at man skal som en god leder. Det er også noget, min adfærdsbehandler har sagt, at jeg skal. Derfor er en af de ting, jeg arbejder med, selvom der stadig er situationer, hvor jeg begår fejl. Og så prøver jeg at lukke ørene for de kommentarer, jeg får fra andre hundeejere, der mener, at jeg er overbeskyttende og pylrer om min hund, og at "hundene skal klare det selv" og fortæller, at deres store, hyperaktive unghunde ikke mener noget ondt med det, så at jeg bare skal lade dem tromle Tyson. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Jamen jeg kan slet ikke følge med dig :mrgreen: ...men heldigvis kan jeg huske de afsnit du snakker om, selvom jeg ikke er kommet dertil.

 

Jeg skrev lidt om det på min blog - det med uhøflige hunde. Helt enig, og det er også noget som jeg skal minde mig selv om. Nogle hunde hopper virkelig bare lige op i hovedet på andre hunde, og hilser faktisk ikke ret pænt. Det underlige er, nogle gange ignorer Vinter dem bare, men andre gange kan de godt få en lille advarsel i form a knurren. Gad vide hvorfor hun forskelsbehandler - jo sikkert fordi der er forskel, men jeg gad godt kunne se hvad forskellen er...hmmm, må kigge mere efter :mrgreen:

 

så nu kan du godt smide bogen lidt til siden, så jeg kan nå at være med!!! :roll:

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiiih, altså I har fået mig lokket til at købe Bones :roll:;-) Den kom i går :mrgreen:

 

Og har straks kastet mig over den, men måtte lægge den fra mig ret hurtigt :oops: da den kom til det afsnit, hvor hendes veninde har opsøgt en træner, der mener, hendes vaps skal have strøm :shock: Ved endnu ikke om den får det :megaked: er kun kommet til venindens føles af, at noget er helt helt forkert :( Skal lige samle mod til at læse videre, eller måske springer jeg bare det afsnit helt over :oops:

 

Noget af det vigtigste jeg har lært fra Bondo er, at hvis noget føles forkert, så er det det også :!: :!: uanset hvad andre herunder "eksperter" "profesionnelle" "trænere" og øvrige måtte mene:!::!::!: ikke at Bondo blev udsat for noget slemt :???: men bare noget, som jeg ikke umiddelbart havde det godt med :( Det kommer ikke til at ske med Jacki :evil::(:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiiih, altså I har fået mig lokket til at købe Bones :roll:;-) Den kom i går :mrgreen:

 

Og har straks kastet mig over den, men måtte lægge den fra mig ret hurtigt :oops: da den kom til det afsnit, hvor hendes veninde har opsøgt en træner, der mener, hendes vaps skal have strøm :shock: Ved endnu ikke om den får det :megaked: er kun kommet til venindens føles af, at noget er helt helt forkert :( Skal lige samle mod til at læse videre, eller måske springer jeg bare det afsnit helt over :oops:

 

Noget af det vigtigste jeg har lært fra Bondo er, at hvis noget føles forkert, så er det det også :!: :!: uanset hvad andre herunder "eksperter" "profesionnelle" "trænere" og øvrige måtte mene:!::!::!: ikke at Bondo blev udsat for noget slemt :???: men bare noget, som jeg ikke umiddelbart havde det godt med :( Det kommer ikke til at ske med Jacki :evil::(:engel:

 

Uha ja, det afsnit havde jeg det også meget svært med. Må nok erkende, at jeg bliver en tudemarie, når det kommer til den slags ting. :megaked: Men læs bare afsnittet til ende, for det ender godt til sidst (og da det endte godt, tudede jeg igen, fordi jeg blev rørt :rolleyes:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha ja, det afsnit havde jeg det også meget svært med. Må nok erkende, at jeg bliver en tudemarie, når det kommer til den slags ting. :megaked: Men læs bare afsnittet til ende, for det ender godt til sidst (og da det endte godt, tudede jeg igen, fordi jeg blev rørt :rolleyes:).

 

OK - skal se om jeg kan samle mod til det :oops: nu jeg ved at det ender godt :kys:

 

Har allerede grinet og grædt temmelig meget :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...