Hop til indhold

Priser på katration af hunde - hvorfor svinger de så meget??


Gæst Helle1985
 Share

Recommended Posts

Gæst Helle1985

Hej alle :)

 

Efter en ALT for lang pause herfra grundet en masse dumme ting, er jeg nu tilbage igen - for good!

 

Min kæreste og jeg har overtaget en skøn, lille tre-årig papillon/dsg-blanding. Ham vil vi meget gerne have kastreret så snart hans overdragelsespapirer er klaret og i den forbindelse er jeg ved at undersøge nogle priser.

 

De priser jeg har set, går fra 1000,- til 2700,-! Det er en almindelig kastration af en hund på under 10 kg.

 

Jeg synes det er ret vildt, at det svinger så meget! Min egen dyrlæge (Lyngby Dyrehospital) ligger desværre i den dyre (haha) ende, så jeg søger et billigt, men GODT alternativ i Lyngby/København.

 

Kunne der være en skøn HF'er, der kunne være behjælpelig? :)

 

(og der skal NOK komme billeder af den lille ny)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer nok også an på hvilke øvrige udgifter den enkelte dyrlæge/klinik har. Altså udgifter til bygninger, lønninger, forsikringer osv.

 

Jeg har brugt CramonVet - Dyrlæge når du har fri til kastration af marsvin og ved at der er rigtig mange med marsvin der bruger hende. Også fordi hun

på de små gnavere bruger en teknik hvor hun går ind gennem buen og det er skånsomt for de små. Men har ikke erfaring med hende hvad angår

hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer nok også an på hvilke øvrige udgifter den enkelte dyrlæge/klinik har. Altså udgifter til bygninger, lønninger, forsikringer osv.

Der er flere og flere som forventer en fin klinik med venteværelse, sygeplejersker og medicinsk udstyr til både den ene og den anden avancerede undersøgelse ligesom på et hospital.

Jeg bruger en billig dyrlæge til de almindelige ting som jeg bl.a. vil betegne en kastraktion som og et "dyrehospital" til de særlige ting, hvor jeg gerne betaler for alt det udstyr og den specialuddannelse som jeg forventer til den slags.

Det er derfor en rigtig god idé at "prisshoppe" når der skal vaccineres o.l.

 

At flere og flere har en forsikring som betaler er nok også med til at priserne stiger

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er forskel på priserne, hvis der ikke var ville Konkurrencestyrelsen nok blande sig. Når man betaler for en kastration betaler du for:

Anæstesi, her kan være forskel på: overvågning (sygeplejerskeog maskiner) samt selve anæstesien (her ville jeg foretrække et sted der bruger præmedicinering, induktion og så vedligeholdelse ved gas, men injektionsanæstetika alene er langt billigere).

Materialer (handsker, evt. operationstøj, afdækning, suturer) og der kan være forskel på hvad og hvor meget der bruges.

Selve operationen

Medicinen (som jeg mener kun bør være smertestillende, operationen bør være foretaget så der ikke skal bruges antibiotika).

Derudover koster det selvfølgelig at holde en klinik med personale, husleje, udstyr og videreuddannelse.

Det jeg prøver at sige er at selvfølgelig vil man gerne betale en rimelig pris, men samtidig skal man også vælge et sted man er tryg ved...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, og velkommen tilbage!

Jeg synes det er fint, at du shopper lidt rundt mht. Priser på en "rutine operation", men vil også råde dig til at være opmærksom på hvilken type bedøvelse der bruges, og hvilke forhold der opereres under generelt.

Den "dyre" slags, som Hope beskriver, er meget mildere og mere sikker at bruge, og jeg kender selv en hund som var millimeter fra at dø under en kastration pga. Injektions bedøvelse, men som fint tåler gassen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Tak for den fine velkomst allesammen ;) Det varmer, når man er influenza-ramt og bare sidder under dynen og putter med thé og hunde dagen lang :)

 

Det er rigtigt nok, at der jo selvfølgelig er stor forskel på indretning, udstyr osv, men jeg synes alligevel at det er en meget stor forskel :)

 

CramonVet tager 1600,- og et er jo slet ikke dyrt og hvis de er gode, vil jeg da bestemt overveje det!

 

Jeg foretrækker klart at betale mere for den bedste og sikreste bedøvelse, men huslejen vil jeg selvfølgelig ikke betale for ;)

JEg shopper lidt videre og tjekker flere priser:)

 

Og HER er han så:

 

bob.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Jeg har som PMJ en helt ufancy dyrlæge, i tirsdags fik jeg 10 vaccinationer, 2 gange HD/AD og 1 gang OCD fotografering, og en kasteration. Det tog 1½ time. Jeg hjælper og er der når mine hunde bliver bedøvet, jeg tager dem hjem sovende og det betyder noget for mig. Okay, som er hunden der blev kastreret har f.eks svær HD, jeg er fordi jeg var der, er jeg helt sikker på de ikke trak i hans bagben eller noget. Han har helt sikkert verdens ufancy bedøvelse, ufancy metoder, men det fungere for mig. Jeg skulle have skannet et forben på Boss på dyrehospitalet og sikke et hyr jeg skulle igennem for at for lov til at være med ham til han blev bedøvet og når han vågnede op igen. De regner bare med man indlevere sin hund og henter igen kl. 16, så de kan ordne det når det passer dem, jeg har fuld forståelse for akutte ting, etc, men 8 timer på et dyrehospital er ikke nødvendigt for et ben i en scanner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hjælper og er der når mine hunde bliver bedøvet, jeg tager dem hjem sovende og det betyder noget for mig.

Jeg hører også til den type som vil holde pote hele vejen. Men jeg har også lært at der lige skal være en stol indenfor rækkevidde, når der skal sys større flænger. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...