Hop til indhold

Sonne "klaprer med tænderne" - agressiv eller ondt i tænderne?


Gæst Helle1985
 Share

Recommended Posts

Gæst Helle1985

Hej alle ;)

 

Som skrevet andetsteds, har vi fået en lille hund mere, Bob <3

 

Bob er ikke kastreret, men det er Sonne, så de skal lige finde ud af det, indtil Bob også bliver kastreret.

 

Der har selvfølgelig været et pat skænderier mellem de to og især over min kæreste, som Sonne betragter som hans.

 

Nå, men jeg har prøver at få dem til at lege og det går nogenlunde.

BORTSET fra, at somme tider stopper Sonne og sidder og klaprer med tænderne og kigger på Bob.

 

Nu tænker jeg så, om det er fordi han er sur eller om det gør ondt. Hvis det gør ondt, er det jo dobbelt så skidt, da han så kommer til at forbinde Bob med smerte - hvis jeg er uheldig :(

 

Jeg har kigget på hans tænder og kan ikke se noget problem. Han spiser også som han skal og kan sagtens tygge gulerødder og knasemad.

 

Derfor tænker jeg, at det må være noget adfærdsmæssigt...men hvad betyder det??

 

Når han er sur på Bob, knurrer han og viser tænder og der er jeg selvfølgelig IKKE i tvivl, men det her har jeg aldrig oplevet før med nogen hund.

 

Kan nogen hjælpe mig her? I næste måned skal Sonne og Ina vaccineres og der får de også kigget på tænder, men det er bare indtil da.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst diddjy

Vores tidligere hund, Eddie, klaprede også med sine tænder, når han var opkørt og en smule stresset. Hvis han havde leget vildt (som han kunne finde på med sig selv), eller hvis han havde jagtet en fugl, som fløj væk. Så sad han og klaprede tænder. Han havde stress, så når han begyndte på det, vidste vi, at vi skulle tage legetøjet fra ham. Men han kunne nemt køre sig selv op i det gear.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CollieLover

Det kan godt tyde på stress. Min egen hund Lion klaprer selv tænder, men det er nok mere "småbideri" han kan sidde og "klapre tænder" i en pude, i kattens øre og meget tit i min trøje. - Han tygger ikke eller bider, men jeg ville kalde det klapre tænder. - Det er noget som de har tilbage fra de var hvalpe, så småbed de lidt i moderen.

 

Jeg ved ikke om det kan have noget som helst med Bob at gøre. Nok ikke, men det var bare en anden tanke end stress :)

 

Min hund bliver så også helt salig og afslappet? Jeg ved ikke om Bob mere er utryg? Man kan tit se det på deres øjne og kropssprog :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985
Hvad er han en blanding af ? jeg har især set det hos skotter og det har ikke altid været venligt ment !

 

Han er chihuahua/??-spids og jack russel. Han gør det ikke så meget mere, heldigvis :)

Desværre er han nu gået amok med at humpe :S (se separat emne evt)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...