Hop til indhold

Soya elle ej?


Hopsa
 Share

Recommended Posts

Hvem siger soya er billigt? NOgen der har priserne?

 

Synes bare jeg ville påpege at selvom det siges tit, Så er Det jo ikke sikkert at det er rigtigt;)

et hurtigt pristjek viser at 25 kilo soya skrå koster 128 kr i alm konsum, dvs prisen er ret lav ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg tænkte godt det måtte bunde i den generelle forskrækkelse for allergi, men samtidig er der jo ingen der skriger op i samme grad når vi tobenede indtager soya (..eller er det egentlig ikke bare soja på dansk). Jeg kan huske for 8 års tid siden da jeg skiftede foder til Franks Pro Gold, det var første gang stødte på mærkatet "soyafri" ifm. hundefoder.

 

Er der nogle her der kender til mennesker der har udviklet allergi grundet indtag af soyaprodukter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Man feder jo svin op på det, så kan ikke forestille mig at det er særlig dyrt:vedikke:

 

Ikke udelukkende på soja. Jeg sælger det jo, sammen med alt muligt andet dyrefoder og soja er bestemt i den dyre ende af korn. Det tilsættes det meste kvæg, grise, heste, fåre ovs foder pga dets gode protein indhold.

 

Men til hundefoder er det jo typisk tilsat som en olie og den koster hos os over 200 kr for 10 liter. Selvfølgelig stadig billigt i forhold til fiskeolie, som er ca dobbelt så dyrt ( i de store mængder) og til sammenligning skal vi jo lige regne tørstofværdien af køddet ud.

 

Jeg var ikke ude på at forsvare soja i hundefoder, men som olie tror jeg virkelig sjældent det giver problemer. Og så synes jeg bare at den der evindelige korn med mere er kun i foderet som fyld og fordi det er billigt, trænger til at blive skudt i sænk. Det er ikke så enkelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...