Hop til indhold

antal måltider


pivpiv
 Share

Recommended Posts

Pjevs får kun et reelt måltid, det er om morgenen og er spredt ud på plænen så der søges efter det i en lille times tid, hun får det sammen med de gamle så alle 3 hunde får det samme;) der ud over er der så alt det løse der ryger i hende under træning m.m i løbet af dagen;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay også en lille vaps :)

 

Har du en KÆMPE græsplæne? Vores bruger ikke længe på at finde hendes mad selvom vi spreder det godt.

vi har 1500 m2 græs og spreder på hele plænen så hundene skal gå længe og bruge næsen, de ser ikke vi spreder for så stresser de bare rundt;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg ved ikke hvornår man går ned i måltider for mine fodres 4 x pr. dag - da min erfaring er at mindre måltider er bedre.

 

Jeg ville bruge noget af dags rationen som evt søge arbejde - men samtidig syntes jeg det er vigtig at hvalpen får sit energi behov dækket, så man er sikker på man ved at den får det den skal have

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Magda på 10 mdr. får stadigvæk tre måltider.

 

Bortset fra at hun er Beagle og konstant sulten, så kan man godt mærke på hende, når hun trænger til noget mad. Hun bliver mere "frygtløs" i sine drillerier og mere vild. Lidt ligesom hvis hun bliver opkørt.

 

Mikkel, på 6 år, bliver tilbudt mad 2-3 gange om dagen.

 

 

Jeg tænker lidt, hvis de kun får mad engang om dagen, kan det så ikke påvirke deres blodsukker, ligesom hos mennesker? :hmm:

 

Det er også sådan jeg oplever mine beagler - de bliver "opkørte" og render på væggene - kradser på låger og knalder gitterlågerne op og i - så jeg holder mig til de 4 måltider. Oscar kan også kaste op om natten hvis hans mave er tom - så det er meget bedre med flere måltider her.

 

Selvfølgelig kan hundes blodsukker komme i ubalance ligesom det kan hos mennesker

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg træner med mine hunde flere gange om dagen, det vil sige at de får lidt ret ofte;) men jeg bruger så heller ikke måltider som sådan, har Ingen madskål og har ikke haft det i årevis alt maden bruges som fodersøg eller belønning ved træning;) mine hunde skal være livlige, ellers kan jeg ikke træne med dem;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...