Hop til indhold

Hund nr 2

Gæst Sofie Beck Joergensen
 Share

Recommended Posts

Gæst Sofie Beck Joergensen

Vi har en islandsk fårehund der er 2 år til november, vi vil gerne have hund nr 2, på et tidspunkt, men er noget i tvivl om hvilken race der vil passe, er der nogen der har nogle bud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er vel mange racer der passer...det kommer nok meget an på hvad i kunne tænke jer?

Min islænder eeeeeeelsker andre islandske fårehunde og spidshunde generelt, mest:) De forstår helt klart hinandens leg umiddelbart.

Men min anden hun er en labradorblanding og de trives fortrinligt sammen - de fatter bare ikke helt hinandens leg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også det lyder fornuftigt med en islandsk fårehund eller anden spidshund. Hunde har ofte stor fornøjelse af andre hunde af samme slags, det kan jeg fx se med mine to pudler :-) Det kan de selvfølgelig også have med andre racer, jeg kender fx også en labrador og en fransk bulldog, der ELSKER hinanden, men sådan generelt er det nok nemmere for dem at lege ligeværdigt og at kommunikere uden gnidninger, hvis de ligner hinanden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine er begge dsg blandinger. Den ældste er ret asocial, så hun leger / snakker sjældent med fremmede hunde, men når hun engang imellem tøer op, så er det tydeligt at hun holder mest af dansk/svenskere eller terriere... Den yngste er ekstremt social og holder af de fleste hunde, men tiltrækkes enormt af terriere især.

De to er uadskillelige og nyder at de begge har samme interesser og legestil.

to vidt forskellige hunde kan have masser af glæde af hinanden, men lige børn leger bare bedst i hundeverdnen

Link til indlæg
Del på andre sites