Gæst SilentCoconut Skrevet Juli 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2013 Vi har en islænder han på knap 3 år. Og her for et par uger siden var vi ude at gå. Så da vi er gået lidt, kommer vi forbi et hus, hvor der altid render en Basset Hound løs. Basset'en kommer, som den altid gør, ud til os. Efter de har hilst vender vores hund sig lige rundt, og letter ben op af den ene skulder på Basset'en. Men er i tvivl hvorfor vores hund tisser på ham? Det er første og eneste gang han har gjort det. Men gjorde han det af en speciel grund, eller syntes han bare lige han skulle tisses på? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SilentCoconut Besvaret Juli 31, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2013 Det kan godt være at det var et uheld:vedikke: Men det var bevidst at han lettede ben op af den anden hund, da vi stod midt ude på vejen. Og han havde tisset en milliard gange, inden vi nåede hen til hunden, så han trængte egentlig ikke :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juli 31, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2013 et par af mine gamle hunde gjorde det jævnligt på hinanden - det skete somregel ved at den ene stod og lettede ben og så stak den anden hovedet frem for at snuse ...... lige i øjeblikket " kæmper " jeg lidt med Ollie - han stikker nærmest hovedet ind under rumpen på Tot ....... han har ikke fået noget i hovedet endnu , men det har været tæt på !! Bvadr ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juli 31, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2013 Han kunne ligeså godt have tisset op ad jer;) Når to hanhunde mødes får de ofte trang til at markere da stressniveauet stiger en anelse og hvis de så er i snor så kan de nemt komme til at tisse på den anden hund eller på en tobenet i nærheden;) Jeg ville ikke lægge så meget i det udover at du kan prøve at give din hund mere frirum næste gang han snakker med hunde, så du kan se når han søger væk for at markere:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 31, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2013 Han kunne ligeså godt have tisset op ad jer;) Når to hanhunde mødes får de ofte trang til at markere da stressniveauet stiger en anelse og hvis de så er i snor så kan de nemt komme til at tisse på den anden hund eller på en tobenet i nærheden;) Jeg ville ikke lægge så meget i det udover at du kan prøve at give din hund mere frirum næste gang han snakker med hunde, så du kan se når han søger væk for at markere:) Helt enig her :5up: Jeg har haft en hanhund, der blev meget stresset af en anden hund, vi gik til træning med. Resultat: Han lettede ben op ad mig Det var meget tydeligt at se at han slet ikke var bevidst om hvor han var eller hvem/hvad der blev strintet på - alligevel var der selvfølgelig nogle medkursister, der skulle gøre sig kloge på at det var dominans og at jeg ikke blev respekteret som leder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret Juli 31, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2013 Helt enig her :5up: Jeg har haft en hanhund, der blev meget stresset af en anden hund, vi gik til træning med. Resultat: Han lettede ben op ad mig Det var meget tydeligt at se at han slet ikke var bevidst om hvor han var eller hvem/hvad der blev strintet på - alligevel var der selvfølgelig nogle medkursister, der skulle gøre sig kloge på at det var dominans og at jeg ikke blev respekteret som leder Du reder min aften hvis du så fortæller at deres løsning var at du tissede på ham....:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 31, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2013 Du reder min aften hvis du så fortæller at deres løsning var at du tissede på ham....:klap: Jeg tror faktisk det var oppe og vende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts