Hop til indhold

Loppemiddel til min lille Beagle.


Gæst Kasp1221
 Share

Recommended Posts

Gæst Kasp1221

Hejsa folkens. :vinken:

Jeg har lille fin beagle på snart 7 år og som så mange andre hunde, ja så får hun desværre lopper.. :megaked: Nu er det bare sådan er jeg er meget stor modstander af alle former for gift til hunde og så har jeg en utrolig sart hund som heller ikke så godt tåler alt det sprøjt man kan få imod lopper. Så det jeg faktisk vil spørge jer om er om i kender nogle mindre giftige loppemidler ind f.eks Frontline, bayvantic eller Advantage..Jeg vil simpelthen ikke bruge det sprøjt på min hund :fornaermet: - Jeg har selv prøvet sådan en Tic-Clip og den har virket rimelig godt (eller så har vi bare mindre lopper i år) men hun er begyndt at klø sig lidt nu og det vil jeg selvføgelig godt gøre noget ved. Men ja hvis i kender nogle andre muligheder vil jeg meget gerne vide det ! :-D

På forhånd tak :klap::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Der findes flere naturlige midler man kan anvende.

Anibio som også laver Tic-clip laver også en spray og et pulver man kan tilsætte foderet - Sprayen hedder Tic spray og pulveret Tic off

 

derudover findes Luposan zeckweg som er et pulver man tilsætter foderet.

Selv bruger jeg æble cider eddike - og nu også Hokamix - mine beagler har ikke haft lopper de seneste 5 år og flåter har vi sammenlagt kun et par stykker af om året.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kasp1221
Der findes flere naturlige midler man kan anvende.

Anibio som også laver Tic-clip laver også en spray og et pulver man kan tilsætte foderet - Sprayen hedder Tic spray og pulveret Tic off

 

derudover findes Luposan zeckweg som er et pulver man tilsætter foderet.

Selv bruger jeg æble cider eddike - og nu også Hokamix - mine beagler har ikke haft lopper de seneste 5 år og flåter har vi sammenlagt kun et par stykker af om året.

 

Mange tak :) Jeg har nu bestilt Tic spray og pulveret Tic off til at starte med og så ser jeg hvordan hun reagere på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kasp(er???), hvad gør du hvis hunden får en behandlingskrævende infektion? Orm? Får den så ikke medicin?

 

Hvis den har lopper, skal de fjernes med en effektiv behandling. I modsat fald formerer de sig med lynets hast, og snart kan i ikke nøjes med at give en enkelt pipette og en pille, men er nødsaget til at lukke huset af og få alt sprøjtet.

 

Idealer er rigtig fine, men lopper er ikke til at spøge med. Når de først er der, skal de dræbes for ikke at blive hængende. Bagefter er det fint at forebygge med alternative midler, men et angreb skal bekæmpes. Måske kan i nøjes med en gang loppeshampoo og en capstar, men i skal gøre andet og mere end naturprodukter nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kasp1221
Kasp(er???), hvad gør du hvis hunden får en behandlingskrævende infektion? Orm? Får den så ikke medicin?

 

Hvis den har lopper, skal de fjernes med en effektiv behandling. I modsat fald formerer de sig med lynets hast, og snart kan i ikke nøjes med at give en enkelt pipette og en pille, men er nødsaget til at lukke huset af og få alt sprøjtet.

 

Idealer er rigtig fine, men lopper er ikke til at spøge med. Når de først er der, skal de dræbes for ikke at blive hængende. Bagefter er det fint at forebygge med alternative midler, men et angreb skal bekæmpes. Måske kan i nøjes med en gang loppeshampoo og en capstar, men i skal gøre andet og mere end naturprodukter nu.

 

Hvis min hund bliver syg får hun selvføgelig medicin, og min hund kommer regelmæssigt til dr.dyr for at blive tjekket. Som jeg skriver har hun Tic Clip på og klør sig kun en smule, jeg vil derfor mene at det er helt hen i hegnet at sprøjte hende med gift for det. Som jeg også skriver så har jeg en sart hund, med sart hud og derfor vil jeg helst heller ikke sprøjte hende med for mange giftige ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også sige at så skal du bruge knofedt - dvs. den helt store omgang med tættekammen!!! Det er i hvert fald meget effektivt når det gælder voksne lopper. Men du skal jo stadig af med de æg og pupper der både sidder på din hund og i hjemmet... Og de voksne lopper der sandsynligvis også er i hjemmet.

 

Den eneste hundeejer jeg kender, der ikke bruger loppemidler, hun reder sin hund hver dag med tættekam i loppeperioden. Hun får så fanget evt. lopper i tide, og kan holde det nede på den måde. Men det er et tidskrævende arbejde, og hvis loppeangrebet allerede er der, tror jeg ikke det er nok, desværre. Kan sagtens forstå at du ikke vil sprøjte gift på en hund med sart hud, men et større loppeangreb kan faktisk være lige så slemt for den sarte hud. Så jeg ville nok overveje at alligevel bekæmpe dem her og nu, med noget giftigt stads, og bagefter bruge noget mindre giftigt som forebyggende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...