Hop til indhold

Hvad træner i?


Gæst Stinnemus
 Share

Recommended Posts

Gæst Stinnemus

Ja, kom frem med det! Hvor, hvad, hvor længe og hvad der ellers er spændende at høre om mht jeres træning!

 

Selv har Jason og jeg gået til hvalpehold hos DKK, men da vi ikke kunne få noget ordentligt næsearbejde ind i unghundetræningen startede vi hos DcH på deres begynderhold. Her i oktober måned skiftede vi så fra begynderhold til et hold hvor hundene træner B eller C klasse, da træneren bemærkede at Jason nogengange kedede sig på holdet og at vi nok skulle se os om efter lidt mere udfordrende for ham.

 

Derudover fik jeg et af mine højeste hundeønsker til at gå i opfyldelse før sommeren, nemlig at begynde træning som redningshund (øøhh redningshundefører :rolleyes:). (TAK Gryn fordi du gjorde mig opmærksom på Redningshundene!!!!!!!) JEg har altid sagt at når jeg fik hund ville jeg lave noget med hunden som på en eller anden måde fik udover egen vinding og som motiverede, tog hensyn til hunden, men samtidig også krævede noget udover det sædvandlige træning af både hund og fører og det må jeg sige at jeg har fået - vi er ikke så langt i træningen endnu, Jeg har ikke engang taget førstehjælpskursus endnu, men vi er IGANG og det er det vigtigste. En anden supervigtig ting er at den glæde Jason har ved det er så superdejlig at se! Han ELSKER at komme ud med redningshundene om end vi er på forhindringsbane, i skoven, i ruiner eller i lagerbygninger så viser han tydeligt at ligepræcist DET HER er hvad han vil!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 79
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja vi træner i DCH lydighed og er også rykket op, da Rollo var dygtig. Så er på et c hold for dem som ikke regner med at starte konkurrancer foreløbig eller aldrig. Planen er så at til foråret, når lille manden er omkring et år at snuse til agility og se om det er noget for ham (mor er vild med det) og der skulle jeg så gerne være føl på hvalpe holdet så jeg til august kan starte på grundkursus. ud over det tænker jeg lidt på at prøve klikker ud fra alle jeres anbefalinger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Oscar og jeg har trænet lydighed siden han var hvalp. Vi har desværre ikke været til nogle prøver endnu, da han bare ikke har været klar i hovedet... Dog har jeg en aftale med en veninde om at vi skal til prøve til marts næste år. Så det bliver spændende at se hvordan det går... Derudover har vi trænet Rally O, og er rigtig glade for det. Men vi holder en pause indtil uge 6 næste år, for lige at fokusere lidt på lydighed. Vil gerne have LP1 inden vi begynder at gå til prøver i Rally, hvilket er planen på længere sigt.

 

Svea er jo ikke så gammel, så vi er igang med lydighed på hvalpe niveau, det går dog godt. I uge 46 starter vi med unghundetræning, og jeg regner da stærkt med at hun skal til prøver når hun bliver ældre. Når hun er gammel nok regner jeg med at vi skal træne Rally O eller agility. For sidst nævnte skal hun dog lige tjekkes godt igennem inde, vil ikke risikere at hun bliver skadet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson og jeg begyndte på et begynderhold i lydighed i juli (det var det første, vi kunne komme på - jeg fik ham i maj, da han var 14 mdr.). Vi er nu rykket op på et letøvet hold, men Tyson er så dygtig, så nu vil træneren køre os på et parallelspor, hvor vi træner på øvet niveau. Når holdet slutter, kan vi så gå op til en prøve, hvis vi vil, og vi kan springe et niveau over, når vi rykker op på det næste hold. :5up:

 

I starten af september startede vi til agility - vi fik lov til at komme ind midt i sæsonen på et begynderhold, så det er ikke alting, vi kan være med til, men Tyson synes, at det er ret sjovt. Jeg er dog temmelig utilfreds med klubben, så jeg vil ikke fortsætte der næste sæson. Jeg står på venteliste i et par andre klubber, så jeg håber på at kunne komme på et begynderhold til foråret.

 

Vi står også på venteliste til dog dancing og håber også at kunne starte på dét i det nye år.

 

Hvis vi både får plads på et agilityhold og et dog dancing hold, stopper vi nok til lydighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg træner lydighed, rally lydighed og agility med kiki (: I fremtiden kunne vi godt tænke os at gå lidt op i dogdancing da vi eeeelsker hundetricks og er begge super motiverede for det.... Og elers træner vi alt mulig aktivering vi kan slet ikke få nok af det hele (:

 

Hund nr. 2 som jeg skal have her om en lille måneds tid, bliver primært lydigheds hund men bliver også trænet i de andre ting som en afveksling tror det er sundt og giver super motiverede hunde hvis man laver lidt af det hele altså en varieret træning (:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har trænet lydighed (DKK og DBSK) siden Simba var 8 uger og tre dage. Der har aldrig været en hvalpeprøve, men da vi kom på Begynderholdet i denne sæson var der straks derefter en prøve i den klasse som vi meldte ham til og fordi han nu åbenbart elsker at vise sig selv frem gik det rigtig, rigtig fint til den prøve. Ellers keder han sig bagen ud af de bukser han ikke har på, så vi glæder os alle tre vildt til næste sæson, hvor vi kan få ham på et LP1 hold.

 

Ellers har han gået til ringtræning siden han var ganske bette (en 10-12 uger så vidt jeg husker), da han jo også bliver udstillet.

 

Og nu på søndag prøver vi så at få ham igang med det politihunde-fidus og så se om det er noget han gider. Vi kan da altid delagtiggøre ham i at han nok skal op til en prøve, hvor alle mennesker i hele verden kommer for at se ham og at Ellys kamera ikke længere peger over på far, men på den lille Simba :roll::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom jeg er afsted med den bette op til 6 gange om ugen :genert: er vi rent faktisk ikke påbegyndt træning endnu :???::confused: eller det vil sige, vi motivationstræner alt skal være sjov, spas og leg :5up:

 

Hvordan kan det så være, at den bette og jeg er afsted ca. 6 gange om ugen, spørger I så måske jerselv :blink: jo: ca. 3 gange om ugen er vi i Schæferhundeklubben til 1 x holdtræning + 2 x selvtræning, ca. 3 gange om ugen går vi spor, og indtil fornylig var vi 1 gang om ugen også til hvalpemotivation i DKK, det er stoppet nu, men i uge 46 starter vi på hvalpe fortsætterhold/unghundehold.

 

Det endelige mål er, at slippe godt igennem nogle prøver i Schæferhundeklubben og mindst opnå en BHP1 og meget gerne også en SP1 (sporhundeprøve 1) - alt afhængig af førerens evner :genert::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom jeg er afsted med den bette op til 6 gange om ugen :genert: er vi rent faktisk ikke påbegyndt træning endnu :???::confused: eller det vil sige, vi motivationstræner alt skal være sjov, spas og leg :5up:

 

Hvordan kan det så være, at den bette og jeg er afsted ca. 6 gange om ugen, spørger I så måske jerselv :blink: jo: ca. 3 gange om ugen er vi i Schæferhundeklubben til 1 x holdtræning + 2 x selvtræning, ca. 3 gange om ugen går vi spor, og indtil fornylig var vi 1 gang om ugen også til hvalpemotivation i DKK, det er stoppet nu, men i uge 46 starter vi på hvalpe fortsætterhold/unghundehold.

 

Det endelige mål er, at slippe godt igennem nogle prøver i Schæferhundeklubben og mindst opnå en BHP1 og meget gerne også en SP1 (sporhundeprøve 1) - alt afhængig af førerens evner :genert::mrgreen:

 

 

Aha ha ha, løjerligt, men jeg har også sådan en underlig fornemmelse af, at lige det punkt også er noget, der evt kan begrænse Simba i hans udfoldelser :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Vi startede med hvalpelegestue og fortsatte på hvalpehold hos Irene (liliequist)

Herefter fortsatte vi hos Happyhound med begynder hold, fortsætter og videregående hold(som vi er på nu). Derimellem har vi også været med på et 'god, sjov aktivering' hold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså formange år siden, da Sheila var1 år og jeg ligehavde fået hende,der gik vi på et combineret hvalpe/unghundehold. Efter 8 gange dergik vi sammen med det også på deres øvede hold, da Sheila var for dygtig..

 

Men da det desværre var noget rigtig dum træning og Sheila blev stresset, så har vi i tiden mellem 1,5 år og 6 år "kun" været på kurser og ellers trænet selv.

 

Da vi flyttede fik vi s¨å mulighed for at komme til Rally hos positiv træning og det er bare rigtig godt. Det har udviklet Sheila så meget, hun er meget anderledes at træne med nu. Har fået tilliden tilbage på en træningsplads:5up:

 

Lige nu har vi pause med Rally,da jeg selvskal have hold, på samme tidspunkt, men vi starter igen til januar. Vil også gerne gå til dogdancing.

 

Mysla harkun værettil hvalpemotivation og senere 4 ganges agility. Hende har jeg planer om at skulle lave lp, rally og dogdancing med:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi startede med hvalpelegestue og fortsatte på hvalpehold hos Irene (liliequist)

Herefter fortsatte vi hos Happyhound med begynder hold, fortsætter og videregående hold(som vi er på nu). Derimellem har vi også været med på et 'god, sjov aktivering' hold.

 

Uhhh, går du hos Happyhound, nu er jeg misundelig. Bare der ikke var så langt fra Frederiksberg til Karise. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Uhhh, går du hos Happyhound, nu er jeg misundelig. Bare der ikke var så langt fra Frederiksberg til Karise. :-)

Det kan jeg godt forstå du siger. Bella er bare knaldhamrende dygtig og vi er meget glade for at gå hos hende :5up:

 

Har du trænet hos hende før, eller har du bare måtte nøjes med at drømme :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg godt forstå du siger. Bella er bare knaldhamrende dygtig og vi er meget glade for at gå hos hende :5up:

 

Har du trænet hos hende før, eller har du bare måtte nøjes med at drømme :-)

 

Jeg har desværre aldrig trænet hos hende, men hun er min adfærdsbehandler, og så har jeg været nede hos hende og få en enetime i spor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Vi træner lydighed og agility :-D

Og så træner vi alle mulige mærkelige øvelser herhjemme. Kravle, rulle, springe over ben osc. Det er helt klart mere morsomt end at gå i line synes pletøglen :-D

Agility er et hit, masser af fart og man kan nogle gange god nå at stikke af hvis man er lidt smart :mrgreen::-D

 

Kan du så ikke lige lære Jason at kravle og rulle er ligesåsjovt som plads og rundér? Jason synes helt klart at de to er det sjoveste - selvom vi da også kan snurre rundt, kravle og rulle, dét er så bare ikke nær så sjovt :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi går til sportrænig ved positiv træning (Pia), vi har også gået til trick og rally O, sidst nævnte er Groa ikke rolig nok til endnu.

Til foråret vil jeg også med på skovtursholdet, og håber så Groa er klar til Rally O når vi kommer hen til august.

 

Her hjemme træner vi lidt lydighed og så lærer vi hende lidt sjove ting. En af Jans kollegaer har et fritids landbrug, han har sagt vi godt kan låne jord til at lægge spor på, så vi skal helt sikkert lave noget mere hjemmetræning der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, kom frem med det! Hvor, hvad, hvor længe og hvad der ellers er spændende at høre om mht jeres træning!

 

Selv har Jason og jeg gået til hvalpehold hos DKK, men da vi ikke kunne få noget ordentligt næsearbejde ind i unghundetræningen startede vi hos DcH på deres begynderhold. Her i oktober måned skiftede vi så fra begynderhold til et hold hvor hundene træner B eller C klasse, da træneren bemærkede at Jason nogengange kedede sig på holdet og at vi nok skulle se os om efter lidt mere udfordrende for ham.

 

Derudover fik jeg et af mine højeste hundeønsker til at gå i opfyldelse før sommeren, nemlig at begynde træning som redningshund (øøhh redningshundefører :rolleyes:). (TAK Gryn fordi du gjorde mig opmærksom på Redningshundene!!!!!!!) JEg har altid sagt at når jeg fik hund ville jeg lave noget med hunden som på en eller anden måde fik udover egen vinding og som motiverede, tog hensyn til hunden, men samtidig også krævede noget udover det sædvandlige træning af både hund og fører og det må jeg sige at jeg har fået - vi er ikke så langt i træningen endnu, Jeg har ikke engang taget førstehjælpskursus endnu, men vi er IGANG og det er det vigtigste. En anden supervigtig ting er at den glæde Jason har ved det er så superdejlig at se! Han ELSKER at komme ud med redningshundene om end vi er på forhindringsbane, i skoven, i ruiner eller i lagerbygninger så viser han tydeligt at ligepræcist DET HER er hvad han vil!

 

Synes det er ret sejt i tager den uddannelse. har lige snakket med en fra PK, hun har solgt en hvalp der skal bruges som redningshund på Djursland.

Her i Randers vil de gerne prøve at have en Pudel, så de siger tit til Jan om han ikke skal have en Pudel mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Synes det er ret sejt i tager den uddannelse. har lige snakket med en fra PK, hun har solgt en hvalp der skal bruges som redningshund på Djursland.

Her i Randers vil de gerne prøve at have en Pudel, så de siger tit til Jan om han ikke skal have en Pudel mere.

 

uhh hvem er det?

 

Jamen er du ikke stadig kredsrepræsentant? Kan du ikke arrangere endnu en tur ud til beredskabet så? :mrgreen: Hvis vi kan den dag skal vi da nok troppe op og vise at pudler også kan :blink:

 

ps - jeg er sikker på groa ville være glad for en legekammerat :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

uhh hvem er det?

 

Jamen er du ikke stadig kredsrepræsentant? Kan du ikke arrangere endnu en tur ud til beredskabet så? :mrgreen: Hvis vi kan den dag skal vi da nok troppe op og vise at pudler også kan :blink:

 

ps - jeg er sikker på groa ville være glad for en legekammerat :engel:

 

Nej, jeg har trukket mig af personlige årsager. Karumski er det nu, vi skal op på beredskabet en gang i det nye år. Der skal lige findes en dato, og du er naturligvis velkommen i vores kreds :-)

Sender lige en PB om hvem der har solgt en hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Nej, jeg har trukket mig af personlige årsager. Karumski er det nu, vi skal op på beredskabet en gang i det nye år. Der skal lige findes en dato, og du er naturligvis velkommen i vores kreds :-)

Sender lige en PB om hvem der har solgt en hvalp.

 

hehe jeg skal nok komme så :blink: Håber bare der kommer nogen fra Århus så for det er sg'itte nemt at komme fra holstebro til randers med det offentlige :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...