Hop til indhold

Er min hvalp blevet teenager?

Brunosmor
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg igen brug for lidt hjælp.

Vores lille Bruno, som bliver 8 måneder om en uge, har ændret opførsel her på det sidste. Han kan pludselig ikke "høre", hvad vi siger til ham og det meste af det, vi har lært ham, lader det til, han har "glemt"!! Han står bare og kigger på os, når vi beder ham gøre ting, som han tidligere har gjort uden problemer. Desuden er han begyndt at "humpe" på os. Han virker lidt som en elskovssyg teenager, men er han det? Jeg troede først, at de blev teenagere i 10-måneders alderen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hmm det er vel forskelligt hvornår den der "ikke høre eller se" periode indfinder sig. Der er ikke andet at gøre end bare blive ved med det I altid har gjort og så stoppe det humperi med det samme.

Jeg har ikke andre forslag for jeg har aldrig oplevet disse perioder hos mine beagler - jo de lettede ben i en bestemt alder - men jeg har aldrig oplevet at de ikke ville høre eller komme - måske jeg har været heldig :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget normalt at de bliver akut døve og smådumme, når de forskellige faser af hhv psykisk og fysisk kønsmodning indtræder.

Bare rolig det går over igen.

Da det var Carlo, satte vi ikke de store krav til ham, for han kunne ikke indfri dem. Da der var kommet lidt mere ro i kroppen på ham, så var der hul igennem igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt normalt for alderen. Han har ramt den fysiske kønsmodning og der er så meget hormondamp imellem hans ører, at der desværre ikke er plads til hjernen i en periode... Det går over igen! Blive ved med at arbejde med ham, men sæt kravene ned, så I stadig får success... Hvis han ikke kan høre sit indkald, så må han i en lang line i en periode, så han ikke udvikler dårlige vaner...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hi hi, det lyder absolut som om du har fået en vaskeægte teenagerhund i huset! Jeg siger som Amocca - sæt kravene ned for en tid, han kan simpelthen ikke kapere ret meget med alle de hormoner i kroppen. Jeg ville heller ikke stole på et indkald i denne periode, men bruge en lang line. Det er meget forskellig hvor smertefrit man kommer igennem de her perioder, nogle får kæmpe problemer, andre mærker ikke ret meget til det. Lad os håbe at du hører til de senere! Med min nr. 2 var det eneste at hun absolut ikke ville dække på kommando! Ellers var hun som hun plejer - men "dæk"?? Gør det selv, sa' hun... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hi hi, det lyder absolut som om du har fået en vaskeægte teenagerhund i huset! Jeg siger som Amocca - sæt kravene ned for en tid, han kan simpelthen ikke kapere ret meget med alle de hormoner i kroppen. Jeg ville heller ikke stole på et indkald i denne periode, men bruge en lang line. Det er meget forskellig hvor smertefrit man kommer igennem de her perioder, nogle får kæmpe problemer, andre mærker ikke ret meget til det. Lad os håbe at du hører til de senere! Med min nr. 2 var det eneste at hun absolut ikke ville dække på kommando! Ellers var hun som hun plejer - men "dæk"?? Gør det selv, sa' hun... :lol:

Sjovt - det samme med Karla. Hun kunne pludselig heller ikke dække i en periode, og så skulle hun nogle gange lige have at vide 2 gange at hun skulle komme, men ellers ikke den store ændring. Johna er retarderet og dermed stadig baby :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

HEHE lige som Zeus da han var de der 8-10 mdr... blev lige pludselig døv og blind :-)

Men vi trænede det jeg vidste han kunne og jeg udfordrede ham ikke - det er bare en periode og vist helt normalt... min humper dog stadigvæk den store til tider.

Jeg piller ham bare ned uden at sige et ord.

(det sjove var at han godt finde på at drille - altså sagde jeg sit så gav han mig lige poten istedet for, han ved udmærket godt hvad sit er ;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

OK - så er han altså helt "normal" på det punkt. Hvor længe varer teenagealderen? Ja, det kan godt være, at det er et dumt spørgsmål, men jeg har ikke kunne finde et entydigt svar nogensteder.

Med hensyn til "humpningen", skal jeg så sige nej og skælde ud? Eller skal jeg blot lige så stille tage han ned?

Han er også blevet enormt legesyg og kærlig, og det sætter vi stor pris på. Hvem kan stå for en hund, der kommer og putter sig ind til en:hjerte: Jeg kan i hvertfald ikke!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

ang. humperiet så ville jeg sige "nej" tage ham væk og aflede ham med noget andet - det skal du gøre hver gang, selvom det måske er hårdt hvis man skal gøre det flere gange - men forhåbentlig lærer han at det ikke betaler sig

Link til indlæg
Del på andre sites

OK - så er han altså helt "normal" på det punkt. Hvor længe varer teenagealderen? Ja, det kan godt være, at det er et dumt spørgsmål, men jeg har ikke kunne finde et entydigt svar nogensteder.

Med hensyn til "humpningen", skal jeg så sige nej og skælde ud? Eller skal jeg blot lige så stille tage han ned?

Han er også blevet enormt legesyg og kærlig, og det sætter vi stor pris på. Hvem kan stå for en hund, der kommer og putter sig ind til en:hjerte: Jeg kan i hvertfald ikke!!!

Tjaaa... hvor længe varer det... et par måneder, så kommer der en rolig periode igen og du når lige at slappe af og så rammer den mentale modning omkring de 18 måneder :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites