Hop til indhold

Han bider i ledninger - hvad nu?


Gæst Helle1985
 Share

Recommended Posts

Gæst Helle1985

Hej alle,

 

Vores lille, skønne Bob har desværre fået en rigitgt dårlig vane med, at bide i ledninger og kabler :(

Han er 3 år gammel, så det er ikke noget hvalpe-noget, desværre.

 

Han bliver rigeligt aktiveret og er faldet rigtigt godt til og leger fint med de andre. Han keder sig ikke og har masser af legetøj. Jeg har talt med forrige ejer og her gjorde han det ikke.

Han gør det kun når de er alene, så det er svært at skælde ham ud for det. Vi har prøvet at gemme ledninger osv væk, men det er meget svært i en lille lejlighed.

 

Har I et godt råd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Køb nogle plast skinner og gem ledningerne bagved dem. Skinnerne kan sættes op på væggen både vandret som lodret, de fås i ethvert byggemarked. Bruger dem selv.

Man kan også få nogle plast dimser - lednings oprullere som man kan rulle dem ind i

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har lige troet at det var legetøj. Kan I ikke bare sige til ham at han ikke må? Og give ham noget andet at lege med? Det er jo livsfarligt at bide i en ledning, så når han er alene, så må I sikre jeg at han ikke KAN komme til at få fat i nogen ledninger.

 

Da jeg fik Silke hjem som 8-ugers hvalp, så havde jeg tapet alle tilgængelige ledninger fast på væggene med bred gennemsigtig pakketape/klar gaffatape..

Måske ikke særlig pynteligt, med med lidt omhu kan det næsten ikke ses. De ledninger, der ikke kunne klaskes op af væggene, de fik alternativ behandling. Ledningerne bag fjernsynet blev hejset op i en bukseelastik der var fastgjort til en krog i loftet. På den måde kunne jeg rulle med fjernsynet uden at ledningerne behøvede at flyde hen af gulvet.

Og ledningerne fra computeren blev lagt/tapet fast ovenpå bordet, eller sat fast med små holdere under bordet..

 

---Man kan jo selvfølgelig også bare lade hunden få oplevelsen én gang... og så krydse fingre for at den overlever...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst siam-perle

desværer gør min hund det samme,jeg har en el stol der rejser mig op når jeg trykker på knappen

det er heldigvis ikke nødvendigt det er bare for at forklare hvad stol det er,en for handicappet,der

har hun også klippet ledningen den står altid med strøm på,nu er den reparet,men du kan ikke klister

ledningen fast nogle steder,oplader til telefon har også måtte lade livet,jeg har nu fået ledninger hængt

op på computerbordet så hun ikke får fast i dem,men det kan virkelig være et problem da vi jo i dag har

så meget elektronik,men håber det bliver bedre med aldren,når jeg skal være væk i ca en time får de en

kong med leverpostej,så er de optaget noget af tiden,ghitta har fået en ide om at hun skal op på mit

sofabord af marmor,kan så ikke komme ned igen,har prøvet næsten alt,hvorfor hopper hun op,når hun

ikke kan finde ud af at hoppe ned igen bruger sofaen når hun hopper op men kan ikke finde ud af at

gå samme vej ned,hvad gør jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker at det vil være resten af hundens liv alle ledninger skal være gemt væk og at en enkelt lille fehler kan resultere i hundens død, lejlighed brændt ned til grunden eller endnu værre ting. Derfor tror jeg nok jeg ville have et par meget synlige ledninger liggende uden strøm i som jeg kunne træne på. Og så er jeg ikke helt sikker på at jeg ville kunne undgå at give hunden en eftertrykkelig skideballe hvis jeg fangede den i at tygge i dem. :vedikke: Synes nogle ting er så farlige at hunden bliver nødt til at vide at det bliver ubehageligt hvis den ikke kan dy sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...