ANGI Skrevet August 21, 2013 Rapporter Share Skrevet August 21, 2013 Jeg ved godt det er emne der vendes med mellemrum, men det kan jo være der er noget nyt siden sidste gang. Jeg er på udkig efter en træningsvest - Den skal ikke være tyk eller stiv/klodset. Har lidt kig på Hurtta's lydighedsvest. Nogle gode bud eller erfaringer? Jeg overvejer at smutte forbi Kenjan på en kigger - de har flere forskellige udover hurtta'en Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret August 21, 2013 Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Jeg har Hurttas lydighedsvest, og elsker den! Men, jeg synes måske den er liiiiidt småklodset i det... Altså, ikke sådan rigtig klodset, jeg løber jo fint agility i den! Og den er meget lettere end de "traditionelle træningsveste". Men jeg bruger den f.eks. ikke når det er lidt varmere i vejret, så synes jeg den er lidt "i vejen". Hvilket sikkert også kommer an på hvad man skal bruge den til... De har jo også en agilityvest, som er meget tyndere i det, men den sad bare rigtig dårligt på mig... Hvis du har muligheden, så tag ud og prøv dem på, de er ret forskellige i model. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ANGI Besvaret August 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Jeg har kigget på Hurttas Agilityvest - men der tror jeg ikke at jeg kan forliges med lommerne. Umiddelbart tror jeg ikke Kenjan har andre af hurttas veste andet lydighed versionen, men jeg må jo kigge lidt omkring. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret August 21, 2013 Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Synes udformningen af Hurttas veste er gode - Men deres syninger holder bare SÅ elendigt. Har næsten ikke mødt en lydighedudøver som har godbidder i lommen og derfor vasker vesten jævnligt, hvor lommerne ikke er gået op i syningerne. Min egen har jeg måtte pille en lynlån af, fordi syningerne gik. Og til den pris, så synes jeg det er for dårlig kvalitet. Kan desværre ikke komme med andre anbefalinger, for er selv på udkig efter noget jeg synes der er både tilnærmelsesvist pænt og praktisk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret August 21, 2013 Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Jeg har samme erfaring som MissM med Hurtta-vesten. Den er lækker, specielt her om sommeren, hvor den er lidt lettere end mine andre veste. Men lynlåsene i begge sider holdt ikke længe, hvilket betyder, at jeg ikke kan bruge den til konkurrence, da guffer skal være i lukket lomme. Når jeg går lydighed, bruger jeg den her fra wolfsong.de Der er masser af lommer og baglommen kan lynes, så jeg kan have Livas tov på mig til rallykonkurrencerne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret August 21, 2013 Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Nu tyvstjæler jeg lige tråden Men nogen der har erfaringer med de her to veste? Veste - Dansk Dyre Helse Hööks Hestesport - Alt til rytter, hest og hund! Ridetøj Hesteudstyr Hundeprodukter - Vest CRW® Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret August 21, 2013 Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Har den grå Hurttavest og elsker den....men har endnu ikke vasket den... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret August 21, 2013 Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Tænker at lommerne er udtagelige, så måske vejen frem er at vaske dem seperat på lidt højere varme og så vaske resten for sig ved lavere varme. Den er jo ikke ligefrem bygget til kogevask...:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret August 21, 2013 Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 MM har selv den fra Hurtta:blink: CBK har den fra Hööks, og er vist rigtig glad for den! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret August 21, 2013 Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Jeg ææææææææælsker min Arrak vest :slem: Købte den sidste sommer, og den er endnu ikke blevet vasket... Nu har jeg godt nok kun meget sjældent godbidder liggende løst i lommen, men skulle det sket, kan den indvendige lomme jo tages ud... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret August 21, 2013 Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Jeg ææææææææælsker min Arrak vest :slem: Købte den sidste sommer, og den er endnu ikke blevet vasket... Nu har jeg godt nok kun meget sjældent godbidder liggende løst i lommen, men skulle det sket, kan den indvendige lomme jo tages ud... Jeg er også glad for min Arrak. Jeg har også deres vinterjakke og inderlommerne bruges på kryds og tværs. Det eneste problem ved Arrak'en er nakken. Når jeg har apportbuk m.v. i baglommen, bliver den tung og hvis jeg kun har en t-shirt på indenunder, skærer den lidt i nakken. Den er den her variant jeg har Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ANGI Besvaret August 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Nu tyvstjæler jeg lige tråden Men nogen der har erfaringer med de her to veste? Veste - Dansk Dyre Helse Hööks Hestesport - Alt til rytter, hest og hund! Ridetøj Hesteudstyr Hundeprodukter - Vest CRW® Helt i orden, når du linker til den slags *G* Jeg har selv set den fra Dansk Dyre helse, men har aldrig set dem nogen steder live. Den fra Hööks ser lækker ud (også selv om jeg ikke lige ser mig selv med dummerierne dinglende i skulderstropperne) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret August 21, 2013 Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Har den grå Hurttavest og elsker den....men har endnu ikke vasket den... Tænker at lommerne er udtagelige, så måske vejen frem er at vaske dem seperat på lidt højere varme og så vaske resten for sig ved lavere varme. Den er jo ikke ligefrem bygget til kogevask...:hmm: Jeg har heller ikke vasket min vest endnu, og nu tør jeg ikke... Udtagelige lommer..?? Ikke på min i hvert fald... Men det ville være en god idé! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret August 21, 2013 Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Har den grå Hurttavest og elsker den....men har endnu ikke vasket den... Det er lydighedsvesten jeg har og sådan som jeg fedter med alverdens godbidder, så bliver den vasket ret ofte Tænker at lommerne er udtagelige, så måske vejen frem er at vaske dem seperat på lidt højere varme og så vaske resten for sig ved lavere varme. Den er jo ikke ligefrem bygget til kogevask...:hmm: De er ikke udtagelige på lydighedsvesten, så der er det hele vesten der skal vaskes. Jeg foretrækker lydighedsvesten da lommerne er nemmere at komme i, hvor AG vesten er mere bøvlet MM har selv den fra Hurtta:blink: CBK har den fra Hööks, og er vist rigtig glad for den! Uhh... Må lige lokke med hende for at se den! Jeg ææææææææælsker min Arrak vest :slem: Købte den sidste sommer, og den er endnu ikke blevet vasket... Nu har jeg godt nok kun meget sjældent godbidder liggende løst i lommen, men skulle det sket, kan den indvendige lomme jo tages ud... Har Arrak praktice vesten - Ooorker ikke de der kæmpe poser af nogle lommer der er på den anden. Det er en super lækker vest, bare meget varm om sommeren. Og på den model jeg har kan lommerne ikke tages ud, tilgengæld kan vesten holde til vask :5up: Så kan man se bort fra at det er en tung og varm vest, så er den rigtig god! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret August 21, 2013 Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Jeg har heller ikke vasket min vest endnu, og nu tør jeg ikke... Udtagelige lommer..?? Ikke på min i hvert fald... Men det ville være en god idé! Seriøst - min har sådan nogle pose /lomme-ting der sidder fast med velcro... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret August 21, 2013 Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Seriøst - min har sådan nogle pose /lomme-ting der sidder fast med velcro... Du er sikker på, at der ikke står Arrak i nakken på den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret August 21, 2013 Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Bum bum, så er det nok AGvesten jeg har.... Synes lommer i siden, der er udtagelige, og den lange lomme bagpå fungerer rigtig godt...men det kommer jo nok an på hvilken slags træning man bruger den til...:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret August 21, 2013 Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Du er sikker på, at der ikke står Arrak i nakken på den Rimelig sikker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret August 21, 2013 Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Bum bum, så er det nok AGvesten jeg har.... Synes lommer i siden, der er udtagelige, og den lange lomme bagpå fungerer rigtig godt...men det kommer jo nok an på hvilken slags træning man bruger den til...:hmm: Synes ikke der er udtagelige lommer på AG-vesten heller..?? Sidder her og tænker om du har fået en ny og forbedret model? Og jeg bli'r nødt til at købe en ny??!! For udtagelige lommer ville sq være virkelig praktisk! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret August 21, 2013 Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Synes ikke der er udtagelige lommer på AG-vesten heller..?? Sidder her og tænker om du har fået en ny og forbedret model? Og jeg bli'r nødt til at købe en ny??!! For udtagelige lommer ville sq være virkelig praktisk! Altså den er købt i foråret hos Dalum Dyrehandel og var på tilbud, så om det er en ny eller gammel version aner jeg ikke... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret August 21, 2013 Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Jeg er også glad for min Arrak. Jeg har også deres vinterjakke og inderlommerne bruges på kryds og tværs. Det eneste problem ved Arrak'en er nakken. Når jeg har apportbuk m.v. i baglommen, bliver den tung og hvis jeg kun har en t-shirt på indenunder, skærer den lidt i nakken. Den er den her variant jeg har det er vist også den vest jeg har... Er glad for den fordi jeg kan have ALT med. Og med en bringselshund har man jo lige lidt mere med... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret August 21, 2013 Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Jeg havde også en Arrakjakke, men tror jeg har smidt den ud :hmm: Den var så også ret slidt til sidst... Og nu har jeg jo min dejlige Fjällräven jakke :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret August 21, 2013 Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Jeg har jo syet trykknapper i lommen bagpå og i den ene sidelomme på Hurtta Motivation vesten. Og så har jeg selv lavet en udtagelig godbidlomme med velcro. Tilgengæld synes jeg at jeg har den perfekte vest nu - plads til stor apport og masser af lommer der kan lukkes. Og så er vesten jo bare let og lækker og sidder godt. Den fra CRW er meget lig Hurtta, men mere praktisk indrettet. Fx er der skrå sidelommer med lynlås, og bagved dem er der lodrette lommer, hvor det er nemt at smide en hjemmelavet godbidlomme i. Og så er der lynlås i lommen bagpå. Den er lige så let som Hurtta, men ved ikke noget om dens holdbarhed i længden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret August 21, 2013 Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Jeg har jo syet trykknapper i lommen bagpå og i den ene sidelomme på Hurtta Motivation vesten. Og så har jeg selv lavet en udtagelig godbidlomme med velcro. Tilgengæld synes jeg at jeg har den perfekte vest nu - plads til stor apport og masser af lommer der kan lukkes. Og så er vesten jo bare let og lækker og sidder godt. Den fra CRW er meget lig Hurtta, men mere praktisk indrettet. Fx er der skrå sidelommer med lynlås, og bagved dem er der lodrette lommer, hvor det er nemt at smide en hjemmelavet godbidlomme i. Og så er der lynlås i lommen bagpå. Den er lige så let som Hurtta, men ved ikke noget om dens holdbarhed i længden. Så bliver det CRW vesten jeg skal have - For endnu en af ulemperne ved Hurttas motivationsvest er, at min apportbuk ikke vil blive i baglommen og alting falder ud af den. Så når nu der er lynlån i baglommen CRW vesten, skrå lommer OG lodrette lommer, så er jeg solgt Kan bedre leve med lidt dårlige holdbarhed på en vest til 400 kr. end en vest til 8-900 kr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret August 21, 2013 Rapporter Share Besvaret August 21, 2013 Men igen, så kommer det jo meget an på hvad man bruger vesten til.... Jeg ville jo aldrig lukke lommen bagpå, elsker den fordi jeg kan få legetøjet ud så hurtig, og det sidder fint fast. På en almindelig gåtur kan der også sagtens ligge en halv liters flaske med vand Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts