Hop til indhold

Dyrlæge der tager imod afbetaling, sjælland.


sofaslænget
 Share

Recommended Posts

Hej :-D

 

Jeg står i lidt af en hundepine og søger derfor en god dyrlæge, som folk har gode erfaringer med, til patella operationer, der tager imod afbetalinger.

 

hvorfor jeg søger en god dyrlæge der tager imod afbetaling er kort fortalt fordi

 

Jeg købte en hvalp, tog den til dyrlæge, hvor dyrlæge sagde der var risiko for han skulle igennem en patella operation senere hen, kontaktede opdrætter og fortalte hvad dyrlægen havde sagt og nævnte at jeg ikke havde råd til den operation og om vi skulle lade handlen gå tilbage eller om h*n fuldt ud ville dække operationen, opdrætter undersøgte og ringede til kennelklubben(ikke dkk) og skrev tilbage på sms med svar at h*n ville dække.

 

Hunden var til den årlige vaccination og fik konstateret patella grad 2, hvor dyrlæge sagde en operation ville være det bedste, jo længer vi venter jo dyre(besværliger) kan operation blive.

 

Jeg havde utrolig svært ved at få fat i opdrætter, men det lykkeds via facebook, jeg prøvede først at få fat i opdrætters nummer, men opdrætter ignorede, spurgte så om de ville havde besøg af os og hunden, men opdrætter ignorerede også det. også fortalte jeg at hunden sgu igennem den operation.

 

Opdrætter tog lidt tid om at svare og svaret chokerede mig

 

Opdrætter havde ikke penge til den operation og i forhold til købeloven kunne vi lade handlen gå tilbage eller få 1/3 af købsprisen tilbage og beholde hunden, 1/3 er ikke engang 2000 kr og slet ikke nok til den operation, nå jo så bad opdrætter også om bevis på hvad han fejler.

 

Ups det blev aligevel ikke så kort, men der er hvertfald grunden til jeg søger en god dyrlæge der tager imod afbetaling, så er der nogle der har erfaring med en god dyrlæge der tager imod afbetaling??

 

Mvh Sofaslænget og den uheldige hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den dyrlæge, der evt. vil lave operationen på afbetaling, er den dyrlæge, I plejer at bruge.

Jeg tror ikke, at en dyrlæge, der slet ikke kender dig, vil lave en operation med "forventet efterbetaling".

 

Har du snakket med jeres dyrlæge om det med betaling?

 

Hvis jeres egen dyrlæge af en eller anden grund ikke vil låne penge ud, så er der muligheden at gå i banken og låne pengene med en afbetalingsordning. Det er jo det, banker er til for: Til at spare op i eller til at låne penge af.

 

Hvis du har orden i økonomien og du har en lønkonto som ikke går i minus hver måned, så vil banken sikkert gerne låne dig pengene.

DE ved jo, om du kan betale tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har snakket med min dyrlæge om vi kunne afbetale og det vil de ikke og vi kan ikke låne penge nogen steder og har ikke selv pengene til den operation, så derfor er jeg i en hundepine:(

 

Jeg elsker det lille pus, han er perfekt(altså hvis man spørg mig) derfor jeg søger en god dyrlæge, som folk har gode erfaringer med og som vil lade mig afbetale.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg googlet og ledt......

 

Og jeg kan altså ikke finde andre end Odense dyrehospital, der har den ordning med at man kan betale over 20 måneder..

Hvor meget koster operationen? Kan du klare at betale over 20 mdr? Hvis den koster 10.000, så skal du af med 500 kr om måneden. Har du råd til det? :hmm:Det er jo også mange penge, hvis du ikke har ret meget at leve for..

 

Næsten alle dyrlæger har dårlige erfaringer med at kunderne ikke betaler. Og når nogen ikke betaler, så bliver tabet lagt over på alle andre kunder.

Så jeg forstår godt, at dyrlægerne ikke vil lave afdragsordninger.

 

Prøv at ringe til Odense dyrehospital og snak med dem: Odense Dyrehospital

 

Der løber jo ikke renter på, så du betaler kun for undersøgelser, behandling og operation.. Så må du finde ud af at klare turen derover..

 

----Og du KUNNE jo starte med at spare op hver måned. Når du så når de første par tusinde, så har du mere en ide om, om det er realistisk at du skal betale f.eks. 500 om måneden i næsten 2 år.

 

Alternativet er at lade din lille hund leve med en patella 2 så længe han ikke har smerter..... Og når det bliver for slemt, så må du give ham fred:cry:.

 

--Så har du lidt tid til at forberede dig på hvad der vil ske..

 

Det ER ikke nok at elske en hund..... Der skal også penge til..

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskylder det lidt sene svar, men undersøger og undersøger, jeg siger tak for responden og vil undersøge det med Odense hospital og fonden, Lige nu venter jeg svar fra min tidligere dyrlæge om hvad de vil tage og muligheden for afbetaling(krydser fingre).

 

Har du mulighed for at betale f.eks. 500 kr hver måned i de næste 2 år?

 

Ellers er en afbetalingsordning jo ikke realistisk...

Og derudover kan der jo komme andre sygdomme...

Du skal også have råd til at tegne en sygeforsikring. DEN betaler ikke alt for dig, men den ville nok have betalt størstedelen af en operation..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan nok godt betale 500 kr om måneden, det hårdt at være studerende, men man lærer da at skære alt det unødvendige fra hehe.

 

Han har sygeforsikring, men forsikringen hverken ligger ud eller dækker arvelig patella, jeg har nemlig været igennem møllen før hvor det var en skade og hunden var en uge fra at fylde 2 år og hvor jeg udtrykkeligt fik at vide at de ikke dækkede patella operationer når hunden ikke var 2 år da de så anså/risiko for det var arvelig patella, men da jeg nævnte jeg godt kunne bevise det var skade bla dyrlægens udsagn og vidner der havde set ham før skaden var sket og efter, så dækkede de, skulle dog stadig selv ligge ud, hvilket jeg ikke kan den her gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan nok godt betale 500 kr om måneden, det hårdt at være studerende, men man lærer da at skære alt det unødvendige fra hehe.

 

Han har sygeforsikring, men forsikringen hverken ligger ud eller dækker arvelig patella, jeg har nemlig været igennem møllen før hvor det var en skade og hunden var en uge fra at fylde 2 år og hvor jeg udtrykkeligt fik at vide at de ikke dækkede patella operationer når hunden ikke var 2 år da de så anså/risiko for det var arvelig patella, men da jeg nævnte jeg godt kunne bevise det var skade bla dyrlægens udsagn og vidner der havde set ham før skaden var sket og efter, så dækkede de, skulle dog stadig selv ligge ud, hvilket jeg ikke kan den her gang.

Har du slet ikke mulighed for at få en kassekredit på fx 10.000kr i din bank?

Det fik jeg som studerende, hvor eneste indtægt var SU. Med det mener jeg at der umiddelbart ikke stilles så høje krav til ens indtægt, når det "bare" er en kassekredit på 10.000kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du slet ikke mulighed for at få en kassekredit på fx 10.000kr i din bank?

Det fik jeg som studerende, hvor eneste indtægt var SU. Med det mener jeg at der umiddelbart ikke stilles så høje krav til ens indtægt, når det "bare" er en kassekredit på 10.000kr.

Det kræver jo at man ikke har gæld og at man ikke er en der gentagelse gange overtrækker kontoen;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der må jo være grunde til at banken ikke vil give bare et kortsigtet lån? Når TS kan stå med en forsikring og et overslag over udgifterne ved operationen i hånden... Det er da det mest indlysende at gøre... :hmm:

 

Men det kræver selvfølgelig, at banken ikke allerede HAR udlånt en del penge, hvor tilbagebetalingsaftalen ikke er overholdt...

 

:vedikke:Selv da er egen bank det bedste bud på en løsning..

 

Det ER jo ikke de store beløb der er tale om i banksammenhæng.

 

En dyrlæge, der laver operationen på forventet efterbetaling kunne godt være en DYRlæge...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan nok godt betale 500 kr om måneden, det hårdt at være studerende, men man lærer da at skære alt det unødvendige fra hehe.

 

Han har sygeforsikring, men forsikringen hverken ligger ud eller dækker arvelig patella, jeg har nemlig været igennem møllen før hvor det var en skade og hunden var en uge fra at fylde 2 år og hvor jeg udtrykkeligt fik at vide at de ikke dækkede patella operationer når hunden ikke var 2 år da de så anså/risiko for det var arvelig patella, men da jeg nævnte jeg godt kunne bevise det var skade bla dyrlægens udsagn og vidner der havde set ham før skaden var sket og efter, så dækkede de, skulle dog stadig selv ligge ud, hvilket jeg ikke kan den her gang.

 

Men hvis du har stået i samme situation før, hvad havde du så tænkt dig?

 

Har lige kikket på din profil og tidligere deltagelse i tråde......

 

----Sig mig.... Har du TRE chier?????

 

Ej, altså..... :roll: Din hund må vist leve så længe han kan med den patella. Det er vel ikke så slemt endnu.. Hvis han får alvorlige smerter så må du snakke med dyrlægen om smertestillende... Du kan ikke bruge løs af penge du ikke har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du slet ikke mulighed for at få en kassekredit på fx 10.000kr i din bank?

Det fik jeg som studerende, hvor eneste indtægt var SU. Med det mener jeg at der umiddelbart ikke stilles så høje krav til ens indtægt, når det "bare" er en kassekredit på 10.000kr.

 

Når man er på kontanthjælp er der slet ingen hjælp at hente fra nogen banker, om man så har gæld eller ej. Jeg er selv pt. ufrivilligt på kontanthjælp, og der er vitterligt ingen hjælp at hente. Synes jeg så et sted længere oppe, at trådstarter er på kontanthjælp.

Redigeret af Anne P
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke kontanthjælps modtager, jeg er studerende og får su. To af hundene er fælles og den ene min, jeg betaler forsikring på den og betaler foder for dem alle tre.

 

Jeg har haft fat i banken og da jeg fortalte hvorfor jeg ringede så blev tonen kold og da jeg fortalte hvad jeg fik i su, fik jeg et koldt og snerrende nej, men en jeg talte med henover weekenden kunne slet ikke forstå det og sagde jeg skulle prøve at ringe til banken igen og nævne jeg jo fik min børneopsparing når jeg fyldte 21 år og så kunne betale resten af lånet.

 

Jeg ringede igår og blev spurgt om de kunne ringe mig op næste dag, da hun ikke kunne finde nogle der lige havde tid, hvilket jeg sagde ja til og idag ringede så en rigtig sød bankmand op og jeg spurgte om det var muligt at låne og nævnte hvad jeg fik i su og hvor meget jeg måske skulle låne hvis det var og han sagde det var muligt :-D hvilket jo er super fantastisk.

 

Men selv hvis det ikke havde været muligt, havde jeg nok fundet på noget om så jeg skulle til Odense, så hunden kunne få sin operation. For jeg vil under ingen omstændigheder lade nogen af mine hunde lide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med den gode løsning! Det ER altså bedst at have sine lån ét sted. Og hvis du har en børneopsparing lige om hjørnet, så er det jo også noget, banken kan se..

 

Så er det bare at få det gjort. For operationen er som regel mest vellykket på et tidligt tidspunkt.

Hmmmm... så skal du have indlagt din baby....... Det er heller ikke særlig sjovt..

God bedring med ham..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...