Gæst Vapper123 Skrevet August 25, 2013 Rapporter Share Skrevet August 25, 2013 Hej alle sammen! Jeg har været i USA for noget tid siden og faldt for denne "krøllede schnauzer" som de kaldte den - det var dog en kerry blue terrier. Super dejlig. Vi har så derfor valgt herhjemme, at vi gerne ville have en hvalp - men... vi kan IKKE finde nogle opdrættere. Dem som står listet inde på Dansk Terrier Klub's hjemmeside er enten stoppet med opdræt ELLER så virker siden ikke optimalt, når man skal kontakte dem. Er der nogle af jer som har en idé til hvor jeg ellers kan købe sådanne skønhed? - Jeg tænker lidt, at det skulle være en med DKK eller SKK stamtavle, pga. loven som den nu er... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret August 25, 2013 Rapporter Share Besvaret August 25, 2013 En race med et temperament som kerry blue ville jeg aldrig turde købe uden forældrene havde været igennem en mentalbeskrivelse og jeg vil klart anbefale dig at finde en erfaren opdrætter der kan sin race. Det er en dejlig hund at arbejde med, der hurtigt fanger hvad man vil have den til, men det er ikke en nem hund at opfostre så den bliver venlig overfor andre dyr. De kan være ret skarpe og så er de skide lynhurtige. Har du prøvet at ringe til opdrætterne?. Jeg kan ikke forestille mig at der kan være så mange at det bliver uoverskueligt og hvis man starter med at spørge om man ringer ubelejligt, plejer man også at overleve samtalen. :blink: Ej spøg til side, jeg synes personligt at man får mere ud af at tale med folk end at læse på deres hjemmesider. Ofte kan man få ting at vide der ikke står nogen steder fordi opdrættere tit kan tale læææænge om deres hunde. Hvis du ikke kan få fat i en DKK hund, så er det ikke noget problem at få den hjem fra Sverige (har selv hentet 2 hunde derovre). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret August 26, 2013 Rapporter Share Besvaret August 26, 2013 Vi har 2 stk ,mener det er hanhunde, her i Taastrup. De har ikke det temperament med voldsomhed, som racen før var kendt for. Men som Ascha skriver, er det ikke en race, der er kendt for at være nem i omgang med andre hunde. Og jeg kunne forestille mig eller frygte, at når dens antal er så lille , bliver der mere avlet efter udstillingshunde end efter godt temperament. Du kan risikerer at der er meget stor forskel på, hvad der vægtes højt for USA opdrættere og europæiske, så af sted på udstilling og tale med dem, der har racen der. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret August 26, 2013 Rapporter Share Besvaret August 26, 2013 Jeg har sendt dig en PB Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret August 26, 2013 Rapporter Share Besvaret August 26, 2013 Jeg har kendt to tæver lidt. Den første blev noget udfordrende overfor andre hunde da hun blev voksen, så hun forsøgte sig med sheila, som hun ellers havde kendt fra hvalp. Jeg gik imellem og kasserede en tand i hånden ved et uheld. MEn ikke værre end mange andre terriers når de bliver voksne. DEn anden har min dyrlæge og hun virker utrolig sød, går af sig selv af banen for andre hunde, men hun har så også været med på klinikken fra hvalp. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret August 26, 2013 Rapporter Share Besvaret August 26, 2013 kender en del kerryer - de er ret blide - for det meste , hvis de bliver opdraget ! jeg har bla. gået til AG med en der var rigtig dygtig og vist ikke specielt egetkøns aggressiv , det var en hanhund ligesom min og jeg husker det ikke som noget problem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret August 26, 2013 Rapporter Share Besvaret August 26, 2013 Vi har en på vores hvalpehold, som er hentet i Tyskland. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts