Gæst Caligo Skrevet September 13, 2013 Rapporter Share Skrevet September 13, 2013 Hej alle For en uges tid siden var vi på dyrehospitalet med Lupo, da han havde blod i afføringen og lidt feber. Vi fik antibiotika, zoolac og noget specialfoder med hjem, men siden han er begyndt at få disse ting er hans tunge gået fra at være helt lyserød til en meget mørk rød. Er der nogen der ved hvad det kan betyde? Hans afføring er helt fin og har været det siden vi startede med at give ham medicinen og foderet. Ingen blod eller diarre længere. Vi har målt hans temperatur i dag til 39,1, så han har lidt feber. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret September 14, 2013 Rapporter Share Besvaret September 14, 2013 JA, feber - eller nok snarere infektion. HAns krop arbejder på at løse det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret September 14, 2013 Rapporter Share Besvaret September 14, 2013 Prøv, at spørg dyrlægen om det med tungen. Jeg fik engang noget medicin, som havde den bivirkning, at tungen kunne blive sort ...det blev min heldigvis ikke.... men det kunne måske være en bivirkning af medicinen, at hans tunge har ændret farve. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Caligo Besvaret September 14, 2013 Rapporter Share Besvaret September 14, 2013 JA, feber - eller nok snarere infektion. HAns krop arbejder på at løse det. Okay. Jeg prøvede nemlig at Google det men der dukkede ikke så meget op, og det der dukkede op var ret varieret. Men det kan simpelthen 'bare' være hans krop der reagerer på feberen så? Prøv, at spørg dyrlægen om det med tungen. Jeg fik engang noget medicin, som havde den bivirkning, at tungen kunne blive sort ...det blev min heldigvis ikke.... men det kunne måske være en bivirkning af medicinen, at hans tunge har ændret farve. Ja okay, det lyder ret vildt med en sort tunge, he he....Jeg har nærstuderet bivirkningerne, og der står dog ikke noget om ændring af farven på tungen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret September 14, 2013 Rapporter Share Besvaret September 14, 2013 Siger som sædvanligt: Ved underlige symptomer, der kan tyde på noget med blod, tarme, hjerte eller hvadsomhelst ellers, -----få tjekket for hjerteorm.. I bor i Storkøbenhavn, det er hjerteormenes højborg. Og det bugner med nedfaldsfrugt, som kan indeholde småsnegle.. Selv om Lupo så er blevet tjekket for hjerteorm for nylig, så få ham tjekket igen.. Der kan sagtens gå dage, hvor der ikke er larver i afføringen.. Og hvis først der sidder orm i hjertet på ham, så kan ormene forårsage ændringer i hans blod, der kan medføre blødninger alle vegne i kroppen.. Både udenpå og indeni. Kik ham grundigt efter for småblødninger -især i slimhinderne, i munden. I øjnene, både i øjenslimhinder og i selve øjet. Og allevegne i huden.. Hvis han har nye pletter, der kunne ligne småblødninger, så kan der være ændringer i hans blod, så blodets evne til at størkne er nedsat. Det må dyrlægen kunne se i en blodprøve. Hvis blodet er normalt, så få alligevel tjekket for hjerteorm... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret September 14, 2013 Rapporter Share Besvaret September 14, 2013 Jeg synes du skal ringe og spørge Dyrehospitalet, hvis nu det har noget at gøre med det han er i behandling for. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Caligo Besvaret September 15, 2013 Rapporter Share Besvaret September 15, 2013 Siger som sædvanligt: Ved underlige symptomer, der kan tyde på noget med blod, tarme, hjerte eller hvadsomhelst ellers, -----få tjekket for hjerteorm.. I bor i Storkøbenhavn, det er hjerteormenes højborg. Og det bugner med nedfaldsfrugt, som kan indeholde småsnegle.. Selv om Lupo så er blevet tjekket for hjerteorm for nylig, så få ham tjekket igen.. Der kan sagtens gå dage, hvor der ikke er larver i afføringen.. Og hvis først der sidder orm i hjertet på ham, så kan ormene forårsage ændringer i hans blod, der kan medføre blødninger alle vegne i kroppen.. Både udenpå og indeni. Kik ham grundigt efter for småblødninger -især i slimhinderne, i munden. I øjnene, både i øjenslimhinder og i selve øjet. Og allevegne i huden.. Hvis han har nye pletter, der kunne ligne småblødninger, så kan der være ændringer i hans blod, så blodets evne til at størkne er nedsat. Det må dyrlægen kunne se i en blodprøve. Hvis blodet er normalt, så få alligevel tjekket for hjerteorm... Okay, jeg havde ikke lige tænkt over at der måske kunne være hjerteorm. Han er blevet tjekket for det for nylig, men som du siger er der jo ingen garantier. Vi har tjekket ham for tegn på blødninger over det hele og har ikke fundet noget. Hans tunge er dog blevet normal farve i dag, så måske er det mere sandsynligt at det er hans krop der har bekæmpet feber/infektion som Luckyluna sagde? Jeg synes du skal ringe og spørge Dyrehospitalet, hvis nu det har noget at gøre med det han er i behandling for. Ja det kunne godt være at jeg skulle gøre det. Som nævnt ovenfor er hans tunge blevet normal og lyserød i dag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret September 16, 2013 Rapporter Share Besvaret September 16, 2013 Hov, fik aldrig svaret tilbage. Men ja, jeg har set mere rød tunge ved infektion. Men sikkert også andre ting det Kan skyldes Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts