Hop til indhold

Så gik det galt igen..


Gæst Priceman
 Share

Recommended Posts

  • Svar 295
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er ejer af en såkaldt kamphund som jeg så vælger og kalde muskelhund fordi der ikke findes en race kamphund men en del racer indefor muskelhunde.

 

Det er da noget værre sludder.

 

Der er hunde der oprindeligt er blevet avlet til kamp i en eller anden form. Om det så er mod hunde, tyre eller andet er underordnet.

Muskelhunde er noget kamphundejere med ondt i røven har opfundet, og ingen, gentager INGEN, ved hvad der hører til i den kategori og hvad der ikke hører til.

 

Hér i huset hedder det kamphunde, færdig slut.

 

Og jeg er stadig af den klare holdning, at en hund der uprovokeret angriber, med en ejer der enddog tidligere har haft samme problemer med en hund, bør aflives. Og det lige på stedet.

 

Jeg er derimod enig i, at en hund der markerer fordi folk ikke holder nallerne for sig selv hvis den er bundet, dét ser jeg ikke et problem i overhovedet.

Men der er saftsuseme også langt fra en markering, og til at hunden bider. Bidende lortekøtere=kugle for panden. Færdig slut.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver edermamer harm når jeg læser den her tråd!!

 

Det er så nemt og sige hvad man selv ville, fordi man ikke sidder i hendes bukser som ejer af hunden!

 

Jeg er ejer af en såkaldt kamphund som jeg så vælger og kalde muskelhund fordi der ikke findes en race kamphund men en del racer indefor muskelhunde.!

 

Hunden bider ikke sin ejer eller dem den kender og det er også sådan det skal være, jeg siger ikke at det er okay den bider dem den IKKE kender men igen så har jeg som barn lært at man ikke stikker hunden ned til en hund man ikke kender uden først og ha snakket med ejeren om den nu også gør noget.

 

Der er rigtig mange hunde som har en anden affærd når de er snor eller på anden måde bundet det er min bla.

Hvis jeg går på gaden med mig kan jeg godt gå forbi folk MEN de skal ikke stikke lappen ned til ham for så knurre han og blotter bisserne og lytter de ikke til den reaktion og stadig jager lappen ned til ham så sætter han sig også i hånden på dem og så er jeg meget ligeglad med om det mit ansvar at min hund ikke bider, det er DERES ansvar at stikke lappen ned til en hund de ikke kender uden at ha spurt mig om det er klogt.

 

Det samme gælder min have/indkørsel er min hund der og man ikke kender ham lad være og gå ind for så hakker spætten.

 

Min hund har bidt 2 gange fordi de stak lappen ned til ham da han stod bundet ved tanken og ærligt de kan lade være og stikke hånden til hunden.

 

Jeg har mundkurv på min i toget hvor jeg kan resikere en masse mennesker som suser frem og tilbage og det kan stresse hunden så de få gange jeg tager tog har han mundkurv på..

 

Jeg ville aldrig aflive min hund fordi den havde bidt når en stikker lappen ned uden at rådføre sig med mig.

Men jeg ville heller ikke aflive fordi min hund måske var stukket af og havde bidt skal saftsusmer meget til før aflivning kommer på tale i mit hus!

 

Der er så mange andre muligheder som skal på tale før man tager liv, der er en grund til at man kan komme til div. affærdspsykologer som kan finde ud af og montere hoved rigtig i hunden så den ikke længere får den frygt den må ha sig når den bider for ingen dyr er født onde de angriber først når de føler sig truet!

 

udover det skal man huske at det er medierne som skriver de elsker og pifte lidt til sandheden.

 

giver ret i man ikke skal ha en hund man ikke kan holde men ALLE kan holde en muskelhund hvis hunden er opdraget.

 

at en hund virker farlig inde for hjemmets hegn kan man sq ikke tillade sig og brokke sig over da det ikke er sted vi andre burde komme!

 

sorry mit sure indlæg men det ik okay og hagle sådan ned på andre mennesker!

 

Jesus Christus, jeg håber ikke at du bor i nærheden af mig!!! :skraek: Især pga. den sætning markeret med rødt. Hvis man har en hund der er så sensibel overfor mennesker, så bør den sgu være forseglet indendørs, medmindre den er i snor og under kontrol udendørs UDEN flugtmuligheder begge steder. ALT andet er dybt uansvarligt!!! (Og det gælder uanset hvilken race vi taler om)

Redigeret af Nollike
  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå at det kan være svært at aflive sin bedste ven, men så må man finde en bedre løsning. Men i mine øjne er det at give hunden mundkurv på ikke en bedre løsning, eller rettere sagt, det er slet ikke en løsning...

 

Hvis man har en hund der er så bange for mennesker, at den ser sig nødsaget til at bide dem uden provokation, så syntes jeg at det er direkte mishandling af hunden, at tvinge den til at bo midt inde i byen ved siden af en skole, således at dens angst fremprovokeres hver evig eneste dag...

 

Så hvis man ikke vil aflive hunden, så syntes jeg som tidligere nævnt, at man bør flytte fra området, således at hunden kan få så meget fred og ro, at det er muligt at arbejde med hunden.

 

Jeg kan godt acceptere mundkurv i visse situationer, misforstå mig nu ikke, men at en hund skal have den på dag ud og dag ind, og stadig være lige bange, det syntes jeg ikke er en løsning!

 

Hvis jeg havde en hund der var så bange for mennesker, og konstant også skulle være på vagt som hendes hund, så havde jeg påbegyndt en behandling af problemet for længe siden, og jeg havde sikret mig 110% at min hund på ingen måde kunne komme ud i en situation den ikke kunne overskue, både for dens egen skyld (og min) og for mine omgivelsers skyld.

 

ps. Jeg er selv ejer af en dejlig Amstaff og netop fordi, at racen har så dårligt et ry, så syntes jeg at det er en hver ejers pligt at gøre alt for at forbedre dette ry, og det gør man ikke ved at lade sin hund stå dag ud og dag ind og gø af forbipasserende i en travlt befærdet gade!

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå at det kan være svært at aflive sin bedste ven, men så må man finde en bedre løsning. Men i mine øjne er det at give hunden mundkurv på ikke en bedre løsning, eller rettere sagt, det er slet ikke en løsning...

 

Hvis man har en hund der er så bange for mennesker, at den ser sig nødsaget til at bide dem uden provokation, så syntes jeg at det er direkte mishandling af hunden, at tvinge den til at bo midt inde i byen ved siden af en skole, således at dens angst fremprovokeres hver evig eneste dag...

 

Så hvis man ikke vil aflive hunden, så syntes jeg som tidligere nævnt, at man bør flytte fra området, således at hunden kan få så meget fred og ro, at det er muligt at arbejde med hunden.

 

Jeg kan godt acceptere mundkurv i visse situationer, misforstå mig nu ikke, men at en hund skal have den på dag ud og dag ind, og stadig være lige bange, det syntes jeg ikke er en løsning!

 

Hvis jeg havde en hund der var så bange for mennesker, og konstant også skulle være på vagt som hendes hund, så havde jeg påbegyndt en behandling af problemet for længe siden, og jeg havde sikret mig 110% at min hund på ingen måde kunne komme ud i en situation den ikke kunne overskue, både for dens egen skyld (og min) og for mine omgivelsers skyld.

 

ps. Jeg er selv ejer af en dejlig Amstaff og netop fordi, at racen har så dårligt et ry, så syntes jeg at det er en hver ejers pligt at gøre alt for at forbedre dette ry, og det gør man ikke ved at lade sin hund stå dag ud og dag ind og gø af forbipasserende i en travlt befærdet gade!

 

:5up: :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt acceptere mundkurv i visse situationer, misforstå mig nu ikke, men at en hund skal have den på dag ud og dag ind, og stadig være lige bange, det syntes jeg ikke er en løsning!

Helt enig, den skal ikke have den på dag ud og dag ind. Men den burde altid have den på hvis den er udenfor ejendommen, den markerer jo ikke, men bider, og det er ikke iorden. Derudover burde den jo nok ikke være fri i haven, hvis indhegningen g¢r at den kan se mennesker hele dagen. Et passende h¢jt massivt træhegn ville nok være bedre, så hunden ikke bliver ved med at ¢ve sig i sin uheldige vane.. Derudover, ikke lade den være uden opsyn, og kalde den ind hver gang den begynder at g¢.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig, den skal ikke have den på dag ud og dag ind. Men den burde altid have den på hvis den er udenfor ejendommen, den markerer jo ikke, men bider, og det er ikke iorden. Derudover burde den jo nok ikke være fri i haven, hvis indhegningen g¢r at den kan se mennesker hele dagen. Et passende h¢jt massivt træhegn ville nok være bedre, så hunden ikke bliver ved med at ¢ve sig i sin uheldige vane.. Derudover, ikke lade den være uden opsyn, og kalde den ind hver gang den begynder at g¢.

 

Vi er helt enige i at, det IKKE er i orden at den bider, og jeg tror, at du har misforstået den del med at jeg er i mod mundkurv :-)

Hvis ejeren ikke kan diske op med noget bedre end en mundkurv for at løse problemet, så skal den selvfølgelig have mundkurv på når den er uden for ejendommen.

Jeg mener bare, at ejeren skal finde en bedre løsning (og at denne løsning skulle have været fremkommet før at det gik galt...) og det vil i mine øjne være, at fjerne hunden fra det sted hvor den så tydeligt ikke bryder sig om at være, altså ved at flytte enten hele familien eller hunden (hvilket ikke havde været nødvendigt, hvis man havde grebet problemet i opløbet).

Man kan selvfølgelig undlade at flytte, hvis man mener at problemet kan behandles der hvor hunden er nu, men jeg er (som du også er inde på) bange for at vanen på nuværende tidspunkt er så indgroet, at den kan være meget svær at ændre hvis hunden forbliver i det samme miljø.

Problemet er jo tilsyneladende at den er utryg ved mennesker og derfor er utroligt meget på vagt over for dem (og at den desuden er meget beskyttende over for sit teritorie), og dette er en meget uhensigtmæssigt når man bor i en hovedgade ved siden af en skole, hvor der færdes rigtig mange mennesker.

Jeg vil tro, at det at der hver eneste dag har gået mennesker forbi grunden bare har forstærket dens adfærd og hvis dette har stået på længe, så vil jeg igen tro at det er meget svært at behandle på nuværende tidspunkt, hvis man som sagt forventer at kunne behandle det i samme miljø som det er opstået.

 

Desuden er der jo også hensynet til de mennesker som hver dag skal gå forbi hunden, og som er bange for den. Det er jo ikke særlig fedt at skulle sende lille Ole i skole hver dag, og vide at han skal gå forbi den ejendom hvor der for et par dage siden var en stor hund der bed en forbipasserende...

Link til indlæg
Del på andre sites

(som en lille fodnote: nu er jeg selv blevet bidt af hunde der ikke er spor utrygge ved mennesker, så det beh¢ver den ikke være)

Du har da ret i at det ikke er optimalt at den bliver i det samme område. Fra hvad jeg har læst (og jeg ved godt man nok aldrig får hele sandheden) så lyder ejeren ikke som en der gider lægge det arbejde i hunden den nu kræver. Hvis ejeren havde viljen eller evnerne, havde det nok aldrig taget overhånd som det nu har , og den havde i hvertfald ikke fået lov at blive ved med at "¢ve sig". Tror vi er ret enige, i bund og grund.

 

Jeg mener overhovedet ikke at mundkurven er en l¢sning på roden til problemet, men den må være et krav, udfra et medmenneskeligt sikkerhedshensyn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Kamphund angreb kvinde

 

Egebjerg/ Odsherred

En kamphund fra Egebjerg angreb og skambed en tilfældigt forbipasserende kvinde. Ejeren har ellers forsikret, at hunden er fredelig

 

http://www.nordvestnyt.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081023/HAV/916079628/1014&ExpNodes=1002

 

Og det er pågældende hund der er afbilledet i artiklen.

 

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, jeg har postet min mening på bladets debat side.

 

Men som skrevet, havde det været min hund så havde det været slut.

 

Jeg har kun lige læst dette indlæg (indtil videre), men ville lige kommentere, at jeg synes det er så godt at du (og andre herinde) er så gode til at engagere dig uden for hunde forumerne, for netop at tale for hundens sag. Jeg synes, det var en rigtig god kommentar du havde efter artiklen. Men skriver lige med småt, at jeg ikke ved nok om emnet til at sige om min egen mening er hel på plads om emnet - synes bare at det var en god kommentar du skrev :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Jeg tror såmænd også vi er fuldstændig enige og bare siger det samme på hver sin måde :-)

 

Og nu fik Snevinter lige sneget en kommentar ind :blink:, så jeg må hellere lige tilføje at dette var et svar til PinPoynter :-)

 

 

he he :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da noget værre sludder.

 

Der er hunde der oprindeligt er blevet avlet til kamp i en eller anden form. Om det så er mod hunde, tyre eller andet er underordnet.

Muskelhunde er noget kamphundejere med ondt i røven har opfundet, og ingen, gentager INGEN, ved hvad der hører til i den kategori og hvad der ikke hører til.

 

Hér i huset hedder det kamphunde, færdig slut.

 

Og jeg er stadig af den klare holdning, at en hund der uprovokeret angriber, med en ejer der enddog tidligere har haft samme problemer med en hund, bør aflives. Og det lige på stedet.

 

Jeg er derimod enig i, at en hund der markerer fordi folk ikke holder nallerne for sig selv hvis den er bundet, dét ser jeg ikke et problem i overhovedet.

Men der er saftsuseme også langt fra en markering, og til at hunden bider. Bidende lortekøtere=kugle for panden. Færdig slut.

det er ikke sludder lille skat hvis du kigger i racebogen finder du ikke racen kamphund men du finder måske amstaff ,american bulldog og så videre men ingen race hedder kamphund det er blot et slag for den slags hunde ;)

jeg ved en del om muskelhunde modsat dig kan jeg fornemme som entelig bare har et forkert indtryk på den slags hunde.

udover det finder jeg din attitude serdelt ubehagelig som om andre ikke må ha sin egen mening men kun din? hvis vi to skal debatere må du meget gerne ændre din tone og lade være og fortælle andre hvad de ved og ikke ved men snak dig selv ville være dejligt. jeg er hundetræner og ved at blive adfærdspsykolog så måske ved jeg en del mere end du måske tror men igen ønsker jeg ikke og debatere med så indskrænket syn.

dit sprog er meget grimt syntes jeg og tør slet ik tænke på hvordan du taler irl :-s

held og lykke fremover

Link til indlæg
Del på andre sites

Jesus Christus, jeg håber ikke at du bor i nærheden af mig!!! :skraek: Især pga. den sætning markeret med rødt. Hvis man har en hund der er så sensibel overfor mennesker, så bør den sgu være forseglet indendørs, medmindre den er i snor og under kontrol udendørs UDEN flugtmuligheder begge steder. ALT andet er dybt uansvarligt!!! (Og det gælder uanset hvilken race vi taler om)

 

Jeg har altid min hund i snor på gaden men slipper ham gerne fri i div. hundeskove her i Odense da han elsker alle hunde og mennesker så snart snoren er af.

Men jeg vil prøve alt inden aflivning kommer på tale her snakker jeg om div. timer ved adfærdspsykolog og så videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå at det kan være svært at aflive sin bedste ven, men så må man finde en bedre løsning. Men i mine øjne er det at give hunden mundkurv på ikke en bedre løsning, eller rettere sagt, det er slet ikke en løsning...

 

Hvis man har en hund der er så bange for mennesker, at den ser sig nødsaget til at bide dem uden provokation, så syntes jeg at det er direkte mishandling af hunden, at tvinge den til at bo midt inde i byen ved siden af en skole, således at dens angst fremprovokeres hver evig eneste dag...

 

Så hvis man ikke vil aflive hunden, så syntes jeg som tidligere nævnt, at man bør flytte fra området, således at hunden kan få så meget fred og ro, at det er muligt at arbejde med hunden.

 

Jeg kan godt acceptere mundkurv i visse situationer, misforstå mig nu ikke, men at en hund skal have den på dag ud og dag ind, og stadig være lige bange, det syntes jeg ikke er en løsning!

 

Hvis jeg havde en hund der var så bange for mennesker, og konstant også skulle være på vagt som hendes hund, så havde jeg påbegyndt en behandling af problemet for længe siden, og jeg havde sikret mig 110% at min hund på ingen måde kunne komme ud i en situation den ikke kunne overskue, både for dens egen skyld (og min) og for mine omgivelsers skyld.

 

ps. Jeg er selv ejer af en dejlig Amstaff og netop fordi, at racen har så dårligt et ry, så syntes jeg at det er en hver ejers pligt at gøre alt for at forbedre dette ry, og det gør man ikke ved at lade sin hund stå dag ud og dag ind og gø af forbipasserende i en travlt befærdet gade!

 

er helt enig med det du skriver en hund som skal ha mundkurv på hver dag det ik en god ting for hunden så hellere aflive.

I den her sag er det ejerens skyld at hun for længe siden ikke har taget kontakt til en adfærdspsykolog havd hun gjort det så kunne dette nok ha været undgået.

Og nej hunden skal ikke stå og gå af alle der går forbi det stresser hunden og alle hunde burde ikke stå tæt på vej når de er fri men tilbage hvor der ro da en hund har indfødt passer indstinkt :)

jeg er også træt af det dårlige ry vores hunderace har men det gør det heller ikke nemmere når folk har så indskrænket syn på racen via medierne frem for selv og lære racen og kende.

Link til indlæg
Del på andre sites

dit sprog er meget grimt syntes jeg og tør slet ik tænke på hvordan du taler irl :-s

"Man skal ikke smide med sten, nå man selv bor i glashus".

Tror ikke lige din stil er måden at skaffe fremtidige kunder på, men fred være med dig, måske når du bliver lidt ældre, du vil lære at man fanger flere fluer med honning end med eddike :5up:

 

 

er helt enig med det du skriver en hund som skal ha mundkurv på hver dag det ik en god ting for hunden så hellere aflive.

Det er da noget sludder, der kan da være masser af grunde til at en hund bliver n¢d til at bære mundkurv, og det beh¢ver da ikke være spor stressende eller traumatisk for hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er ikke sludder lille skat hvis du kigger i racebogen finder du ikke racen kamphund men du finder måske amstaff ,american bulldog og så videre men ingen race hedder kamphund det er blot et slag for den slags hunde ;)

jeg ved en del om muskelhunde modsat dig kan jeg fornemme som entelig bare har et forkert indtryk på den slags hunde.

 

Du skal ikke begynde at "lilleskatte" mig ihvertfald.

 

Det er i dén grad noget sludder.

 

Muskelhunde findes slet ikke, og er blot et ord opfundet af tøsefornærmede kamphundefolk.

 

Jeg har aldrig påstået at racen "kamphund" findes, men jeg fastholder at "kamphunde" findes, af den allerede nævnte årsag: Hunde der oprindeligt er avlet med kamp for øje. = Kamp-hunde

 

Ingen kan definere hvad en muskelhund er, ikke engang ejerne af kamphunde.

Ikke nok med dét, så anvendes betegnelsen "kamphund" officielt i de eneste undersøgelser der er foretaget omkring hunde her i DK, dette gør det til en officiel betegnelse.

 

Så prøv igen.

 

jeg er hundetræner og ved at blive adfærdspsykolog så måske ved jeg en del mere end du måske tror

lmao.gifnotworthy.gif

Der er ihvertfald én der ikke kender min generelle holdning til dén slags folk, og da slet ikke min holdning til folk der tror det er et trumfkort at hive den slags ting frem i en diskussion...... :roll:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver edermamer harm når jeg læser den her tråd!!

 

Det er så nemt og sige hvad man selv ville, fordi man ikke sidder i hendes bukser som ejer af hunden!

 

Jeg er ejer af en såkaldt kamphund som jeg så vælger og kalde muskelhund fordi der ikke findes en race kamphund men en del racer indefor muskelhunde.!

 

Hunden bider ikke sin ejer eller dem den kender og det er også sådan det skal være, jeg siger ikke at det er okay den bider dem den IKKE kender men igen så har jeg som barn lært at man ikke stikker hunden ned til en hund man ikke kender uden først og ha snakket med ejeren om den nu også gør noget.

 

Der er rigtig mange hunde som har en anden affærd når de er snor eller på anden måde bundet det er min bla.

Hvis jeg går på gaden med mig kan jeg godt gå forbi folk MEN de skal ikke stikke lappen ned til ham for så knurre han og blotter bisserne og lytter de ikke til den reaktion og stadig jager lappen ned til ham så sætter han sig også i hånden på dem og så er jeg meget ligeglad med om det mit ansvar at min hund ikke bider, det er DERES ansvar at stikke lappen ned til en hund de ikke kender uden at ha spurt mig om det er klogt.

 

Det samme gælder min have/indkørsel er min hund der og man ikke kender ham lad være og gå ind for så hakker spætten.

 

Min hund har bidt 2 gange fordi de stak lappen ned til ham da han stod bundet ved tanken og ærligt de kan lade være og stikke hånden til hunden.

 

Jeg har mundkurv på min i toget hvor jeg kan resikere en masse mennesker som suser frem og tilbage og det kan stresse hunden så de få gange jeg tager tog har han mundkurv på..

 

Jeg ville aldrig aflive min hund fordi den havde bidt når en stikker lappen ned uden at rådføre sig med mig.

Men jeg ville heller ikke aflive fordi min hund måske var stukket af og havde bidt skal saftsusmer meget til før aflivning kommer på tale i mit hus!

 

Der er så mange andre muligheder som skal på tale før man tager liv, der er en grund til at man kan komme til div. affærdspsykologer som kan finde ud af og montere hoved rigtig i hunden så den ikke længere får den frygt den må ha sig når den bider for ingen dyr er født onde de angriber først når de føler sig truet!

 

udover det skal man huske at det er medierne som skriver de elsker og pifte lidt til sandheden.

 

giver ret i man ikke skal ha en hund man ikke kan holde men ALLE kan holde en muskelhund hvis hunden er opdraget.

 

at en hund virker farlig inde for hjemmets hegn kan man sq ikke tillade sig og brokke sig over da det ikke er sted vi andre burde komme!

 

sorry mit sure indlæg men det ik okay og hagle sådan ned på andre mennesker!

 

Godt jeg aldrig nogensinde opholder mig i Odense - :shock:

 

jeg er hundetræner og ved at blive adfærdspsykolog så måske ved jeg en del mere end du måske tror men igen ønsker jeg ikke og debatere med så indskrænket syn.

 

Så du er cand.psyk? Altså menneskepsykolog? Ellers tror jeg måske jeg ville genoverveje at kalde mig adfærdspsykolog - det ER trods alt en beskyttet titel i DK..

Hvem end der udbyder sådan en uddannelse må da være en knold..

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tvivler nu på struben er som indsats, når den gode ting jeg snakker om er mig og min begravede hund .....

 

Men selvfølgelig.. Det ka jo være det er mig der bider :hmm: :lol:

 

Nå ja men hvis man nu risikerer at blive fældet af en kamp.. muskel.. hmm.. "stor hund med kraftigkæbemuskler og nul-bidehæmning" - ville jeg nu nok mene det var med noget som indsats!

 

Er din hund forresten begravet - eller bare begavet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...