Hop til indhold

tips til træning af hund med brækket ben


Thor isbjørn
 Share

Recommended Posts

ja, som overskriften jo lyder, så har min hund været så uheldig at brække højre forben:megaked: han har trådt meget forkert eller faldet ned i et hul eller lignende under frit løb:(:(

 

det her skete i lørdags, så det har ikke været et problem at holde ham i ro indtil nu. men jeg kan mærke at det begynder at blive svære og svære at holde ham liggende. han er en meget aktiv ikke kastreret han(ung)hund. vi gik både til træning, og min kæreste var lige begyndt at starte på løbetræning med ham. (han er halvandet år).

han må helst kun rejse sig for at tisse/skide og for at drikke de næste 6 ugers tid. hvad kan vi gøre for at stimulere ham? er der nogle der har nogle gode tricks,så tager vi imod det med kyshånd. vi har aktiverings bolde osv, men han kan ikke bruge dem liggende, det lille pus:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv stakkels hund rigtig god bedring :lun:

kunne man tage et par godbidder og binde ind i knuder i et viskestykke og han skal så få dem ud? Kunne det gøres liggende? Min den mindste kan bruge meget tid på det og det foregår nemlig liggende ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh stakkels hund da!

Måske han kunne få noget tid til at gå med at tømme en frossen kong el marvben?

I det hele taget ville jeg give ham masser af tygge/slikke/gnave ting som tager laaaaang tid at spise.

 

Ellers kan du prøve at lære ham liggende tricks som giv pote(liggende), skam dig (poten på snuden), og hvad man nu lige kan finde på - så længe han ikke kører sig selv mere op over det altså :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh stakkels hund da!

Måske han kunne få noget tid til at gå med at tømme en frossen kong el marvben?

I det hele taget ville jeg give ham masser af tygge/slikke/gnave ting som tager laaaaang tid at spise.

 

Ellers kan du prøve at lære ham liggende tricks som giv pote(liggende), skam dig (poten på snuden), og hvad man nu lige kan finde på - så længe han ikke kører sig selv mere op over det altså :)

tak for svar. og med hensyn til kommentaren "og hvad man ellers lige kan finde på" så er det jo det jeg gerne vil have tips til":P :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

I know - jeg kunne komme på to, så det var ikke så imponerende :/

Andre kunne være:

Hviske

Ligge død

Ja/nej øvelser

Kontakt øvelser liggende

Tea bliver meget ivrig når vi lærer nye tricks - hvad med Thor kan du godt hold ham i ro i den situation?

 

Ellers kunne et alternativ være at massere ham. Måske du på den måde kan få lidt af uroen ud af kroppen på ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille Thor da :ae:

 

Med viskestykket, så er det, som det lyder. Du tager viskestykket, lægger en godbid i det, binder knude over godbidden. I starten måske bare en godbid, en knude og ikke for stram, men efterhånden, som han fanger ideen, så kan man binde flere knuder på viskestykket. Vær forberedt på, at enkelte hunde bider hul igennem viskestykket i stedet for at pille knuden op. Jeg tror dog, det kan være svært for ham at gøre uden brug af poter :hmm: I hvert tilfælde hvis knuderne er stramme.

 

Der er også muligheden at pakke godbidder ind i papæsker, tomme mælkekartoner eller lign, som han så skal pakke ud/splitte ad. Men igen tænker jeg, at det kan være svært med benet.

 

Jeg ville nok investere i et bur og så burtræne ham. På den måde, kan du være sikker på, at han ikke skader benet. Han kan lære at bur = ro og lækre ting, dvs tyggeting, frosne marvben/kong m.m.

 

Aktivitetsspil er igen en mulighed for indendørs og rolig hjerneaktivering, men jeg ved ikke, om det kræver for meget af hans ben. Der skal han skubbe til noget med snuden/benet, løfte trædutter op af en plade m.m. Google evt aktivitetsspil til hund.

 

God bedring til ham

Link til indlæg
Del på andre sites

I know - jeg kunne komme på to, så det var ikke så imponerende :/

Andre kunne være:

Hviske

Ligge død

Ja/nej øvelser

Kontakt øvelser liggende

Tea bliver meget ivrig når vi lærer nye tricks - hvad med Thor kan du godt hold ham i ro i den situation?

 

Ellers kunne et alternativ være at massere ham. Måske du på den måde kan få lidt af uroen ud af kroppen på ham?

 

:5up:

 

 

 

gø på kommando

smaske

slikke sig om munden

ryste på hovedet

Link til indlæg
Del på andre sites

I know - jeg kunne komme på to, så det var ikke så imponerende :/

Andre kunne være:

Hviske

Ligge død

Ja/nej øvelser

Kontakt øvelser liggende

Tea bliver meget ivrig når vi lærer nye tricks - hvad med Thor kan du godt hold ham i ro i den situation?

 

Ellers kunne et alternativ være at massere ham. Måske du på den måde kan få lidt af uroen ud af kroppen på ham?

 

hehe hviske, lå vi faktisk og øvede på i går. den tager vi videre. han er ikke som sådan urolig. han vil bare gerne rejse sig og følge efter os, hvilket betyder at der næsten altid bliver nød til at sidde en ved ham. men når han får en kommando så er han på, men indtil videre kan han godt blive liggende, jeg anede bare ike hvad jeg skulle lave med ham, da vi plejer at træne hvor der er ret meget gang i den:). men vi har da noget at gå videre med nu. TAK:) vi har anrettet stuen med madrasser osv så vi allesammen kan ligge dernede ved ham og fise den af. det får han jo også en del kontakt af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille Thor da :ae:

 

Med viskestykket, så er det, som det lyder. Du tager viskestykket, lægger en godbid i det, binder knude over godbidden. I starten måske bare en godbid, en knude og ikke for stram, men efterhånden, som han fanger ideen, så kan man binde flere knuder på viskestykket. Vær forberedt på, at enkelte hunde bider hul igennem viskestykket i stedet for at pille knuden op. Jeg tror dog, det kan være svært for ham at gøre uden brug af poter :hmm: I hvert tilfælde hvis knuderne er stramme.

 

Der er også muligheden at pakke godbidder ind i papæsker, tomme mælkekartoner eller lign, som han så skal pakke ud/splitte ad. Men igen tænker jeg, at det kan være svært med benet.

 

Jeg ville nok investere i et bur og så burtræne ham. På den måde, kan du være sikker på, at han ikke skader benet. Han kan lære at bur = ro og lækre ting, dvs tyggeting, frosne marvben/kong m.m.

 

Aktivitetsspil er igen en mulighed for indendørs og rolig hjerneaktivering, men jeg ved ikke, om det kræver for meget af hans ben. Der skal han skubbe til noget med snuden/benet, løfte trædutter op af en plade m.m. Google evt aktivitetsspil til hund.

 

God bedring til ham

tusind tak for gode råd. prøver lige med det samme at give hans morgenmad i viskestykket;) med hensyn til burtræning så tror jeg ikke lige det er os. han er heller ikke alene hjemme her de kommende 3 måneder, da min kæreste har hjemmeperiode for flåden. han har slet ikke vist irritation for den gips endnu (det skete i lørdags). han har slet ikke rørt den

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...