Hop til indhold

Hvis I stadig ikke har skrevet under...


Umulia
 Share

Recommended Posts

Kan du ikke lige uddybe det med fed? For man kan da ikke dømme en hund ud fra hvad den KUNNE have lavet af skader, hvis den havde haft mere tid? :vedikke: Jeg forstår nok ikke hvad du skriver :genert:

 

Det var fordi der var en (tror det var hende fra fødevarestyrelsen) der sagde at punktsår fra hjørnetænder ikke var grundlag for at man kunne tale om skambidning fordi alle hunde bider, :roll: men at der skulle flænses. Og så er det bare jeg mener at det kan jo hurtigt ske hvis hunden får tid til at udføre angrebet.

 

Ikke for at det skal handle om min hund, men jeg bruger ham lige som eksempel. Den ambull der angreb Thailo reagerede ved synet af en anden hund. Præcis som hende dyrlægen fortalte at nogle kamphunde (og nogle mynder hvis det er små hunde) opfører sig,... som om de har set et egern når de ser andre hunde. Jeg stod ved siden af og fik løftet den anden hund op, i den fase hvor den angribende hund forsøger at få et solidt tag i modstanderen, og altså inden den begynder at ruske i den anden hund (hvilket giver flænseskader). Min pointe er at en hund sagtens kan være farlig selvom den ikke når at gøre sin gerning færdig og at man bør se på hvordan den har reageret under forløbet og hvor meget/ hvornår der er gjort noget for at stoppe den, inden den kan frifindes for at være en farlig hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hørte desværre ikke indlægget fra hundelovstilhængerne, men hørte godt at der blev lidt uro under ministerens tale - men det var på et tidspunkt hvor jeg også selv sad og fnysede, så jeg tror du har ret i årsagen til grineriet.

 

Generelt - udfra de interviews og udtalelser jeg har set fra foreningen eller facebookgruppen, eller hvad det nu er, "Bevar den nye hundelov", så er det ikke ligefrem mennesker, der har ordet i deres magt. Det berettiger selvfølgelig ikke til at man bliver grinet ud, når det er et alvorligt emne, men det der med at overdrivelse fremmer forståelsen, det passer nu heller ikke altid.

 

I det mindste har vi nu fået bevist at man ikke behøver at tale godt for sig, for at få ret i det politiske system. Om det er godt eller dårligt, er jeg ikke helt sikker på.

 

Det er nu heller ikke fordi "den anden side af salen" ligefrem imponerede... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er tankevækkende at en fødevareminister i "rød blok" vil fastholde et raceforbud med bl.a. den begrundelse at der er hundetyper hun er utrygge ved.

Hvis nogen i hendes parti offentligt sagde at der i Voldsmosen er visse mørklødede mennesketyper de er utrygge ved, ville de blive banket på plads øjeblikkeligt.

"Den lille racisme" er åbenbart ved at blive stueren, selv i "rød blok".

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...