Hop til indhold

TrafikVeste og lys.


Gæst DorteDK
 Share

Recommended Posts

Gæst DorteDK

Hejsa,

 

Vil bare lige høre hvor mange af Jer bruger trafikveste og har lys med på hunden ;-)

Jeg har ikke selv trafikvest på men det burde jeg jo nok :genert:

 

Begge mine hunde har - og jeg har også lys med.

Det er pt kun om morgenen hvor jeg har hele denne udstyrspakke på ;-) vi går kl. 5 og da er det ret mørkt.

Dog er jeg glad for at lygtepælene er tændt igen i vores villakvarter. Sidste år var der intet lys!

 

Men må nok lige ha købt en trafikvest til mig selv? Hvad siger I andre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sætter en af de der cykellygter med elastik på snoren. Refleksvest bruger man ikke når man når min størrelse - så tror folk bare der kommer en ambulance :oops:

 

Tvivler på det passer :-) men svar tilbage af samme skuffe så hellere ligne en ambulance , end at skulle ligge i en fordi man bliver kørt ned :-P

 

 

Her er der vest på også selv om folk siger det ser tåbeligt ud men hellere det end at blive kørt ned, derud over har jeg reflexbånd på benene, hundene havde sidste år fine reflexveste på, samt de små diodelygter, der blev ulovlige til cyklen. i år overvejer jeg dog at skifte de små lygter ud med et halsbånd med lys i i stedet for(vestene får de stadig på), havde det til den gamle hund og synes selv at de var rimeligt nemme at se på afstand også

Link til indlæg
Del på andre sites

Går vi ude ved vejene får Aya en lille cykellygte på, dem som har elastik i snoren.... desuden har hun reflekser i sin sele.

Jeg burde egentlig købe en refleksvest til mig selv, men herinde i byen er der alligevel så oplyst at jeg tænker at det nok går. det er mere min lille sorte hund jeg er bekymret for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lufter ikke hund på offentlige steder, når det er mørkt, så ingen reflekser på hverken hund eller jeg. Kan dog godt finde på at give Gracie en lygte på, så jeg kan se hende, når hun er løs.

Til gengæld bruger jeg refleksvest, når jeg cykler i mørke, og det gør jeg, når jeg skal på job om natten, idet bilisterne bedre kan se reflekser end lygter herude på landet, og efter jeg har taget vesten i brug, bliver jeg ikke så ofte blændet af langt lys.

På den vej hvor mit arbejdsplads ligger, er der i øvrigt ofte en mand ude at lufte hund, uden hverken lys eller refleks på sig selv eller hunden, og ham har jeg et par gange passeret ret så tæt på cyklen med god fart ned ad bakke, fordi jeg i første omgang slet ikke ser ham.

Så jeg er klart tilhænger af reflekser og lygter på både hund og fører, når de færdes i trafikken, for selvom man ofte kan høre og se biler i tide, og nå at flytte sig, kan man altså godt blive fældet af en cyklist der kommer "snigende" i mørket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...