AnneMangetal Skrevet Oktober 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2013 Kom lige til at tænke (og kunne garanteret google, men gider ikke:mrgreen:) - det er jo ulovligt med usynlige strømførende hegn til at holde hunde INDE, og det er også ulovligt med stødhalsbånd, men må man godt sætte strømførende hegn op for at holde andre hunde og dyr UDE? Jeg tænker katte, pindsvin, nabohunde m.m.? Og ville det være ulovligt hvis man fx sørger for at egen hund ikke kan komme hen til hegnet, ved at sætte et indvendigt hegn i passende afstand til det strømførende? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Oktober 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2013 tror der er regler for skiltning hvis det er ved offentlig vej, eller noget i den retning? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Oktober 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2013 Et synligt elektrisk hegn er mig bekendt ikke ulovligt. Men PP har ret i at der vist nok skal et skilt på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Oktober 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2013 hentet fra hegnsloven § 3. Elektriske hegn langs gade, vej, sti eller plads, hvor andre end hegnets ejer har færdselsret, skal være fjernet mindst ½ m fra færdselsbanen. Pigtrådshegn skal under tilsvarende forhold være fjernet mindst 1 m fra færdselsbanen, for gangstiers vedkommende mindst 1 m fra stiens midtlinie. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Oktober 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2013 Men ud fra svarene, specielt BP's, ville jeg jo antage at det var ok. Vores hæk er fx temmelig bred, så hvis vi satte elhegn på indvendige side af hækken, ville det være en meter fra offentlig sti. Og og det er altså IKKE fordi vi skal have hegn op:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Oktober 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2013 Men ud fra svarene, specielt BP's, ville jeg jo antage at det var ok. Vores hæk er fx temmelig bred, så hvis vi satte elhegn på indvendige side af hækken, ville det være en meter fra offentlig sti. Og og det er altså IKKE fordi vi skal have hegn op:mrgreen: ja, det er vel helt ok? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2013 Jeg tror da også godt du må bruge synligt strømførende hegn til at holde hunde inde? Det er vel kun det usynlige der er forbudt? Men ja, der skal skilt på hvis det er ud til offentlig vej. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Oktober 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2013 Jeg tror da også godt du må bruge synligt strømførende hegn til at holde hunde inde? Det er vel kun det usynlige der er forbudt? Men ja, der skal skilt på hvis det er ud til offentlig vej. Det kan egentlig godt være at man må. Mon der er nogen der kunne finde på det??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2013 Det kan egentlig godt være at man må. Mon der er nogen der kunne finde på det??? ja da. jeg kender da nogle på landet der har brugt den model til hunder der sprang over alm hegn. Ikke at jeg anbefaler det - men har de hegn om marken lige ved siden af , kan jeg egentlig godt se hvor ideen er kommet fra. Jeg er så sygeligt bange for at mine hunde får stød efter hvad sheila måtte igennem - så det ville aldrig ske hos mig. Alt alt alt for stor risiko for uheldige bivirkninger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts