Hop til indhold

Strømførende hegn

AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Kom lige til at tænke (og kunne garanteret google, men gider ikke:mrgreen:) - det er jo ulovligt med usynlige strømførende hegn til at holde hunde INDE, og det er også ulovligt med stødhalsbånd, men må man godt sætte strømførende hegn op for at holde andre hunde og dyr UDE?

Jeg tænker katte, pindsvin, nabohunde m.m.?

Og ville det være ulovligt hvis man fx sørger for at egen hund ikke kan komme hen til hegnet, ved at sætte et indvendigt hegn i passende afstand til det strømførende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

hentet fra hegnsloven § 3. Elektriske hegn langs gade, vej, sti eller plads, hvor andre end hegnets ejer har færdselsret, skal være fjernet mindst ½ m fra færdselsbanen. Pigtrådshegn skal under tilsvarende forhold være fjernet mindst 1 m fra færdselsbanen, for gangstiers vedkommende mindst 1 m fra stiens midtlinie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan egentlig godt være at man må. Mon der er nogen der kunne finde på det???

ja da. jeg kender da nogle på landet der har brugt den model til hunder der sprang over alm hegn. Ikke at jeg anbefaler det - men har de hegn om marken lige ved siden af , kan jeg egentlig godt se hvor ideen er kommet fra.

Jeg er så sygeligt bange for at mine hunde får stød efter hvad sheila måtte igennem - så det ville aldrig ske hos mig. Alt alt alt for stor risiko for uheldige bivirkninger.

Link til indlæg
Del på andre sites