Gæst Stella Skrevet Oktober 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2013 Min hund får previcox mod gigtsmerter. Men jeg synes ikke det er værd at skrive hjem om. Det er svinedyrt og jeg synes ikke jeg ser nogen synderlig virkning. Men det er svært at vide helt OM det virker. Han har prøvede Metacam, men det tør jeg ikke mere, det slog hans mave helt ud. Er der nogen af jer der har erfaring med et godt smertestillende, der kan gives i længere tid ? Noget jeg kan forslå over for dyrlægen ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Oktober 17, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2013 Vi har haft god erfaring med Troxocil, men det er et depotpræparat, som kun gives en gang om måneden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Oktober 17, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2013 Hvad med ganske alm. Norodyl eller Rimadyl? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 17, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2013 Mysla får c a n i d y l. Men tror egentlig det er samme virkemiddel som det han får i forvejen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 18, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2013 Ville også foreslå rimadyl eller norodyl. det er forskelligt, fra hund til hund, hvad der virker bedst. Her har vi en god effekt (når vi altså bruger smertestillende) af previcox, rimadyl og norodyl ( det sidste fik hun i forbindelse med tandoperationerne) Til gengæld ingen effekt på canidryl og metacam Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Oktober 18, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2013 Pelle får Rimadyl og de har fungeret fint for ham. Kiropraktoren ville have ham over på Onsior i stedet, fordi det er mildere ved maven, men det virkede ikke lige så godt og koster næsten det dobbelte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Oktober 18, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2013 Tak for svar alle sammen. Han har i forbindelse med overfaldet af schæferen fået Norodyl og det så ud til at virke godt. Nu har jeg lidt navne på de forskellige og ville forslå dyrlægen det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Oktober 18, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2013 Silke fik onsior mod halten i forbindelse med ræveskab. Jeg ved ikke rigtig om det virkede, men hun tålte det ok og hun holdt da efterhånden op med at halte... Om det så var fordi hun fik masseret poterne hver dag, eller om det var fordi betændelsen i poterne forsvandt sammen med skaben, eller om det var fordi vi kun gik korte ture, det ved jeg ikke. Da pakken var brugt var jeg meget nervøs for, om hun ville begynde at halte igen. Men det gjorde hun ikke. Men vi fortsætter med at massere alle poterne hver morgen. Det virker nok lidt som zoneterapi for hunde.. Hver eneste trædepude bliver masseret med kopatsalve... Silke er nærmest blevet afhængig af det. Ligger med alle fire stænger i vejret... Og det er vildt hyggeligt, for hun er ellers ikke sådan en kælehund.. Prisen på Onsior tænkte jeg ikke lige på. Jeg har vist ikke før givet mine hunde smertestillende, andet end efter operation. Og så har det været noget, vi har fået med hjem fra klinikken. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret November 24, 2013 Rapporter Share Besvaret November 24, 2013 Opdatering. Tjaldur er begyndt på depot medicin Trocoxil ( mener det staves sådan ) han skulle starte med en pille med 14 dages mellemrum, så nu har han fået to og den 14 december skal han have nr 3 og derefter en gang om måneden. Det er ikke i sig selv dyrt, gav 142 kr for 2 piller, men receptgebyr er og bliver latterligt dyrt, 207 kr, så hvis jeg skal give recept gebyr hver gang, er det en dyr pille pr måned, må lige høre dr dyr om ikke jeg kan få en recept der gælder for 3 gange. Nå men virker skidtet så. Ja det gør det. Hans ryg er blevet smidig og han viser slet ikke tegn på smerter. Jeg kan også tørre hans poter uden han knurre ( gigt i det ene forben og bidt i skulderen af en hund i det andet ) han kan godt lige grynte lidt, men slet ikke som før. Har helt klart en fornemmelse af at han er stort set smertefri nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret November 25, 2013 Rapporter Share Besvaret November 25, 2013 Det er altid dejligt med en fantastisk opdatering Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret November 25, 2013 Rapporter Share Besvaret November 25, 2013 Opdatering. Tjaldur er begyndt på depot medicin Trocoxil ( mener det staves sådan ) han skulle starte med en pille med 14 dages mellemrum, så nu har han fået to og den 14 december skal han have nr 3 og derefter en gang om måneden. Det er ikke i sig selv dyrt, gav 142 kr for 2 piller, men receptgebyr er og bliver latterligt dyrt, 207 kr, så hvis jeg skal give recept gebyr hver gang, er det en dyr pille pr måned, må lige høre dr dyr om ikke jeg kan få en recept der gælder for 3 gange. Nå men virker skidtet så. Ja det gør det. Hans ryg er blevet smidig og han viser slet ikke tegn på smerter. Jeg kan også tørre hans poter uden han knurre ( gigt i det ene forben og bidt i skulderen af en hund i det andet ) han kan godt lige grynte lidt, men slet ikke som før. Har helt klart en fornemmelse af at han er stort set smertefri nu. lyder godt. Er der nogen bivirkninger ved depot medicin? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret November 26, 2013 Rapporter Share Besvaret November 26, 2013 lyder godt. Er der nogen bivirkninger ved depot medicin? Der bliver jeg dig svar skyldig. Om det har bivirkninger på længere sigt, ved jeg ikke. Men " her og nu " bivirkninger har jeg intet set af. Fik at vide af at dyrlægen at det var meget skånsomt mod meget, sammenlignet med andet smertestillende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts