Hop til indhold

Kaloriefattigt og kornfrit?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Helt off topic, jeg fatter ikke at I kan se at jeres hunde er mere glad for èn slags foder end en anden. Min er vildt begejstret for alt nyt foder i 2 dage, så er hun ved at kaste op over det. Min gamle hund lavede jeg smagstest med (på foderprøver). Prøvede flere gange og det var helt tilfældigt hvad han tog først. :vedikke: Og så vil jeg også lige pippe at jeg heller aldrig har kunne smage forskel,.. det smager lige grimt uanset hvilket mærke jeg har fået i munden. :badr:

 

Her i huset er der ingen tvivl om hvad der ryger ned og hvad der ikke gør. Foder med fisk spiser hun ikke, dog går laks an. Svin spiser hun ikke! And, hest og lam er ok i små mængder. Bison/oksekød og kylling er the shit. WB spiser hun ikke. Jeg har prøvet at hun ikke spiste i 4 dage, og da jeg forbarmede mig og skiftede WB ud med Orijen, spiste hun med det samme.

 

Jeg er selv kræsen, og synes derfor også at det er helt fint at hunden er:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt off topic, jeg fatter ikke at I kan se at jeres hunde er mere glad for èn slags foder end en anden. Min er vildt begejstret for alt nyt foder i 2 dage, så er hun ved at kaste op over det. Min gamle hund lavede jeg smagstest med (på foderprøver). Prøvede flere gange og det var helt tilfældigt hvad han tog først. :vedikke: Og så vil jeg også lige pippe at jeg heller aldrig har kunne smage forskel,.. det smager lige grimt uanset hvilket mærke jeg har fået i munden. :badr:

 

Luna æder det hele, når vi snakker tørfoder. Men maven kan bare ikke tåle det hele:lol:

 

Hun vil lige så gerne have tørfoder, som hun vil have råt eller hjemmelavet. Faktisk kommer hun med sin foderbold efter hun har spist det rå (som hun får indtil jeg får løn og købt nyt tørfoder:-D)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver også accepteret her i huset. Jeg køber dåsemad i dyre domme eller står og kokkererer, for hunden skal da ikke have tørt tørfoder. Det smager jo,.. puha. :lol:

 

Nogle gange tager man sig selv i at tænke at man er helt kuk-kuk!!

 

Jeg fortæller i øvrigt jævnligt Bella at hun burde sætte lidt større pris på sit liv her i huset. Er ret sikker på at det er bedre end gennemsnittet:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

2 kg's poser rækker vist ikke så langt her i huset:lol: Men det ser da fint ud. Jer der har det - kan jeg få en af jer til at se på energiindholdet i kcal eller kJ? Det kan jeg ikke umiddelbart finde på zooplus?!

 

Min er en gårhund på 10 kg ca, så 2 kg poser er nemt, så vi skifter i smag :-) og kører med 3 forskellige smag + vådkost , så han ikke bliver træt af maden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Ja - gud ved hvad de skjuler :lol:

Nå men jeg har også bare prøvet foderet af da jeg ledte efter en variant - men Oscar kan ikke tåle det - han får kanon forstoppelse og efter at have nærlæst kan jeg se hvorfor! Foderet har et askeindhold på hele 11%:shock: Og det er altså alt for meget.

Har ikke så meget tilbage - det kan de lige få som godbidder - så jeg vil holde dem på TOTW en periode - det går fint med det for dem alle 3

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - gud ved hvad de skjuler :lol:

Nå men jeg har også bare prøvet foderet af da jeg ledte efter en variant - men Oscar kan ikke tåle det - han får kanon forstoppelse og efter at have nærlæst kan jeg se hvorfor! Foderet har et askeindhold på hele 11%:shock: Og det er altså alt for meget.

Har ikke så meget tilbage - det kan de lige få som godbidder - så jeg vil holde dem på TOTW en periode - det går fint med det for dem alle 3

 

11%:shock: Hvad fanden har de puttet i??? Ej, det var da helt vildt!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Beaglepack
Og har så lige opdaget at TOTW har et askeindhold på knap 10%:lol:

 

Ja ja ser man det - sandhederne kommer altid frem på et tidspunkt - Hmm i hver fald bygges der flere og flere fakta på at mine teorier er rigtige så :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ja ser man det - sandhederne kommer altid frem på et tidspunkt - Hmm i hver fald bygges der flere og flere fakta på at mine teorier er rigtige så :cool:

 

Ja - gud ved hvad de skjuler :lol:

Nå men jeg har også bare prøvet foderet af da jeg ledte efter en variant - men Oscar kan ikke tåle det - han får kanon forstoppelse og efter at have nærlæst kan jeg se hvorfor! Foderet har et askeindhold på hele 11%:shock: Og det er altså alt for meget.

Har ikke så meget tilbage - det kan de lige få som godbidder - så jeg vil holde dem på TOTW en periode - det går fint med det for dem alle 3

 

Har sgu lidt svært ved at holde styr på dine teorier:vedikke: Hvis de får hård mave af højt askeindhold, hvordan kan det så være at alle 3 fungerer på TOTW?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Har sgu lidt svært ved at holde styr på dine teorier:vedikke: Hvis de får hård mave af højt askeindhold, hvordan kan det så være at alle 3 fungerer på TOTW?

 

Nåhh har du det?

Men ingen af mine hunde får TOTW !! Og det skyldes jo nok til dels askeindholdet, foderet er jo lavet på kødmel så man kan jo tænke sig til det!

 

Mine hunde er endt på et foder som jeg aldrig på noget tidspunkt ville have tænkt ind i billedet - og der bliver vi nu - alt har således kørt perfekt i 1½ måneds tid - så jo jeg har knækket "nødden" - så mine teorier har holdt stik!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåhh har du det?

Men ingen af mine hunde får TOTW !! Og det skyldes jo nok til dels askeindholdet, foderet er jo lavet på kødmel så man kan jo tænke sig til det!

 

Mine hunde er endt på et foder som jeg aldrig på noget tidspunkt ville have tænkt ind i billedet - og der bliver vi nu - alt har således kørt perfekt i 1½ måneds tid - så jo jeg har knækket "nødden" - så mine teorier har holdt stik!!

 

Ej undskyld, men :sjov: Du gav dem TOTW for en måned siden, og alt var fint. Hvordan har de så været på nyt foder i halvanden måned?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Ej undskyld, men :sjov: Du gav dem TOTW for en måned siden, og alt var fint. Hvordan har de så været på nyt foder i halvanden måned?

 

Forventer du virkelig svar på det - men godt du morer dig :evil:

 

 

Husker at du for ikke så længe siden skrev her på forum at cøliaki var at sammenligne med allergi - men det er måske kun DIG der må skrive sådan Uha da da:drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forventer du virkelig svar på det - men godt du morer dig :evil:

 

 

Husker at du for ikke så længe siden skrev her på forum at cøliaki var at sammenligne med allergi - men det er måske kun DIG der må skrive sådan Uha da da:drille:

 

Ved ikke hvad det sidste har med hundefoder at gøre? Jeg gjorde dig opmærksom på at du skrev noget faktuelt forkert, og du blev skide sur, skrev at du ville forlade HF, slettede dit profilbillede og kom tilbage 2 dage senere - igen, igen, igen...... Men igen, hvad har det med dine teorier at gøre? Håber da at du selv kan holde styr på dem. Og ja, jeg morer mig, ellers var jeg ikke på HF:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Ved ikke hvad det sidste har med hundefoder at gøre? Jeg gjorde dig opmærksom på at du skrev noget faktuelt forkert, og du blev skide sur, skrev at du ville forlade HF, slettede dit profilbillede og kom tilbage 2 dage senere - igen, igen, igen...... Men igen, hvad har det med dine teorier at gøre? Håber da at du selv kan holde styr på dem. Og ja, jeg morer mig, ellers var jeg ikke på HF:lol:

 

Du holder sandelig øje med mig Anne - Og nej jeg skrev ikke noget forkert - blot hvad hver anden skriver om den ting på nettet - så dem må du også være skide sur på.

 

 

Og så behøver jeg vel ikke at stå skoleret overfor dig - på nogen måde og jo jeg har faktisk fundet et foder mine hunde trives helt fantastisk på og det er jeg kisteglad over:banan: - men det kan du jo være ligeglad med :mrgreen:

 

Men en ting kan vi nok blive enige om og det er at vi ikke kan fordrage hinanden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ, jeg kan ikke-ikke fordrage dig. Men synes det er pudsigt at du kan formå at få så stærke følelser på nettet:vedikke: Jeg kender dig jo kun herinde fra (og fra hvad jeg hører fra brugere på andre fora), men hade, det kan jeg ikke når jeg ikke kender dig.

 

Og ja, alle der skriver noget faktuelt forkert og udlægger det som fakta, burde rettes. Nu skrev du tilfældigvis om "min" sygdom, og du skrev noget værre sludder. Det gjorde jeg dig opmærksom på i en meget høflig og venlig tone, hvorefter du gik i selvsving som altid.

 

Fred være med det - men tror du skal bruge et øjeblik på at granske dig selv.

 

Og vil du så endelig svare på hvad din teori med TOTW er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg husker IKKE din tone som venlig - du dikterede mig i høje vendinger hvordan fakta mv. var - kors jeg blev sgu ked af det - nok mere end jeg blev vred - men nuvel det gider jeg ikke diskutere mere - der bliver også skrevet sludder om "min" sygdom og sådan er der så meget, men det gider jeg virkelig ikke hidse mig op over.

 

Så jeg vil sige til dig at du også burde granske dig selv - du er ofte hård og kontant i dine indlæg.

 

Min teori gælder ikke kun TOTW - men den type foder generelt - jeg har om nogen prøvet en del og nu endelig fundet noget som er helt anderledes - stadig kornfri - så at begynde på en større udredning hverken kan eller vil jeg - folk må selv opdage de faldgruber der er i foder junglen - for nu at skrive det på en "ond" måde - så er det ikke ment sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...