Hop til indhold

Kaloriefattigt og kornfrit?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jeg tager jo ALTID sorgerne på forskud!

 

Bella har den sidste uge spist alle sine måltider, hvilket er ret atypisk. Hun plejer snildt at springe både 3 og 4 måltider over (nogle gange flere), og får derfor foder med masser af kalorier. Hun magter ikke at spise de helt store portioner, så 150-175 g pr. måltid har været passende.

 

Men en nu hvor hun pludselig æder med stor lyst, forbereder jeg mig allerede på at hun bliver tyk og fed:lol: Og måske hun er sulten og skal have lidt større portioner?

 

Så for at være på forkant - jeg skal muligvis kigge efter et lettere foder end dem hun får nu. Dvs. gerne max 3.500 kcal pr. kg, kornfrit (absolut ingen havre!!), og med kylling eller oksekød/bison som primær proteinkilde. Hun spiser gerne foder med lidt fisk, lam eller andet i, men ikke som det primære.

 

Ingen en ris og majs, da hun bliver røvsyg at se på.

 

Pris er ikke afgørende, men gerne max 600-700 kr pr. 13-15 kg:-)

 

Pt. får hun Orijen Adult og Kingsmoor Sport, som ligger på 3.900-4.200 kcal/kg. TOTW ligger på ca. 3.600-3.700 kcal/kg, så det kunne være en mulighed:vedikke: Dog liiiige højt nok (hvis hun bliver permanent sulten).

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender det godt. . Jeg havde hentet foderprøver hjem på høj kalorie foder til hvis nu Sheila viste sig at have kræft de ikke kunne fjerne ved operationen, allerede inden hun blev opereret. .

 

Har heldigvis ikke fået taget det i brug og selvom min kræsne pige altid spiser sin mad nu, så er der ikke behov for lav kalorie foder. Almindelig fungerer fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fish4dogs ligger vidst på 3400 kcal

Men hvis jeg var dig ville jeg starte med at kontrollere mængden hun får, og så tage hende af høj-energi foderet. Mange hunde trives jo fint på orijen - også selvom de spiser op ;)

 

Problemet med Fish4Dogs er jo at det er ....... fisk:???:

 

Her til morgen TIGGEDE hun sgu for at få mad:lol: Tror lige jeg smutter ud og får hende vejet senere i dag:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager jo ALTID sorgerne på forskud!

 

Bella har den sidste uge spist alle sine måltider, hvilket er ret atypisk. Hun plejer snildt at springe både 3 og 4 måltider over (nogle gange flere), og får derfor foder med masser af kalorier. Hun magter ikke at spise de helt store portioner, så 150-175 g pr. måltid har været passende.

 

Men en nu hvor hun pludselig æder med stor lyst, forbereder jeg mig allerede på at hun bliver tyk og fed:lol: Og måske hun er sulten og skal have lidt større portioner?

 

Så for at være på forkant - jeg skal muligvis kigge efter et lettere foder end dem hun får nu. Dvs. gerne max 3.500 kcal pr. kg, kornfrit (absolut ingen havre!!), og med kylling eller oksekød/bison som primær proteinkilde. Hun spiser gerne foder med lidt fisk, lam eller andet i, men ikke som det primære.

 

Ingen en ris og majs, da hun bliver røvsyg at se på.

 

Pris er ikke afgørende, men gerne max 600-700 kr pr. 13-15 kg:-)

 

Pt. får hun Orijen Adult og Kingsmoor Sport, som ligger på 3.900-4.200 kcal/kg. TOTW ligger på ca. 3.600-3.700 kcal/kg, så det kunne være en mulighed:vedikke: Dog liiiige højt nok (hvis hun bliver permanent sulten).

 

Jeg ved ikke om det bare er mine, der får ufattelig mange guffer ved siden af deres foder, men jeg synes, at da ikke at 150-175 gr. pr. måltid er småtspisende.

 

Mine får 200-225 gr. om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Øv at hun ikke er vild med wolfsblut, de har nemlig 2 varianter der har lavt fedtindhold og uden korn. Jeg håber at Caia vil have det, regner nemlig med at prøve det når Orijen/essential er færdigspist.

 

Pt. æder hun hele gulerødder og salat hvilket HUN aldrig gjorde før steriliseringen... :-)

 

Har ingen bud ud over overstående.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad vejer Bella nu?. Og hvad tror du ville være hendes idealvægt?

 

Jeg ville ikke være så bekymret over en evt. større appetit. Hvis det kommer dertil kan du jo bare koge lidt grønsager og hælde oveni. Sådan har jeg altid reguleret mine hundes vægt.

 

Hun ligger perfekt på ca. 35-36 kg., og jeg vil tro hun vejer 36 kg nu. Kommer hun under 35 kg, bliver hun spids over ryggen, og selvom schæfere generelt gerne ses magre, synes jeg ikke det klær hende.

 

Og det er garanteret bare en storm i et glas vand, for jeg vil næsten vædde på at hun går tilbage til sit vanilge spisemønster igen snart:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad med at supplere med revet gulerod istedet for at købe foder i dyre domme?

 

Jeg tror faktisk også at det er godt for deres maver at lidt mere at arbejde med, tænk hvis vi skulle leve af sådan noget højkoncentreret foder så ville vores maver gå i stå (og vi ville nok også spise mindre og mindre måske :hmm:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun ligger perfekt på ca. 35-36 kg., og jeg vil tro hun vejer 36 kg nu. Kommer hun under 35 kg, bliver hun spids over ryggen, og selvom schæfere generelt gerne ses magre, synes jeg ikke det klær hende.

 

Og det er garanteret bare en storm i et glas vand, for jeg vil næsten vædde på at hun går tilbage til sit vanilge spisemønster igen snart:-)

 

Nå ja, men det skader jo aldrig at være vel forberedt. :blink: Jeg har det også sådan at jeg tænker over situationer der måske kan opstå i fremtiden. Nogle synes det er spild af krudt, men så står man ikke og fjumrer hvis det sker,.. det der kan ske. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vejede hende igår, og hun ligger på 36 kg, så helt perfekt. Købte dog en sæk TOTW med hjem. Vi var alligevel gået tør for det, så tænker at hun kører på det som primært foder mens hun er sulten, og så får hun kun Kingsmoor på dage hvor vi skal træne.

 

Hun fik i øvrigt Kingsmoor her til morgen, og til træning ryddede hun et E felt på 2,5 minut:shock: Er vild med den øjeblikkelige effekt det foder har på hende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Nu har jeg ikke læst hele tråden, men kender du dette nye foder, min spiser det http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/simpsons_premium_sensitive

 

 

Ja det virker til at være et godt foder - mine beagler er begyndt at få det - pt. får de den med lam og kombi fodres med TOTW ved siden af. Fin mave og fin afføring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt off topic, jeg fatter ikke at I kan se at jeres hunde er mere glad for èn slags foder end en anden. Min er vildt begejstret for alt nyt foder i 2 dage, så er hun ved at kaste op over det. Min gamle hund lavede jeg smagstest med (på foderprøver). Prøvede flere gange og det var helt tilfældigt hvad han tog først. :vedikke: Og så vil jeg også lige pippe at jeg heller aldrig har kunne smage forskel,.. det smager lige grimt uanset hvilket mærke jeg har fået i munden. :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...