Hop til indhold

Nissan

Gæst S'eren
 Share

Recommended Posts

Har desværre måtte konkludere at min lækre hund er bedre tjent med at være i et andet hjem.

Jeg får til foråret rigtig travlt og har egentlig allerede sørget for pasning af ham i tre måneder, men må erkende at jeg de næste tre år nok kommer til at have en lignende hverdag. og det ville betyde at Nissan skulle være alene hjemme i 11 timer hver dag.

Det er IKKE holdbart. Så selvom at skulle sælge sin hund strider i mod alle mine principper om hundehold, jeg ved jeg kommer til at fortryde det hver dag de næste mange mange år og kommer til at banke mig selv i hovedet rigtig mange gange, må jeg nok desværre erkende at det kun ville være af ren og skær egoisme at beholde ham.

Derfor søger han nyt hjem! Han er en schæfer/collie/husky blanding, med en kæmpe personlighed og derfor ikke en hund for hvem som helst.

Han er født d. 14/04-11 og kastreret.

Fungerer fint sammen med andre hunde, bedst med unghunde som har lige så meget krudt i bagenden som ham selv.

Han er en hund som kræver rigtig meget hjerneaktivitet og fysisk udfoldelse.

Derfor er et hjem hvor enten udendørsliv eller hundetræning ligger i højsædet.

Han ELSKER at træne, men spidshunden i ham gør ham selektiv. så han kan gå fra at være helt PÅ og klar til egentlig at være fløjtende ligeglad med træningen.. Dette hvis ikke træningen foregår på "hans" præmisser. (et "nej" er ikke tilladt i træningsøjemed, så lukker ørene ned).

Han kommer når man kalder og holder sig indenfor rækkevidde. Hans radius er forholdsvis stor men så snart man kalder eller går modsat vej kommer han flyvende i fuld galop.

Han kan IKKE med katte (og er ret sikker på det ikke kan trænes), kan virke udadfarende overfor andre hunde når han er i snor, men glemmer at skælde ud så snart han er fri eller får lov at hilse. Ved ikke hvordan han reagerer på dyr i bur, men ville ikke løbe risikoen.

Har let til stress og skal til tider hjælpes "i seng", men når han så slapper af er han jordens største puttefis som glædeligt deler kys ud og sover tæt - i sengen, om natten.

Han har ressourceforsvar overfor mad og skal derfor ikke til et hjem hvor en hund i forvejen er vandt til at have det liggende.

Hvis han skal til hjem med anden hund, skal man være obs på at alt mad holdes adskilt og der skal fodres i separate rum, indtil hundene har lært hinandens grænser at kende.

Han reagerer ikke på støj, trafik, torden, negleklipning, børstning, tjek af tænder osv.

Har ingen problemer med at være alene hjemme og har flyttet rigtig mange gange, så alenehjemmetræning i nyt hjem, burde gå forholdsvis hurtigt.

Han er passet med dyrlæge og vacc. (Har dog ikke rabiesvacc. og pas), men er bl.a. vaccineret mod kennelhoste.

Han befinder sig hos mig i Trige og sælges kun hvis den rigtige køber dukker op! han skal ikke være by/opgangshund, men rækkehus er selvfølgelig ok.

Han er vandt til børn fra treårsalderen, men ved ikke om det ville fungere på daglig basis. han kræver utrolig meget nærvær, så et sted hvor aktivitet med ham er i højsædet og hvor han er accepteret i møbler og soveværelse. Brug af positive træningsmetoder er et krav!! ligeledes er erfaring med brugs og spidshunde.

Prisen på ham er sat til 2000,-.

Mvh Marie & Nissan.

Dette er ikke en forhastet beslutning, men noget jeg har vendt og drejet med flere i min omgangskreds, som endda har tilbudt at passe ham og bo hjemme hos mig i de perioder jeg ikke er hjemme...

Min konklusion er så bare at det på ingen måder vil være for hans eget bedste at skulle jongleres sådan rundt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har kopieret indlægget fra fb, så i må selvfølgelig gerne kommentere på det herinde.

Orker bare ikke 1000 henvendelser på fb fra folk som ikke mener det seriøst og som bare er faldet for hans udseende.

Link til indlæg
Del på andre sites

ahh ok. Så spurgte jeg egentlig bare om du ikke kunne finde en hundelufter, der kan tage ham ud sammen med andre hunde i hverdagene, så han fik løbet ordentligt igennem?

Mine dage kommer til ikke at kunne planlægges før på dagen, så det vil blive rigtig rigtig vanskeligt at skulle finde hundelufter med en halv times varsel. Hvis jeg overhovedet ved det inden der er gået for lang tid.

og dukker den rigtige køber ikke op, har jeg aftale om pasning fra januar-marts, hvor jeg næsten ikke kommer til at være hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det en ny uddannelse du skal igang med, eller et job?

Nej. samme uddannelse og samme koncern.

Men skal på 10 ugers skole i Silkeborg og lige efter skifte læreplads som ligger noget længere væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

du kunne evt have en fast daglig aftale med en lufter, som ville være indforstået med en sen aflysning, i stedet for at skulle lave sidste øjebliksaftale? Det ville vi sagtens kunne finde på at gøre for vores klienter, hvis vi havde helt klar aftale om at vi f.eks skulle have hørt fra dem seneste kl. xx vedr. aflysning, ellers skulle du betale, eller noget i den retning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har desværre ikke økonomi til fast hundelufter udenfor omgangskredsen, da jeg når alt er betalt har 1500,- tilbage til mad og uforudsete udgifter..

Og ville ikke kunne være venner bekendt at binde dem til luftning HVER dag...

Der kommer også til at være dage hvor jeg nok ikke kan komme hjem fra arbejde, hvis det bliver efter midnat... så der må jeg crashe hos kollegaer og venner.

Økonomien tillader ikke lige 500,- i taxaregninger et par gange om ugen...

Kan desværre ikke rigtig se hvordan det skulle kunne lade sig gøre når jeg kun er hjemme, når jeg skal sove, ikke vil kunne fodre mig selv og skulle overlade alt aktivering af nissan til andre de dage jeg arbejder....

Jeg vil gerne have hund HVER dag.. ikke kun på mine fridage... og det kan jeg desværre ikke se som værende muligt med 12 timers vagter på arbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har endda en kollega som har tilbudt at flytte herhjem når jeg skal på skole og tage ham med hjem til sig, hvis hundene kunne sammen når jeg ikke var hjemme...

Har bare ikke samvittighed til at skulle belaste andre med så meget, når jeg ikke har mulighed for at give igen...

og så bliver det jo hurtigt mig som ikke lever op til at være en god hundeejer... og risikerer at Nissan måske også bliver en belastning for mig, fordi jeg skal gå og være så frustreret hele tiden... det er bare ikke holdbart...

Har ikke rigtig overskud til at skulle rumme så meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 1 month later...

Så er beslutningen taget og Nissan flytter d. 9. december.

Ud på landet, med tre andre hunde og en pokkers masse plads.

Aftalen lyder at jeg når jeg er færdig med uddannelse, har fundet ud af hvad der skal ske videre etc. har muligheden for at ringe og sige at; nu vil jeg gerne have Nissan igen.

Så helt væk er han ikke og jeg vil stadig have mulighed for at tage ham med til Norge, når mine planer peger derop.

Han har været på prøve dernede og det gik super fint :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites