Hop til indhold

Lopper?


Drentsche
 Share

Recommended Posts

Ja et godt emne lige i øjeblikket, i hvert fald her, jeg er sikker på at her er lopper, alle hundene klør sig, men har kun fundet 1 loppe, jeg har inden for de sidste 2 måneder, givet 2 gange Frontline (som jeg nu ikke har meget fidus til, og Bayvantic, har jeg grim erfaring med, så det bruger jeg ikke) jeg har givet 2 gange Cap star og nu er på den sidste gang Program Vet, jeg har støvsuget og har sprøjtet hundenes tæpper, ind imellem at jeg har kogevasket dem, men jeg synes ikke, at jeg kan komme af med skidtet, og der er vel også begrænsning på, hvor meget skidt og kanel, jeg skal bruge på hundene og vores omgivelser.

Hvornår pokker kommer man i bund i sådan noget, alle kattene har fået Frontline, og de er forment adgang til huset (kattene altså). :fyfy:

Er der nogen af jer der har erfaring med et større loppe angreb (som jeg jo reelt ikke ved om det er :vedikke:, jeg er bare hysterisk, og kan fornemme, at der ligger loppe æg alle vegne), og er kommet helskindet over det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg brugte frontline til 2 behandlinger; altså i to måneder. Det virkede aldrig rigtigt, selvom jeg vaskede alle tæpper, smed børster i fryseren, vaskede hunden (katten gik fri :mrgreen:) og støvsugede flittigt. Da jeg brugte advantage, virkede det ret hurtigt og han har indtil videre kun fået en behandling af det. Vi har ikke rigtig mærket noget til det siden. De får nok lige en kur igen til d. 1 for at være helt sikker, men vil i hvert fald anbefale det mærke.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

:snusendehund:Da jeg for snart mange år siden havde min 1. hund havde vi et kæmpe loppeangreb - så mange at de også sprang på mig - jeg købte noget pulver på apoteket , det skulle opløses i vand som hunden så blev badet i , det lugtede - eller rettere det STANK af brændt gummi , desværre kan jeg ikke mere huske hvad det hed , men måske kan du undersøge på et apotek om det stadig findes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har taget slave vejen, og vasket alt med 2 dages mellemrum, pudebetræk, senge tøj, hundetæpperne, gardinerne. Støvsuget

1-2 gange om dagen, over, under, imellem og nedenunder alt (vi har heldigvis ingen tæpper), sprøjtet paneler og rum med Virbac, de har fået Advantage. Capstar og Program Vet med få dage imellem, og fortsætter en rum tid endnu, det er allerede aftaget til nærmest ingenting, med hundenes kløeri, så jeg skal nok komme i bund, men pyha, jeg har aldrig, været ude for noget lignende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha det lyder lidt tungt!

 

Vi har også lopper pt, selvom kun den ene hund er angrebet :confused: Nå, men begge har fået en omgang bayvantic, og alt er vasket, støvsuget osv 2-3 gange i ugen + de bliver kæmmet grundigt en gang om dagen. Men den lille klør sig stadigvæk ret meget... Kan man godt give en gang frontline fx, selvom de lige for en uge siden vi bayvantic?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...