Hop til indhold

Kennelhoste?


Gæst HWL
 Share

Recommended Posts

Hej forum...

 

Jeg tror min hund har fået kennelhoste. Hvad er folks erfaringer med kennelhoste? Skal man give det nogen dage inden man kontakter dyrelægen, eller er det noget man skal gøre med det samme?

 

På forhånd tak

Link til indlæg
Del på andre sites

hej hwl min har lige for nylig haft symptomer på kennel hoste . ringet til lægen og beskrev det. og hun syntes ikke der var grund til jeg kom. kun vis blev værre. så måtte hun kigge på ham og evt give pencilin. men ved jo ikke hvor slemme din hund symptomer er?? min læge var ikke sikker på det var kennel hoste. men hun sag deres telefon var rød glødende i øjeblikket af folk der ringet óm præsis det. så er i omløb lige nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er kennelhoste-tid i øjeblikket.

Hvis hunden "kun" hoster og er lidt slatten, er der ingen grund til at gå til dyrlægen. Men bliver det ved længere end en uges tid eller bliver værrere, så kan det sætte sig til lungebetændelse.

 

Begge mine havde det sidste år, og vi klarede os igennem med hoste-stillende (Noskapin) medicin og lunken kamillete med honning

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Mine har også haft kennel hoste flere gange - der har kun været et tilfælde hvor der måtte medicin til. Ellers tager vi det bare mere roligt - skruer ned for aktiviterne og så plejer det at gå i sig selv igen. Vær opmærksom på at nogle hunde kaster op, hvilket er helt normalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

hwl beskriv de symptomer som din hund har for mig?

 

Eneste symptomer er at han hoster og så har han også lige kastet lidt slim op. Umiddelbart virker det som om han har det fint:-D

 

Men tak for dit svar:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores ene tæve havde det sidste efterår. Vi fik medicin, og da hun var over smittefasen, fik hun den ekstra vaccine som der gives gennem næsen. og den får de nu begge fremover med den alm. vacc.

 

Jeg syntes bestemt ikke det var rart for hende, og hun lød som en sæl når hun hostede, så vi vælge at vaccinere imod det, så hun ikke skal udsættes for det igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Eneste symptomer er at han hoster og så har han også lige kastet lidt slim op. Umiddelbart virker det som om han har det fint:-D

 

Men tak for dit svar:5up:

 

Hvis han kaster slim op flere gange, så skal du samle lorte og få tjekket for hjerte- lungeorm.

 

:skraek:Åh... Du bor i København.

 

Få ham lige tjekket så snart du har samlet 3 lorte på 3 dage. Ring til dyrlægen og hør hvor sent du kan komme med lortene så du har svar inden næste week-end... Hvis du samler mandag-tirsdag og onsdag, så kan du aflevere onsdag. Det skulle være tidsnok til et svar fredag..

Men spørg dyrlægen..

 

Hjerte- lungeorm smitter IKKE fra hund til hund...

Men det er så alvorlig en sygdom så hunden skal holdes i ro til den er rask igen. Altså rolige ture i snor. Ingen leg.

 

Nåmen hvis det kun er kennelhoste, så slipper du også nemmest over DET, hvis du holder ham i så meget ro som muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores ene tæve havde det sidste efterår. Vi fik medicin, og da hun var over smittefasen, fik hun den ekstra vaccine som der gives gennem næsen. og den får de nu begge fremover med den alm. vacc.

 

Jeg syntes bestemt ikke det var rart for hende, og hun lød som en sæl når hun hostede, så vi vælge at vaccinere imod det, så hun ikke skal udsættes for det igen.

 

Hvis han kaster slim op flere gange, så skal du samle lorte og få tjekket for hjerte- lungeorm.

 

:skraek:Åh... Du bor i København.

 

Få ham lige tjekket så snart du har samlet 3 lorte på 3 dage. Ring til dyrlægen og hør hvor sent du kan komme med lortene så du har svar inden næste week-end... Hvis du samler mandag-tirsdag og onsdag, så kan du aflevere onsdag. Det skulle være tidsnok til et svar fredag..

Men spørg dyrlægen..

 

Hjerte- lungeorm smitter IKKE fra hund til hund...

Men det er så alvorlig en sygdom så hunden skal holdes i ro til den er rask igen. Altså rolige ture i snor. Ingen leg.

 

Nåmen hvis det kun er kennelhoste, så slipper du også nemmest over DET, hvis du holder ham i så meget ro som muligt.

 

Enig og enig:5up:

 

Hvis hunden er mat og træt og kaster op mere end et par gange, ville jeg smutte afsted til dyrlægen. Jeg er typen der hellere tager afsted en gang for meget!

 

Og mht. hjerte- og lungeorm.... Første gang Bella havde kennelhoste, var det nok i virkeligheden lungeorm. Det er ihvertfald min teori. Hun hostede, harkede og kastede op omkring oktober/november. I januar blev hun testet positiv for lungeorm, og symptomerne er basicly de samme.

 

Så hvis du IKKE tager hunden til dyrlæge, og symptomerne forsvinder helt i løbet af en uges tid, så er der nok ikke fare på færde.

 

Det skal så siges at jeg er hende der ALTID råber op om hjerte- og lungeorm (fordi vi har kæmpet med det flere gange, og sidste omgang var rigtig hård).

 

Generelt er det en rigtig god ide ata få tjekket mindst 2 gange om året.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjerteorm kan godt "gå over igen" i en periode.

 

Hunden hoster jo, fordi der er nogle æg, der er blevet klækket i lungerne og larverne bevæger sig op gennem lungerne og op i halsen.

Men når larverne er passeret, så kan hosten godt gå over igen......

 

Der er bare det, at æggene kommer fra de voksne orm, der sidder fast inde i hjertet. Og de bliver ved med at lægge æg. Og der er flere af ormene i hjertet, der bliver voksne og lægger æg.......

 

Så lige pludselig er hunden bare RIGTIG syg.....

 

Æggene kan holde sig i kroppen i årevis. Så dem skal man altså helst ikke have for mange af, for så står man med en kronisk syg hund, der skal have medicin i årevis for overhovedet at overleve.

Link til indlæg
Del på andre sites

I skal have 1000 tak for jeres svar :) Jeg ringede til dyrelægen igår, og hun nævnte ikke noget om hjerte-lungeorm. Hun sagde at han skulle have varme og blødt kost for at skåne hans hals. Vi skal tjekke hans temperatur og korte hans ture af. Han har ikke hostet slim op siden i søndags. Vi fortsætter ugen ud med lægens anbefalinger og ser om det bliver bedre. Men syntes allerede nu der er bedring at spore siden jeg oprettet denne tråd :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...