Hop til indhold

Tisser i smug - nogle steder...?


Sitto
 Share

Recommended Posts

Bliver vidst nødt til at søge hjælp til at løse den her gåde.

 

Ayo, som er 2 år gammel, er en lille smug-tisser! eller skal vi kalde det en møghund?? :lol:

 

Hvis vi er hos svigerne og de har døren til at stå åbent ind til deres barnebarns værelse (hun bor hjemme hos dem under uddannelse) så render Ayo derind i smug og tisser på hendes sengetæppe, når det er taget af sengen og ligger på gulvet. Ligeledes kan hun finde på at snige sig ind på drengenes værelse herhjemme og tisse på deres dyne, hvis de har glemt at lukke døren...

 

Hun gør det aldrig(!) når vi kigger, og hun tisser aldrig andre steder, hverken herhjemme eller hos min mor hvor hun ofte er. Og hun er hverken syg eller ikke kan holde sig..

 

Hvis det regner en morgen kan hun godt nægte gå ud i haven og indimellem er jeg nødt til at opgive og køre uden hun har været ude siden aftenen før, og hun tisser ikke indenfor mens de er alene, hun kan sagtens holde sig!

 

Med til historien hører nok at hun som lille har haft stor trang til at tisse på alt der var blødt - hun er vokset op hos opdrætter som ikke havde dem ude, de tissede kun på bløde tæpper og håndklæder. Så generelt tog det længe om at vænne hende af med denne dårlige vane.. Og som sagt er det kun på barnebarnets værelse (som altså er voksen) og så drengenes værelse hun gør det nu, og det er ikke fordi de tæpper lugter - det sengetæppe hun tissede på her til aften var splinternyt....

 

Nogen en ide til hvorfor i alverden hun gør det!?

 

Hun gør det aldrig hvis vi kigger, så har svært ved at se hvad man kan gøre udover at holde dørene lukket og satse på at hun engang dropper det :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aner ikke hvad løsningen er, eller hvorfor hun gør det, men jeg ville blot holde dørene lukket...

 

Jeg havde en kat engang der altid tissede på min dyne hvis jeg ikke holdt døren lukket derind om dagen. Hun var ellers ren og gik ud eller på bakke. Hun sov i sengen om natten, men om dagen skulle den tisses i!

 

Selvfølgelig en dobbeltdyne, der skulle på vaskeri for at blive vasket :evil: Det kostede en formue hver gang!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit indlæg BB :bighug:

Jeg tror heller ikke der er andet for end at huske at lukke dørene - men det er da irriterende.. Men der er nok ikke nogen fornuftig forklaring, siden 95 har kigget i tråden, og kun én har svaret :lol: hun er nok bare en lille møghund, uden vi kan gøre så meget ved det. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Maya havde en periode som unghund (omkring 6 mdr og lige inden første løbetid) hvor hun tissede på dyner.

 

3 gange hjemme. (1 gang på min og 2 gange på gæste dynen) og så valgte hun at tisse gentagende gange på dynen i et hjem hvor hun blev passet. :stupid:

 

Jeg tror at hun gjort det hver gang hun blev stresset :hmm: Vi sørgede for hun aldrig alene havde adgang til dyner. Og nu det forsvundet. (selvom jeg altid siger til folk der passer hende at hun IKKE må have adgang til seng alene. Det bare for flovt:oops:

 

Selvom Maya var mere eller mindre renlig da vi fik hende som 8 uger gammel hvalp - har hun de gange hun har haft uheld tisset på sit tæppe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Maya havde en periode som unghund (omkring 6 mdr og lige inden første løbetid) hvor hun tissede på dyner.

 

3 gange hjemme. (1 gang på min og 2 gange på gæste dynen) og så valgte hun at tisse gentagende gange på dynen i et hjem hvor hun blev passet. :stupid:

 

Jeg tror at hun gjort det hver gang hun blev stresset :hmm: Vi sørgede for hun aldrig alene havde adgang til dyner. Og nu det forsvundet. (selvom jeg altid siger til folk der passer hende at hun IKKE må have adgang til seng alene. Det bare for flovt:oops:

 

Selvom Maya var mere eller mindre renlig da vi fik hende som 8 uger gammel hvalp - har hun de gange hun har haft uheld tisset på sit tæppe.

Tak for dit indlæg :bighug:

der er ikke rigtig noget mønster i hvornår Ayo gør det - og det er kun hos svigerne, på deres barnebarns sengetæppe, og så på drengenes dyner herhjemme, hun tisser ikke på vores dyne, hun har heller aldrig gjort det hjemme hos min mor eller lign, hun er bare en lille bandit! For ja gu er det da pinligt - hun er jo TO (!!) år gammel.... :oops::lol:

 

nå må vidst bare virkelig være gode til at lukke døren. Især hos svigerne - en ting er når det sker herhjemme, det er bare dobbelt så pinligt når det sker andre steder... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit indlæg :bighug:

der er ikke rigtig noget mønster i hvornår Ayo gør det - og det er kun hos svigerne, på deres barnebarns sengetæppe, og så på drengenes dyner herhjemme, hun tisser ikke på vores dyne, hun har heller aldrig gjort det hjemme hos min mor eller lign, hun er bare en lille bandit! For ja gu er det da pinligt - hun er jo TO (!!) år gammel.... :oops::lol:

 

nå må vidst bare virkelig være gode til at lukke døren. Især hos svigerne - en ting er når det sker herhjemme, det er bare dobbelt så pinligt når det sker andre steder... :genert:

 

Har hun altid tisset på drengenes dyner og hos svigerne? For så det måske bare en rigtig dum vane. :vedikke: (måske synes hun også bare dynerne dufter bedre med lidt Ayo tis på :blink: )

 

Ej kan virkelig god følge dig i at det MEGA pinligt. :ae:

 

Ps. og måske ved hun godt hun ikke "må" og derfor sørge hun for at i ikke ser det. Når maya laver ting hun ikke må venter hun også gerne til jeg er gået ind i et andet rum. :stupid: Man nærmest mærke hun venter på jeg går og holder øje med at jeg virkelig er gået før hun fx. splitter en bamse ad og kaster fyldet ud over det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har hun altid tisset på drengenes dyner og hos svigerne? For så det måske bare en rigtig dum vane. :vedikke: (måske synes hun også bare dynerne dufter bedre med lidt Ayo tis på :blink: )

 

Ej kan virkelig god følge dig i at det MEGA pinligt. :ae:

 

Ps. og måske ved hun godt hun ikke "må" og derfor sørge hun for at i ikke ser det. Når maya laver ting hun ikke må venter hun også gerne til jeg er gået ind i et andet rum. :stupid: Man nærmest mærke hun venter på jeg går og holder øje med at jeg virkelig er gået før hun fx. splitter en bamse ad og kaster fyldet ud over det hele.

altid ja. Men jeg troede jo at hun voksede fra det-agtigt.. Men ak nej :lol: men nu er det ved at være i hvert fald 6mdr+ siden hun sidst har haft chancen for at tisse på tæppe eller dyne, fordi vi har husket at lukke dørene, så troede egentlig nok hun havde glemt det igen, men åbenbart heller ikke!

 

Hun har på intet tidspunkt været "væk" i søndags i mere end 1-2 minutters tid - altså ikke noget hvor vi har tænkt, hvad hun mon laver, så jeg er slet ikke i tvivl om at hun har været derinde med ét formål - at tisse på tæppet, for derefter at gå ud til os igen.. Hun er virkelig en udspekuleret lille lort! Hun går også tit en runde i deres gang, hver gang vi er deroppe - lidt ala hun liiiige skal se om døren til værelse mon skulle være åben...

 

Lille primadonna tror jeg bare hun er! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...