Hop til indhold

Pletvis skallet


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg har besøg af min veninde og hendes græske gadehund.

 

Denne hund har flere pletter hvor den er totalt skallet, på en enkelt plet er der nogle små gule prikker, jeg vil tro at det er sår efter den har kløet sig.

 

Men resten af de bare pletter ser helt normale ud, huden er ikke rød, den virker ikke irriteret og det ser ikke ud til at klø.

 

Har I nogen forslag til hvad der kan udløse denne plet skallethed?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har besøg af min veninde og hendes græske gadehund.

 

Denne hund har flere pletter hvor den er totalt skallet, på en enkelt plet er der nogle små gule prikker, jeg vil tro at det er sår efter den har kløet sig.

 

Men resten af de bare pletter ser helt normale ud, huden er ikke rød, den virker ikke irriteret og det ser ikke ud til at klø.

 

Har I nogen forslag til hvad der kan udløse denne plet skallethed?

 

Ringorm

 

Skab

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hmm jeg ville jo mistænke immunforsvaret som en primær faktor. Der er altid en underliggende grund når man får forskellige symptomer/reaktioner i huden.

 

Det kan være alt fra A til Z - men foder skal også tænkes ind i billedet. Desuden kan de være almindelige bumser - jeg ville nok lige tage en tur forbi dyrlægen - men ellers vil jeg styrke immunforsvaret herunder mave/tarm med gode gavnlige bakterier - så der kan komme en udrensning i gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker også helt sikkert Skab eller ringorm.

jeg ved ikke meget om Skab kun at de vidst ofte ser mere grå og bare ud.

Har desværre en del erfaring med ringorm, da vi selv døjer med det lige i øjeblikket :cry:

Endelig er der jo også dermodex/hårsækmider som giver bare grimme pletter.....

kh Mylle

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan slet ikke forstå, at du lader en pletvis skaldet hund, som ikke er tilset af dyrlæge, komme ind sammen med din hund? Her var den i hvertfald blevet afvist i døren, veninde eller ej. Håber det viser sig at være noget harmløst :bighug:

 

Min veninde havde ikke været opmærksom på denne pletvis skallethed, og de ankom sent om aftenen, så jeg lagde også først mærke til det morgenen efter :cry:

 

Jeg blev rent faktisk ret sur på min veninde, men hun påstår hårnakket at hun kun havde lagt mærke til en enkelt plet på benet, og hun troede at dette bare var en hudafskrabning.

 

For tro mig, havde jeg vidst at den var syg, så var den aldrig kommet på besøg! Men når jeg først opdager det efter hundene har været sammen i 12 timer, så er smitten jo sket og det ville kun være for at sætte et eksempel at jeg bad hende om at tage hjem med hendes hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker også helt sikkert Skab eller ringorm.

jeg ved ikke meget om Skab kun at de vidst ofte ser mere grå og bare ud.

Har desværre en del erfaring med ringorm, da vi selv døjer med det lige i øjeblikket :cry:

Endelig er der jo også dermodex/hårsækmider som giver bare grimme pletter.....

kh Mylle

 

Æv, det lyder ikke rart :ae:

 

Så snart jeg hører fra min veninde i eftermiddag, så vil jeg kontakte min egen dyrlæge og hører om vi kan forebygge et evt. udbrud af hvad Luna måske kan være smittet med

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder træls, men hvis det er ringorm så kan du jo allerede nu vaske hende i klorhexidin shampoo, da det vist er godt mod både svampe og bakterier og ringorm er en svamp

 

Går nemt at få væk synes jeg. Heste, katte og jeg selv havde det engang. Prøv lige at få 5 mere eller mindre halv vilde katte i bad:o

 

:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Hej

- er da lidt nysgerrig på om Luna er blevet smittet?

kh Mylle

 

Det blev hun desværre :cry:

 

 

Luna's hud blev meget rød og det generede hende rigtig meget, så meget at hun begyndte at blive deprimeret og jeg måtte give hende smertestillende :megaked:

 

Jeg tog Luna til dyrlægen og for en sikkerheds skyld ville vi tage en blodprøve for at bekræfte mistanken om skab, men Luna stressede helt vildt og det lykkedes ikke at tage en blodprøve, så lige nu er hun i behandling for mistanken om skab. Hendes hud er stadig rød og let irritereret, men hun er ikke længere deprimeret, så forhåbentlig er vi på rette vej.

 

Vendindens hund er også i behandling for skab, og jeg har bedt hende om at hendes hund fremover får forebyggende behandling så vi ikke havner i samme situation igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...