Hop til indhold

Hvem har gavn af hunderegistrering?


Gæst snuseren
 Share

Recommended Posts

Men når DHR incl. deres støtter har godkendt enhver besidder af hund, kan få hunden registreret i sit eget navn,.... er der jo ikke rigtig nogen grund til at udvise forargelse, over ikke alle hundebesiddere straks/eller (inden for den frist loven nævner) frivilligt,:hmm:......men,så kan de jo passende selv forklare hvad de finder er tidsnok, måske bare inden hunden dør af alderdom er fint nok!:vedikke:

 

Og mon så ikke lovgiverne vil/kan, rette lovteksten til, så alle kan forstå hvad man har pligt til som besidder,:slem:......det virker jo som om, der er nogen der har rimeligt svært ved det, som det er nu! :roll:

 

Mener ellers ikke den lov, DHR er så venlig at gengive på deres hjemmeside er ret svær at forstå, hvis man overhovedet vil læse hvem der skal gøre hvad, i forbindelse med anskaffelse af hund!

 

Men når en snuser ikke har hund, er det vel bare dumt at kende loven,.... eller direkte overflødig viden! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 230
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

At gøre forskel på besiddere og den registrede ejer/besidder er den nemmeste øvelse, for øvede udi det at registrere,.... på grundlag af vedtaget lov, til fri fortolkning!

Lidt som at stjæle slik fra børn:roll:......der opstår en masse larm, men den voksne bestemmer alt!

Måske er barnet ikke altid den dumme! :hmm: Bare tilsidesat af dem der har lov til at tilsidesætte ret og rimelig adfærd!:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et sidste input om registrering af hund, det er en betingelse for at være registreret i DHR som ejer/besidder af en mærket og registreret hund, ......er man ikke besidder af en hund skal man ikke være registreret, det skal derimod besidderen og denne person bliver registreret når han/hun henvender sig og oplyser/beviser sin besiddelse......dette kan en embedsperson hjælpe besidder med, og det kan være en fra politiet der støtter registrering.......og den der oprindeligt er registreret, har kun mulighed for at betale til retssystemet for at forsvare sin hunderegistrering!

 

Og den ny besidder kan selv afgøre, hvornår denne føler det nødvendigt, at rette henvendelse til Dansk Hunderegister om besiddelse af hund......med hjælp fra politiet!

 

Det har DHR vedtaget er fint nok, jeg er uenig i afgørelsen men de bestemmer jo selv vilkårene vedr. deres registrering!

 

Hermed takker jeg af, og overlader jer alt det sjove angående det at have hund......i har jo ansvar, og ved hvad man forventer af jer, .....det har jeg ikke helt forstået noget af, jeg magter det simpelthen ikke......man skal vist være mere end klog for at se det kloge i, at holde det skjult for DHR man er, og har besiddet en mærket hund i årevis, og myndighederne ved det er sådan.......og myndighederne ved at man derved overtræder loven :lol:......men det kan DHR og myndighederne jo ikke gøre noget ved, det er besidders ansvar, at løse!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

Hvordan endte denne sag? Jeg står selv i en situation med en hund som har fået ny ejer på grundlag af forfalsket blanket til dhr hvilket retten har fastslået, trods domentation for forfalskning og politianmeldelse af det. Kan man stille noget som helst op??? Det er helt forfærdeligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan endte denne sag? Jeg står selv i en situation med en hund som har fået ny ejer på grundlag af forfalsket blanket til dhr hvilket retten har fastslået, trods domentation for forfalskning og politianmeldelse af det. Kan man stille noget som helst op??? Det er helt forfærdeligt

 

Så du har dom for dit ejerskab, og at en anden, via en strafbar handling, har fået ejerskab over hunden? Det lyder ikke helt sandsynligt:hmm: Men hvis det forholder sig sådan, kan fogeden hjælpe med at fuldbyrde dommen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er desværre sandsynligt. Dhr godtager scannede ændringsmeddelelser, og disse ligger på nettet lige til at tage i brug. Fogeden hjælper i den grad også, desværre bare modpart som har vundet grundet dokumentet. Det har kørt i snart 4 år. Pågældende modpart er blevet skilt for 2 år siden, ham som fortsat kører civile sager mod mig står end ikke registreret som ejer nogen steder, og hende som(på falsk grundlag) gør, har nu erklæret skriftligt til advokater og retten at han ikke må gøre krav på noget som er hendes- samt at hun vidner for mig, alligevel kører sagen. Det er en meget meget lang og bindegal sag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...