Hop til indhold

Adfærd under løbetid.


Flora
 Share

Recommended Posts

Min Jack Russell terrier er pt. i løbetid og hun er da fuldstændig uudholdelig :shock: Jeg har lagt mærke til denne adfærd i de sidste løbetidsperioder også, men hold da op hvor er jeg irriteret lige nu, selvom det lille pus nok ikke selv kan gøre for det.

Først og fremmest går hun nærmest i "selvsving". Hun begynder at halse, ryste og virker i det hele taget rastløs, også selvom vi går tur. Det sker dog mest om aftenen når vi skal til at sove, som om hun ikke rigtigt kan falde til ro. Hun begynder at overslikke mig på ben, arme, ryg eller hvilket som helst andet sted hun kan komme til, og hun bliver bare ved indtil jeg hæver stemmen. Trækker jeg mig væk fra hende finder hun bare et nyt sted at slikke :stupid: Og de sidste par dage har hun haft den idé at hun skal forsøge at når passere mig på sofaen så stopper hun op når bagdelen er lige ud for mig - som om hun prøver at signalere at hun gerne vil parres... Hun forstår bare ikke at jeg altså er et menneske, og ovenikøbet en pige, så hendes bagdel er altså ikke særligt interessant for mig...

Teer jeres tæver sig også underligt når de er i løbetid? Der er ikke noget galt med hende, hun har været til dyrlæge med lignende adfærd før, men det er stadigvæk møg irriterende. :oops: Glæder mig til det er ovre :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, min den ene var sådan også. Generede mig nu ikke, synes mest det var lidt komisk når hun stoppede op på gaden ved synet af alle der kiggede venligt på hende og smed halen til side..

Men det stoppede jo ved sterilisation - en befrielse. Især for hende selv tænker jeg.

Jeg synes nu det er møg irriterende, mest fordi jeg igår aftes (og hver aften de sidste par dage) brugte ca. 45minutter på at prøve at falde i søvn, mens hun forsøgte først at overslikke min hånd, derefter trippe rundt i sengen fordi hun ikke kunne falde til ro, så lægge sig ned og begynde at pive meget stille, så ned under dynen og forsøge at overslikke benet osv... Hun bliver ved sådan ligemeget om jeg ignorerer hende, forsøger at få hende til at falde til ro ved at ae hende eller skælder hende ud... Det er sk*de irriterende :evil:

 

Overvejer virkeligt at få hende steriliseret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...