Hop til indhold

Hopper op på køkkenbordet

nr 49
 Share

Recommended Posts

Loui (8 mdr)har altid været god til at hoppe, så derfor har vi et 1m højt børnegitter indtil den gang, hvor hun tilbringer sin alenetid. Sidste uge havde hun så åbnet 4 døre ind til værelser, hvor hun havde hygget sig relativt stilfærdigt mens hun var alene. Derefter har vi låst dørene, og det fungerede fint forleden - hun blev i sin entre. I går var hun hoppet over børnegitret, og havde været rundt i stueetage og 1. sal uden at ødelægge noget. Af forskellige grunde skal hun ikke have fri adgang til 1. sal, så nu vil vi åbne dørene ind til 2 af værelserne i stueetagen for at se om det løser problemet.

Her er det egentlige problem så: i går aftes hoppede hun op på køkkenbordet (var lidt imponeret for det er 1 m højt, glat og under skråvægge....) for lige at checke noget lækkert (heldigvis indpakket) kød ud. Jeg råbte højt af hende og tog hende ned igen, men hvordan lærer jeg hende at det er absolut no-go??????

Vi har lært hende fra start af at hun ikke må gå ud af den indhegnede have uden "kom"-kommandoen, og det fungerer næsten 100%, men jeg har svært ved at se løsningen på køkken-uvanen.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser med, for har en hvalp på 11 mdr. som ganske vist ikke springer op på køkkenbordet, men på spisebord når jeg ikke lige er der...Hver gang jeg ser det brøler jeg nej, og hun springer ned en fart, Jeg regner med hun vokser fra det...Men ser med hvis der skulle komme løsningsforslag på dit problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

normalt kommer det i køleskabet men var i tidsnød og troede %"??½ da ikke at en lab kan stå på sådan et smalt, glat bord :evil:

basso hoppede engang op ad bordet, fik dasket til en skål med kødsovs og den endte på gulvet med et brag (ved ikke om den havde mellemlandet på hans hoved). efter det holdt han sig pænt i baggrunden, så tror helt klart at larm er afskrækkende :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en münsterlænder på 4½ år, lige så snart at vi forlader huset, er han på køkken bordene, og hvis vi har glemt noget, der evt kunne spises, kan vi være sikre på, at det er væk, vi har prøvet med at lægge sorte skralde sække på bordene, at lukke vores ekstra høje børnegitter (køkken,stue,alrum går ud i et, så ingen døre der kan lukkes), men ingenting kan forhindre banditten i at hoppe op og undersøge køkken bordene, så vi husker altid, at fjerne alt hvad der er, og rense bordene når vi kommer hjem, det er så blevet vores løsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg passer ofte en hund, der hopper op på bordene (når han er alene i rummet) og stjæler. Min løsning er at der bare aldrig længere står noget på borde i ubevogtede rum. Hvis det var en af mine der gjorde det ville jeg helt klart prøve med metoden med noget der larmer så den kriminelle :mrgreen: forhåbentlig blev så forskrækket at holde sig fra det.

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for alle jeres råd og heldigvis har hun ikke været deroppe siden første gang - ikke engang en lækker, færdig steg kunne interessere hende.

vi har aldrig utildækket mad stående, men plastindpakkede madvarer skal åbenbart også op på køleskabet fra nu af.

er vi enige om at man ikke kan træne en hund til at ikke at hoppe op, men derimod kun gøre noget for at forhindre den i at gøre det? lidt kringlet "muffeleret" men håber i forstår :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for alle jeres råd og heldigvis har hun ikke været deroppe siden første gang - ikke engang en lækker, færdig steg kunne interessere hende.

vi har aldrig utildækket mad stående, men plastindpakkede madvarer skal åbenbart også op på køleskabet fra nu af.

er vi enige om at man ikke kan træne en hund til at ikke at hoppe op, men derimod kun gøre noget for at forhindre den i at gøre det? lidt kringlet "muffeleret" men håber i forstår :engel:

Jeg forstår hvad du mener, det kan ikke lade sig gøre at træne en hund til "ikke at gøre noget".

Dog gør jeg ind i mellem det, at jeg belønner Luna når jeg kan se at hun får en tanke om at gøre noget hun ikke må, men i sidste øjeblik beslutter sig for at lade være

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår hvad du mener, det kan ikke lade sig gøre at træne en hund til "ikke at gøre noget".

Dog gør jeg ind i mellem det, at jeg belønner Luna når jeg kan se at hun får en tanke om at gøre noget hun ikke må, men i sidste øjeblik beslutter sig for at lade være

Jeps men så skal man sommetider være Ninja hurtig for at fange øjeblikket :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cille hopper ikke på køkkenbordet, det er vist alligevel for højt, men mit sofabord står for skud når vi ikke er hjemme.

Jeg fjerner alt der kan have interesse, men alligevel finder hun et eller andet. Det kan være en tube creme eller en læbepomade hun har ligget og hygget sig med.

Det er mest om vinteren hun finder på de unoder.

Sidste vinter endte hun med at være lukket ude i gangen og det ender det nok også med igen.

Jeg har overvejet et børnegitter, men tør simpelthen ikke sætte det op. Tænk hvis hun hopper over og får viklet et ben ind i det!

Aner ikke om det kan lade sig gøre, men det har ihvertefald afholdt mig fra det.

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites