Hop til indhold

Øjenbetændelse - hvilke øjendråber?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Bella har lidt betændelse i det ene øje. Jeg har altid fået Fucidin Øjensalve til hende. Imidlertid lider jeg også selv tit af øjenbetændelse, og skal hilse at sige at Fucidin svider heeeeelt vildt:( Altså, jeg fik mine af lægen, brugte ikke hundens:blink:

 

Men Fucidin virkede ikke godt på mig, så jeg fik Kloramfenikol, og de virkede rigtig fint og svider ikke.

 

Så nu er spørgsmålet - kan jeg mon dryppe Bella med Kloramfenikol?

 

Fucidin er fuldstændig det samme til hunde og mennesker, så tænker at vores øjne nok fungerer nogenlunde ens....

 

Har i øvrigt skyllet med saltvand et par dage, og det kan holde det nede, men ikke fjerne betændelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Da Darwin havde betændelse i øjet tilbage i forsommeren (han blev checket for sår på hornhinden - da der var mistanke om det) - fik jeg Fucithalmic til ham og det hjalp rigtig meget ret hurtigt - udover det skyllede jeg også med saltvand beregnet til øjne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Darwin havde betændelse i øjet tilbage i forsommeren (han blev checket for sår på hornhinden - da der var mistanke om det) - fik jeg Fucithalmic til ham og det hjalp rigtig meget ret hurtigt - udover det skyllede jeg også med saltvand beregnet til øjne.

 

Men det svider bare helt vildt. Altså, virkelig slemt! Forstår at man bruger det til dyr og babyer:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Loui har også haft det og fik fjernet nogle folikler på indersiden af øjenlåget (har aldrig hørt om det før men meget udbredt blandt hvalpe....)

 

jeg kan ikke lige huske om det var det ene eller det andet hun fik, men det hjalp rimeligt ....

 

pt får hun æblecidereddike for at tage det sidste, og når der er gået en uge håber jeg på en virkning - ellers vil jeg spørge efter Fucithalmic som Beaglepack åbenbart har gode erfaringer med

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Men det svider bare helt vildt. Altså, virkelig slemt! Forstår at man bruger det til dyr og babyer:vedikke:

 

Hmm sådan virkede det ikke på Darwin - han fandt sig fint i det. Jeg benyttede mig af det når han alligevel lagde sig for at sove og det forsatte han bare med efter drypningen - eller det er sådan en klar gele man ligger i den nederste del af øjet og så lige presser øjet sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fucithalmic bør være førstevalg og er eneste registrerede til hund. Man kan også bruge andre øjendråber, bl.a. kloramfenikol. Jeg har kun erfaring med det til killinger med chlamydia øjenbetændelse. Kloramfenikol er bredspektret antibiotika. Nogle gange synes jeg steroider er nødvendige - her kan der bruges f.eks. spersadex øjendråber.

Jeg har meget respekt for øjne og vil anbefale man søger dyrlæge før man går i gang med begøhandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella har lidt betændelse i det ene øje. Jeg har altid fået Fucidin Øjensalve til hende. Imidlertid lider jeg også selv tit af øjenbetændelse, og skal hilse at sige at Fucidin svider heeeeelt vildt:(

 

Sjovt, jeg har i min teenagetid brugt Fucithalmic (fucidin, om du vil) relativt ofte og synes da bestemt ikke at det svider? Kan det være et kopi-præperat som svider, eller er det "den originale vare"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt, jeg har i min teenagetid brugt Fucithalmic (fucidin, om du vil) relativt ofte og synes da bestemt ikke at det svider? Kan det være et kopi-præperat som svider, eller er det "den originale vare"?

 

Det er den originale. Og kan se på hende at det svider, hvorimod hun slet ikke reagerer på kloramfenikol - som jo heller ikke svider i mine øjne:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...