Hop til indhold

Agilitytræning vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

Hun er desværre ikke god til legetøj, slet slet ikke dødt legetøj!

Godbid tror jeg hun vil søge hvis jeg kaster det, må se om hun vil acceptere et target låg, har hun ikke ville tidligere.

 

Ellers er der jo mange der er glade for de der "box targets" som sættes på A? Jeg har ikke selv arbejdet med dem, men har en del træningskammerater der bruger dem

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ellers er der jo mange der er glade for de der "box targets" som sættes på A? Jeg har ikke selv arbejdet med dem, men har en del træningskammerater der bruger dem

Har forsøgt med Morgan på et tidspunkt, han fattede slet ikke den box der.. Men har overvejet at få en bum på Aét så hun ved hun skal over den og ned, du ved nok hvad jeg mener. Og så få "indgroet" mønsteret i hende, når hun skal over Aét, så det sidder fast.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har forsøgt med Morgan på et tidspunkt, han fattede slet ikke den box der.. Men har overvejet at få en bum på Aét så hun ved hun skal over den og ned, du ved nok hvad jeg mener. Og så få "indgroet" mønsteret i hende, når hun skal over Aét, så det sidder fast.

 

Tagrenderne er lidt mindre udstyrsagtige end boksen, men ideen er jo meget det samme. Hun har ihvertfald slet ikke max speed på nedad endnu. Hun tripper. Så det løbemønster hun har nu, bliver hun ikke ved med at have.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tagrenderne er lidt mindre udstyrsagtige end boksen, men ideen er jo meget det samme. Hun har ihvertfald slet ikke max speed på nedad endnu. Hun tripper. Så det løbemønster hun har nu, bliver hun ikke ved med at have.

Ja ved hun "tripper" men det gør min Aussie også, og han tripper hurtigt ned i 2x2 .. Så er lidt i tvivl om det vil fortsætte? altså om hun vil trippe fortsat.

Måske jeg skal prøve med den tagrende for tror det er fordi hun måske ikke ved hvor belønningen ligger, at hun tripper, men på den anden side, så tripper Morgan også og han laver jo 2x2 så flot! .. Hmm :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ved hun "tripper" men det gør min Aussie også, og han tripper hurtigt ned i 2x2 .. Så er lidt i tvivl om det vil fortsætte? altså om hun vil trippe fortsat.

Måske jeg skal prøve med den tagrende for tror det er fordi hun måske ikke ved hvor belønningen ligger, at hun tripper, men på den anden side, så tripper Morgan også og han laver jo 2x2 så flot! .. Hmm :hmm:

 

hun tripper og kigger på dig, så jeg tror hun er i tvivl om hvor "den magiske knap" er henne, der udløser hendes belønning. Så enten ville jeg belønne på target foran A - så belønningen ikke kommer fra dig - eller også ville jeg nok prøve tagrenden, så hun kan få forståelse for hvor knappen er

 

Morgan tripper, fordi han skal ned og stå garanteret. Så han leder efter stedet hvor forbenene skal smides fremefter.

Link til indlæg
Del på andre sites

hun tripper og kigger på dig, så jeg tror hun er i tvivl om hvor "den magiske knap" er henne, der udløser hendes belønning. Så enten ville jeg belønne på target foran A - så belønningen ikke kommer fra dig - eller også ville jeg nok prøve tagrenden, så hun kan få forståelse for hvor knappen er

 

Morgan tripper, fordi han skal ned og stå garanteret. Så han leder efter stedet hvor forbenene skal smides fremefter.

 

Må lige prøve mig frem med de 2 ting, om godbidderne (target kan fungere) eller om jeg skal have gang i tagrennen.

Der tripper han, faktisk lidt langsomt ca. 30 sekunder inde i videoen. Men nogle gange tripper han jo næsten ikke og "flyver" ned i 2x2 andre gangen "kravler" han ...

 

Men hun er mad fikseret Merci, eller bare jeg belønner hende verbalt, så er hun glad :)

Så ved ikke om target vil være nok, eller om jeg skal prøve at kaste godbid når hun lander "hen over" tagrenen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Håber i kan se vidoen, har gjort den privat.

Fed agility have:-) Er ret meget misundelig. Gad vide om min andelsforening vil gå med til lign. i vores fælleshave;-)

 

Den med et stort felt ( ved ikke om i kalder det for boks) kender jeg en der bruger på A'et. Men hun bruger også nogengange sådan nogen klodser lign. noget som gør at hunden ikke hopper af for tideligt. Måske det er det i mener med tagrende?

 

Vi træner at hun skal løbe ned og stå med to poter oppe/nede og så et go signal for at hun må løbe.. Aner ikke hvad det hedder, kan ikke huske det:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fed agility have:-) Er ret meget misundelig. Gad vide om min andelsforening vil gå med til lign. i vores fælleshave;-)

 

Den med et stort felt ( ved ikke om i kalder det for boks) kender jeg en der bruger på A'et. Men hun bruger også nogengange sådan nogen klodser lign. noget som gør at hunden ikke hopper af for tideligt. Måske det er det i mener med tagrende?

 

Vi træner at hun skal løbe ned og stå med to poter oppe/nede og så et go signal for at hun må løbe.. Aner ikke hvad det hedder, kan ikke huske det:-)

Hehe tak, synes da slet ikke jeg har plads nok. Men der kan da stå en slalom, en balance, 2 tunneler, et A bræt og har 5 spring, og så kan jeg da flytte lidt rundt haha! :sjov: Med god vilje kan meget ske.

 

Det er 2x2 eller 2o2o som nogen kalder den, med 2 poter på feltet og 2 på jorden, men som skrevet tidligere, så forstår hun det ikke. Hun kan fint på balancen, men Aét vil hun slet ikke gøre det på, uanset hvordan jeg prøver. Og derfor har jeg overvejet at lave løbefelt på hende.

 

Den med boksen er her

(bare hurtig youtube søgning) og den ved jeg ikke om jeg vil bruge på hende.

For Morgan forstod den ikke. Men tagrennen er egentlig bare hvor man ligger en tagrenne eller en anden genstand hunden kan se, nogle bruger også bare "en pind" hen over hvor feltet og Aét "mødes" og det er den de skal lære at ramme under for at få belønningen, boksen er jo det samme, hvor de så bare lære fra start af at boksen er belønningen i sig selv, når den ligger på græsset fx.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om det hører til her i denne tråd :vedikke: Så måske sorry på forhånd, hehe!

 

Men jeg skal jo på søndag starte mit baby/pre agility hold op.

Jeg har en del idéer til hvad de skal lære. Men vil gerne hører hvad i har af ideer.

 

Den yngste er 7 måneder de ældste 10 og 11 måneder. De vil ikke komme til at springe, men løbe igennem støtterne, ej heller vippe, slalom A, eller balance (så er det på det rene)

 

Hvad ville i forvente hvis I skulle på et pre agility hold??

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg havde pre-agility sidste år, startede vi med det helt basale, og arbejde med indlæring af frontcross, rearcross, back og startlineposition. Derudover fik hundene lov til at leg med tunnel og fremadsendelse mellem støtter. Da der kunne det arbejdede vi med møller og simple handlingsmoduler.

 

Udover det havde jeg fokus på arbejdet med kropskontrol og udstrækning, styrketræning og massage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle forslagene :5up:

De vil også få både balancen og A bræt stykket ned og føle på, og hvis nogen ønsker det kan vi træne 2x2 også.

Og så naturligvis fremadsendelse, føring igennem kegler (især højre side) og tillids øvelser. Har lige bestilt balance bræt og peanut ball hjem.

 

Vippe "larm" kan vi ikke rigtig lave mere tror jeg, for vi har fået letvægts og synes den er meget lydløs, men må lige se :-D

 

Kom gerne med mere, hvis I har mere :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

I "AGility Right From The Start" er der en del sider om at arbejde med lyde.

 

Susan Garrets "Succes with one jump(DVD)" og "Shaping Succes" er også gode.

 

Selv har jeg brugt hamrende meget tid på at arbejde med flatwork med Cassi, og hvis vi(altså Cassi og jeg) beslutter os for at skulle have en lillesøster her til sommer, så vil det være det samme. Vi har så arbejdet med blindcross fra jorden også.

 

Udover det, så kan det være en god ting at sætte en springstøtte eller pind, og arbejde med at sende ud og hente.

Link til indlæg
Del på andre sites

I "AGility Right From The Start" er der en del sider om at arbejde med lyde.

 

Susan Garrets "Succes with one jump(DVD)" og "Shaping Succes" er også gode.

 

Selv har jeg brugt hamrende meget tid på at arbejde med flatwork med Cassi, og hvis vi(altså Cassi og jeg) beslutter os for at skulle have en lillesøster her til sommer, så vil det være det samme. Vi har så arbejdet med blindcross fra jorden også.

 

Udover det, så kan det være en god ting at sætte en springstøtte eller pind, og arbejde med at sende ud og hente.

Tror jeg har set en del af Susans film på youtube, og andre der arbejder med dem.

Jeg har også planer om at det hele foregår på jorden, og så kræve mere og mere alt efter hvordan de udvikler sig.

Og det er sådan noget med at selv søge "springet" osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...