Hop til indhold

Cavalierhygge


NickiA
 Share

Recommended Posts

Nickia bliver blød i knæene af de hunde billeder :lun: er ret for elsket i udseende af din hun faktisk ret meget, så jeg lige frem ovre vejer at om nogen år når jeg måske skal have en hund nummer to, at det skulle være sådan en :oops: når jeg har set sådan en hund du har desværre kun på afstand og billeder her inde. ka jeg bare sidde og stirre på de søde øjne og lange øre. men kender ikke rigtigt noget til racen sådan generalert . ville du beskrive den kort for mig? :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gina: Tak det er også en helt fantastisk race, jamen generelt er cavalieren en meget blid, sød hund som fungerer rigtig godt med andre hunde, og har en stor tillid til alle mennesker de møder. De er nemme og træne og elsker at lære. Det er en lille aktiv hund, som kan være med på de store ture, men de kræver ikke meget motion, til gengæld har de fleste cavaliers brug for at bruge hovedet, ligesom så mange andre racer. Nogle cavaliers er nervøst anlagt så det gælder om at finde en god opdrætter, ligeledes er der også mange sygdomme i racen, så man skal sikre at forældredyrene er DNA testet, og hjertescannede. Så du sikre dig så meget som muligt for at få en rask hund.

 

Therese: Tusind tak, det er godt nok kun tricoloren der er min, Blenheimen er Uffe som er hendes ca. 9 måneder gamle halvbror :) Men mon ikke jeg indenfor de næste par år har fået en lillesøster til Aya :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså ifølge standarten skulle de ikke blive meget over 8 kg. kender dog flere der ligger på 10-13 kg. Aya vejer 6,7 kg. og ender nok ikke på meget over 7 kg. som voksen hun leger fint med mindre hunde. Cavalieren er ikke et muskelbundt og dem jeg kender forstår sig ikke på alt for meget mosleri, de vil hellere lege løbelege.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...