Hop til indhold

Tandskift

Amocca
 Share

Recommended Posts

Idag er den første tand endelig røget :5up: Hun har været lidt pivet her i eftermiddag og pludselig hostede hun lige en eneklt gang og bong så lå der en kindtand :shock:

Hun har ikke pevet siden... kan det have været tanden der har gjort ondt? Hun spiser og leger og drikker som altid, og opfører sig helt normalt lige bortset fra, at hun er lidt klæbende og som sagt har pevet et par gange, sådan helt umotiveret, indtil tanden faldt ud....

Jeg er ret sikker på at det skyldes tanden, men ville da gerne hvis nogen vidste det...

gør det ondt det tandskift?

Link til indlæg
Del på andre sites

der er sandelig gang i den - nu har hun netop spyttet kindtand nr 2 ud :shock: hvem var det der sagde til mig at jeg "ikke ville opdage" at hun skiftede tænder? :mrgreen:

Hvis dette fortsætter kan jeg lave et komplet hvalpegebis inden længe :shock:

(nogen der mangler et sådant? jeg har det nok relativt billigt tilsalg om et par måneder.... kan dog ikke give en specifik udleveringsdato på det endelig produkt endnu :blink: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores var meget plaget af det og noget så hængende, fedtet og gumlende, at det var en ynk at se og høre på. Ren jammer mens det stod på, men hvad ? Det er naturens gang...som vi fremmede det bedste vi kunne med rå gulerødder :mrgreen:

Og husk nu som den gode hunde-MOR, at gemme tænderne :5up:

Godt at høre at min ikke er den eneste der opfører isg sådan :5up: vil få købt gulerødder til hende i dag så...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har overhovedet ikke kunne mærke på Jess-barnet, at hun har skiftet tænder - hun havde fuldt tandsæt, da hun var 5 måneder.

Til gengæld var Rosie et pyllerhovede, da hun skiftede bisser, så det kommer nok meget an på hunden... Jessie er noget stærkere i den retning end Rosie - Jessie fik fjernet to hjørnetænder operativt og blev syet med 6 sting i munden i en alder af 2½ måned og vi kunne intet mærke på hende...

MVH

Wivian

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Vi kunne ikke mærke på Alice at hun skiftede tænder.

Pludselig en dag til hvalpe-motivation efter endt legepause havde hun blod i mundvigen.

Min opdrætter opdagede det hurtigt og jeg tog hende op. Hun undersøgte hende og fandt hurtigt ud af, at en hjørnetand sad helt løst - hang kun i en tynd rod.

Så spurgte hun mig, om jeg ville have den og det ville jeg da gerne. Så tog hun noget køkkenrulle og 1-2-3 vupti så var tanden ude og jeg pakkede den ind og kom den i lommen.

Og Alice hun opdagede slet ikke hvad der foregik :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Liva mangler vist kun 1 enkelt kindtand. Hun har været meget pjevset her den sidste uges tid, så jeg går ud fra, at det har været tændene, der har plaget hende - har villet ind og ud hele tiden, dårlig mave, tygget meget osv.

Ellers har det været et ret roligt tandskift. Hun havde dog dobbelt hjørnetand i et par dage. Jeg har ikke fundet nogle tænder :( Liva er åbenbart ikke lige typen, der spytter dem ud. Må være lab(madøre)-delen af hende ... :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jacki er også i gang med tandskifte :-D og har i den forbindelse skiftet navn til Tandløse :engel:

Siden tirsdag har hun smidt nogle kindtænder (har ikke lige styr på hvor mange :oops:) og alle hjørnetænderne - så hun har en anelse :blink: svært ved at bide eller holde fast om noget :mrgreen:

Desværre er hun super egoist og har spist alle tænderne :evil: :evil: :megaked: Fra Bondo har jeg 3-4 kindtænder og 1 hjørnetand :cool::lun:

Fortænder i over- og undermund har hun skiftet for længst :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luca har også haft en periode hvor hun var lidt pivet og bed i alt ( igen igen).Selvom hun er 6 mdr. nu og alle tænder er skiftet synes jeg at hun godt kan være lidt pivet stadigvæk og laver sådanne ynkelige bid i mine hænder, men går selvfølgelig også ud fra at de blivende tænderne stadig vokser:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jacki er også i gang med tandskifte :-D og har i den forbindelse skiftet navn til Tandløse :engel:

Siden tirsdag har hun smidt nogle kindtænder (har ikke lige styr på hvor mange :oops:) og alle hjørnetænderne - så hun har en anelse :blink: svært ved at bide eller holde fast om noget :mrgreen:

Desværre er hun super egoist og har spist alle tænderne :evil: :evil: :megaked: Fra Bondo har jeg 3-4 kindtænder og 1 hjørnetand :cool::lun:

Fortænder i over- og undermund har hun skiftet for længst :engel:

Hvor er billederne af det modsatte af dracula? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er billederne af det modsatte af dracula? :engel:

Kommer du og holder hende og hendes mund åben, skal jeg gerne tage fotos :engel: - jeg har alt for lidt arme og hænder til at klare den opgave alene :oops:

Jacki er i øvrigt ikke plaget af tandskiftet :engel: jo hun er (lidt) øm men ikke pylret, og hun gnasker lystigt i kraftben og lign. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kommer du og holder hende og hendes mund åben, skal jeg gerne tage fotos :engel: - jeg har alt for lidt arme og hænder til at klare den opgave alene :oops:

Jacki er i øvrigt ikke plaget af tandskiftet :engel: jo hun er (lidt) øm men ikke pylret, og hun gnasker lystigt i kraftben og lign. :5up:

Hmm, vi skal først til Århus den 13 december...men hvis du kan holde hendes tænder tilbage indtil da, så skal jeg nok holde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Sascha skiftede tænder, mærkede vi intet til det. Det var mere sådan, at lige pludselig var der en "jeg tygger på sten" agtig lyd, og så gik jeg over til hende og proppede hånden i munden på hende (ja ja, ikke så voldsomt som det lyder :mrgreen:), og ud kom en tand.

Og selvfølgelig har jeg gemt dem i en lille bitte æske! :roll:

Men jeg har aldrig fundet nogle kindtænder. Kun de andre. Sært, egentlig - dem har hun nok bare slugt? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites