Hop til indhold

calve legg perthes og genoptræning


Gæst Aiko
 Share

Recommended Posts

Kære Alle

Selv om jeg helst ville være fri for nogenside at skulle oprette en tråd i denne del af forum, er jeg her nu med ønsker om gode råd og vejledning.

I fredags har vi fået at vide, at min vovse lider af calve legg perthes (LCP) - en ganske usandvenlig sygdom for Shiba. Vi troede i første omgang at hans halthed skyltes en forvridning, men han fik det dårligere og dårligere for hver dag, der gik. I sidste uge blev der taget røntgenbilleder af hans hofte og billederne blev også sent til Tyskland for second opinion. Så kom dommen. :megaked: Den 3. januar er der blevet bestilt tid til en undersøgelse med en kirurg og efter alt at dømme, kommer han nok under kniven allerede samme dag.

 

Der er ikke blevet lavet meget forskning omkring sygdommen og derfor er der ikke vanvittig mange informationer at hente. Jeg har surfet nettet tyndt for forskellige artikler og forumopslag. Der er dog desværre ikke meget om genoptræning og de forskellige former for genoptræning, som kan bruges. Der skal nemlig gode til at Aiko kan få et godt og smertefrit liv med den rette genoptræning.

 

Hvordan har I genoptrænet jeres hunde efter en operation? Hvad er for meget eller for lidt?

Skulle jeres hunde holdes helst i ro? Jeg lytter gerne til jeres erfaringer, for det vil give mig en god base for diverse spørgsmål til kirurgen ... og en bedre forståelse for, hvordan man genoptræner en hund.

Mange tak

 

Julehilsner

Maria

 

PS er stadig rundt på gulvet, for det er aldrig sjovt at se sin lille perle være syg ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle steder jeg har læst om denne sygdom skal der ro på til knoglebygning igen er oprettet. Hvilket jo normalt foregår af sig selv, efter mine hundebøger.. Og har aldrig læst om operation .Kendte for år tilbage en ca, 8 årig pige, der fik denne sygdom og hun fik en kørestol for at skåne sig og kunne så passe sin skole. Hun blev rask.

Men det lyder bestemt ikke rart, hvor gammel er hunden???. Kunne forestille mig, at du skal lære let massage og derefter efter råd fra dyrlæger påbegynde svømning med den.

Og evt kontakte en dygtig knogledyrlæge for råd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...