Hop til indhold

Unghund, der ikke kan holde sig om natten


Gæst Snuden
 Share

Recommended Posts

Gæst Snuden

Hej!

 

Vi har en dejlig ruhåret gravhund på 7 måneder, som pludselig er begyndt at ville ud flere gange om natten. Han har været helt renlig, siden han har været ca. 4 måneder og har allerede da han var meget yngre kunne sove igennem fra ca. 22.30-7 næste morgen.

MEN...lige for tiden vækker han os flere gange om natten for at ville ud!:cry::cry: Vi er helt med på, at dette naturligt kan ske engang imellem, men nu har det stået på i en uge, og vi er ved at være godt trætte. Da vi bor i lejlighed, er det nemlig ikke bare lige at lukke ham ud i haven, men en "rigtig" gåtur, som vi må ud på.

 

Han sover ved siden af vores seng og begynder lige for tiden typisk at stå ved hovedgærdet og pibe for at komme ud ved 2-tiden og så igen ved 4.30-tiden. Når vi tager ham ud, så tisser han - og laver af og til nr. 2 - og nogle gange har jeg indtryk af, at han virkelig "skal", mens jeg andre gange har ham mere mistænkt for at ville ud og snuse. Om dagen har han ingen problemer med at holde sig, og han virker i øvrigt rask og frisk....med MASSER af energi som den unghund han er. Han får meget fysisk og mental aktivering i løbet af dagen (min kæreste går hjemme p.t. og bruger meget tid på ham), så jeg tror ikke, at det er fordi, at han ikke er træt nok.

 

Jeg tænker lidt på, om der kunne være en sammenhæng med foderskift....for små tre uger siden skiftede vi ham fra SPECIFIC, hvorpå han skulle lave stort tre gange om dagen, til Wolfsblut, hvor han nu skal af med stort ca. 5-6 gange om dagen...jeg troede ellers, at hunde normalt "skulle" mindre på rigtigt godt foder?

 

Gode tips til, hvordan vi får vores nattesøvn tilbage modtages meget gerne!!! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplevede da min hund var omkring det halve års tid at hun ligesom blev en lille hvalp igen af hvad angik renlighed, og har hørt fra andre at de har haft lignende oplevelser.

Omkring det med det store, så snakkede jeg med min dyrlæge her den anden dag fordi min egen hund selv nogen gange kommer op på en 5-6 gange i løbet af dagen, og hun har også altid været på nogen gode fodermærker, og det har været sådan med dem alle... og dyrlægen siger at nogen hunde bare skal af med mere end andre. Det er ikke så unaturligt igen, så længe konsistensen er fin og hunden er i god vægt og humør burde der ikke være noget at bekymre sig om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Nu ved jeg ikke hvor gammel en gravhund er før dens hormoner begynder at rase - men er det ikke deromkring den alder din er nu? jeg tænker vil gerne ud og snuse og skal tisse flere gange end han plejer? Kan det mon være det?

 

Eller er det måske en dårlig vane han har fået? ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er kønsmoden til op over begge ører, skulle jeg hilse og sige:slem: Det har foregået meget udramatisk, men han er meget interesseret i at humpe alt af hunkøn lige for tiden. Så jo, jeg har også tænkt på, om det kunne have forbindelse hermed....men jeg er lidt i tvivl om, om vi så bare skal undlade at tage ham ud eller om han rent faktisk SKAL ud. Det ville bare være så ærgerligt - og synd - hvis han begyndte at få uheld indenfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har fin og fast afføring....der er bare rigtig meget af det!:-D Jeg synes også, at han drikker væsentligt mere end han plejer på det nye foder. Han havde lidt hård mave, lige da vi skiftede foder, men det er gået over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej!

 

Vi har en dejlig ruhåret gravhund på 7 måneder, som pludselig er begyndt at ville ud flere gange om natten. Han har været helt renlig, siden han har været ca. 4 måneder og har allerede da han var meget yngre kunne sove igennem fra ca. 22.30-7 næste morgen.

MEN...lige for tiden vækker han os flere gange om natten for at ville ud!:cry::cry: Vi er helt med på, at dette naturligt kan ske engang imellem, men nu har det stået på i en uge, og vi er ved at være godt trætte. Da vi bor i lejlighed, er det nemlig ikke bare lige at lukke ham ud i haven, men en "rigtig" gåtur, som vi må ud på.

 

Han sover ved siden af vores seng og begynder lige for tiden typisk at stå ved hovedgærdet og pibe for at komme ud ved 2-tiden og så igen ved 4.30-tiden. Når vi tager ham ud, så tisser han - og laver af og til nr. 2 - og nogle gange har jeg indtryk af, at han virkelig "skal", mens jeg andre gange har ham mere mistænkt for at ville ud og snuse. Om dagen har han ingen problemer med at holde sig, og han virker i øvrigt rask og frisk....med MASSER af energi som den unghund han er. Han får meget fysisk og mental aktivering i løbet af dagen (min kæreste går hjemme p.t. og bruger meget tid på ham), så jeg tror ikke, at det er fordi, at han ikke er træt nok.

 

Jeg tænker lidt på, om der kunne være en sammenhæng med foderskift....for små tre uger siden skiftede vi ham fra SPECIFIC, hvorpå han skulle lave stort tre gange om dagen, til Wolfsblut, hvor han nu skal af med stort ca. 5-6 gange om dagen...jeg troede ellers, at hunde normalt "skulle" mindre på rigtigt godt foder?

 

Gode tips til, hvordan vi får vores nattesøvn tilbage modtages meget gerne!!! :lol:

Det er rigtigt nok, at hunde ikke laver "nr. 2" så ofte, hvis de får et godt foder. Hvis de optager foderet godt, vil de skide mindre, fordi der netop ikke er så meget de skal af med igen.

Det er bare meget forskelligt hvad et godt foder er. Det afhænger af den enkelte hund. Selvom mange hunde trives fint på et godt foder, vil der være nogle hunde, der ikke trives så godt, fordi de ikke optager det så godt som andre. Det kan der så være forskellige grunde til, men det jeg prøver at sige er egentligt bare, at det ikke lyder som om din hund trives så godt på det nye foder og jeg ville derfor skifte foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for alle jeres gode råd :-D

Jeg tror, at vi har fået løst problemet...på en lidt utraditionel måde. For en 14 dage siden, så kasserede vi den løbegård, som vores hund har sovet i, siden han var lille....det skulle vi vist aldrig have gjort! Vi prøvede forleden dag som eksperiment at tage den frem igen, og han pilede ind i den og har siden sovet igennem hele natten....så han savnede vist bare sin "seng! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for alle jeres gode råd :-D

Jeg tror, at vi har fået løst problemet...på en lidt utraditionel måde. For en 14 dage siden, så kasserede vi den løbegård, som vores hund har sovet i, siden han var lille....det skulle vi vist aldrig have gjort! Vi prøvede forleden dag som eksperiment at tage den frem igen, og han pilede ind i den og har siden sovet igennem hele natten....så han savnede vist bare sin "seng! :-)

 

Godt I fik løst natteroderiet og at der ikke skulle andet til en hans løbegård :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...