Hop til indhold

Ang. karma.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Jeg vil altså lige dryppe lidt malurt i bægeret. Folk forstår altså ikke at det er donation af point, der skal gives til indlæg man synes godt om. Folk giver karma (som jeg faktisk også finder mest logisk) og så fatter man ikke en bønne af deres kommentarer, da det ikke er muligt at se hvilket indlæg de har reageret på. Det synes jeg Administrator burde lave om på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde-forum.dk vs. Jubii debat?

 

Jeg har tænkt på om man burde ændre hunde forum til at benytte samme forum som de bruger på jubii - mere af hensyn til funktioner og brugervenligheden. vbulletin som jubii bruger burde være en tand bedre en d det vi benytter her, som er phpbb.

 

Måske det er for voldsom en ændring, da det vil give et noget andet design, og mange nu allerede har vænnet sig til dette forum, fordelen ved en ændring er måske flere kan benytte det fra starten af, da de allerede har prøvet det på jubii?

 

Meninger, for og imod, et skift til vBulletin modtages gerne :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde-forum.dk vs. Jubii debat?

 

Jeg har tænkt på om man burde ændre hunde forum til at benytte samme forum som de bruger på jubii - mere af hensyn til funktioner og brugervenligheden. vbulletin som jubii bruger burde være en tand bedre en d det vi benytter her, som er phpbb.

 

Måske det er for voldsom en ændring, da det vil give et noget andet design, og mange nu allerede har vænnet sig til dette forum, fordelen ved en ændring er måske flere kan benytte det fra starten af, da de allerede har prøvet det på jubii?

 

Meninger, for og imod, et skift til vBulletin modtages gerne :-)

 

Jeg synes umiddelbart om idéen.

En fordel kan være at man ikke behøver at lede efter den "rigtige" gruppe at lægge sit indlæg i. Og derfor hurtigere kan lægge et indlæg. -I hvert fald som ny må det være en fordel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hunde-forum.dk vs. Jubii debat?

 

Jeg har tænkt på om man burde ændre hunde forum til at benytte samme forum som de bruger på jubii - mere af hensyn til funktioner og brugervenligheden. vbulletin som jubii bruger burde være en tand bedre en d det vi benytter her, som er phpbb.

 

Måske det er for voldsom en ændring, da det vil give et noget andet design, og mange nu allerede har vænnet sig til dette forum, fordelen ved en ændring er måske flere kan benytte det fra starten af, da de allerede har prøvet det på jubii?

 

Meninger, for og imod, et skift til vBulletin modtages gerne :-)

 

 

Jeg er ny herinde og synes her er svært at finde rundt.

 

Jubiis hundedebat synes jeg er nem og meget mere overskuelig.

Så, bare skift :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hunde-forum.dk vs. Jubii debat?

 

Jeg har tænkt på om man burde ændre hunde forum til at benytte samme forum som de bruger på jubii - mere af hensyn til funktioner og brugervenligheden. vbulletin som jubii bruger burde være en tand bedre en d det vi benytter her, som er phpbb.

 

Måske det er for voldsom en ændring, da det vil give et noget andet design, og mange nu allerede har vænnet sig til dette forum, fordelen ved en ændring er måske flere kan benytte det fra starten af, da de allerede har prøvet det på jubii?

 

Meninger, for og imod, et skift til vBulletin modtages gerne :-)

 

Det ville både være godt og skidt :)

 

Man skal lige vænne sig til dette, men det skal man nu også med jubii :)

 

Jeg kan godt lide jubiis opbygning, men jeg kender det nu også ud og ind :wink:

 

Jubii kører meget ustabilt, men det har måske nok ikke så meget med udseendet at gøre.

 

Jeg ved det ikke, ikke meget jeg kan bidrage med :lol:

 

Hvordan vil det være at arbejde med for jer der laver arbejdet?

 

Bedre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal passe på når vi sammenligner med Jubii.

 

De har kun ét forum med hunde - selv om vi laver dette forum om til samme software som dem, vil vi stadig have opdelingen med de ca. 14 fora som vi kører med nu. På det punkt bliver det ikke "nemmere" at finde rundt :-)

 

Jeg er ikke tilhænger af et enkelt forum der blot hedder hunde, hvor alt er blandet sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Vi skal passe på når vi sammenligner med Jubii.

 

De har kun ét forum med hunde - selv om vi laver dette forum om til samme software som dem, vil vi stadig have opdelingen med de ca. 14 fora som vi kører med nu. På det punkt bliver det ikke "nemmere" at finde rundt :-)

 

Jeg er ikke tilhænger af et enkelt forum der blot hedder hunde, hvor alt er blandet sammen.

 

Jeg har faktisk heller ikke lyst til at sammenligne med jubii, der er så mange medlemmer med andre interesser, og de dukker så op i tråde og smider en eller anden bemærkning som ikke har andet formål end at genere :)

 

Jeg kan godt forestille mig det kunne blive godt med jubiis format til et forum kun for hunde og hundeinterreserede!

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Hvordan vil det være at arbejde med for jer der laver arbejdet?

 

 

En kæmpe udfordring, der tager mange mandetimer at udføre, og ulempen er at vBulletin desværre koster penge :-(

 

Selve administrationen efterfølgende er hips om haps med det ene eller det andet.

 

Derudover kan det være ting går tabt, emner, emails osv.

 

Alle siderne fundet af google vil ikke mere eksistere osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

 

Hvordan vil det være at arbejde med for jer der laver arbejdet?

 

 

En kæmpe udfordring, der tager mange mandetimer at udføre, og ulempen er at vBulletin desværre koster penge :-(

 

Selve administrationen efterfølgende er hips om haps med det ene eller det andet.

 

Derudover kan det være ting går tabt, emner, emails osv.

 

Alle siderne fundet af google vil ikke mere eksistere osv.

 

Ok, så det er ikke noget man bare lige gør!

 

Hvem skal så betale?

 

Spørgsmålet er om det er det værd a015.gif

 

Jeg synes faktisk at her er rigtigt hyggeligt, nu er jeg ved at finde ud af det, og det kører pænt synes jeg :)

 

Det er let at sætte billeder ind, det er let at lave nye tråde, der er lige nogle ting man skal finde ud af og nogle regler kan være svære at finde :)

 

Men det er som at komme til en ny by eller andet nyt, man skal lige give det lidt tid, og snart kender man alle :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Fordelen ved Jubiis format er at man kan se hvilke tråde der er nye indlæg i.

At man har et kontrolpanel, at man kan overskue de grønne kort (bruger ikke røde).

At man kan sætte provokatører på ignorer for at undgå konflikter.

At man kan se de sidste indlæg når man quoter.

 

Det er umiddelbart hvad jeg kommer i tanke om :)

Her er fordelen bla at man ikke kun quoter den man lige quoter, men også de forrige der er quotede.

 

At man kan give karma og point, selvom jeg nok har brugt det lidt forkert til en start :oops:

Det er let at sætte billeder ind.

Der er sikkert mere, jeg bare ikke har fundet ud af endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordelen ved Jubiis format er at man kan se hvilke tråde der er nye indlæg i.

 

At man kan se de sidste indlæg når man quoter.

 

quote]

 

Hej.

 

De 2 ting jeg quoter her vil jeg også mene vi allerede kan her på forum, hvis du scroller lidt ned vises hele tråde når du quoter.

 

Her vises også tråde med nye svar i - i form af mørkerødt kødben i forhold til lyserødt kødben (måske farven ved nye besvarelser skulle være grøn for nemt at se)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå... jeg kender ikke Jubis forum... Så det vil jeg ikke gøre mig klog på...

 

Men jeg synes, det er rimeligt svært at finde rundt herinde. jeg kunne godt bruge et sted, hvor der stod noget om alting. Hvad er "Karma", pointsystemet, Hundegalleriet, hvad er forskellen på privat og offentligt?

Når jeg kikker på en profil, så kan jeg ikke se, om profilen har noget fotoalbum eller nogen billeder?

Medlemslisten: Hvordan får man MINUS-points??? :shock: Og bliver der ikke luget ud i de medlemmer, der aldrig har været aktive?

 

Hvor finder man flere smilies?? Når jeg klikker på "se flere smilies", så er der kun de samme smilies... plus TO? :?

 

Men de allerfleste problemer jeg har, vil jo nok blive løst ved brug.. Jeg håber bare ikke, at der er nogen der stopper på grund af forvirring inden de overhovedet er kommet i gang...

 

En anden sag er, at nye brugere vist tit opretter et spørgsmål... Og så løber de igen.

Måske er respons-tiden fra os "mindre nye" brugere for lang? Måske kunne der gives et eller andet signal på siden, når der bliver oprettet et nyt spørgsmål? Og når der kommer nye indlæg?

 

Jeg kan rigtig godt lide, at det er så nemt at sætte billeder ind i vores indlæg.

Og jeg HÅBER at siden bliver holdt fri af censur. De andre debatsider, jeg har været på har IKKE!! fungeret bedre selv om Admin har blandet sig i højrøstede diskussioner..

.......Men lad os endelig ikke tage sorgerne på forskud. Lige nu er Hunde-Forum jo et hyggeligt og fredsommeligt sted. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Fordelen ved Jubiis format er at man kan se hvilke tråde der er nye indlæg i.

 

At man kan se de sidste indlæg når man quoter.

 

 

Hej.

 

De 2 ting jeg quoter her vil jeg også mene vi allerede kan her på forum, hvis du scroller lidt ned vises hele tråde når du quoter.

 

Her vises også tråde med nye svar i - i form af mørkerødt kødben i forhold til lyserødt kødben (måske farven ved nye besvarelser skulle være grøn for nemt at se)

 

Der kun det sidste indlæg ikke?

 

Ja, kan godt være det skal være grønt a015.gif

Jeg bruge mest trådoversigten, det er jeg vant til :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Nå... jeg kender ikke Jubis forum... Så det vil jeg ikke gøre mig klog på...

 

Men jeg synes, det er rimeligt svært at finde rundt herinde. jeg kunne godt bruge et sted, hvor der stod noget om alting. Hvad er "Karma", pointsystemet, Hundegalleriet, hvad er forskellen på privat og offentligt?

Når jeg kikker på en profil, så kan jeg ikke se, om profilen har noget fotoalbum eller nogen billeder?

Medlemslisten: Hvordan får man MINUS-points??? :shock: Og bliver der ikke luget ud i de medlemmer, der aldrig har været aktive?

 

Hvor finder man flere smilies?? Når jeg klikker på "se flere smilies", så er der kun de samme smilies... plus TO? :?

 

Men de allerfleste problemer jeg har, vil jo nok blive løst ved brug.. Jeg håber bare ikke, at der er nogen der stopper på grund af forvirring inden de overhovedet er kommet i gang...

 

En anden sag er, at nye brugere vist tit opretter et spørgsmål... Og så løber de igen.

Måske er respons-tiden fra os "mindre nye" brugere for lang? Måske kunne der gives et eller andet signal på siden, når der bliver oprettet et nyt spørgsmål? Og når der kommer nye indlæg?

 

Jeg kan rigtig godt lide, at det er så nemt at sætte billeder ind i vores indlæg.

Og jeg HÅBER at siden bliver holdt fri af censur. De andre debatsider, jeg har været på har IKKE!! fungeret bedre selv om Admin har blandet sig i højrøstede diskussioner..

.......Men lad os endelig ikke tage sorgerne på forskud. Lige nu er Hunde-Forum jo et hyggeligt og fredsommeligt sted. :D

 

Jo, et sted med information vil være godt!

 

Jeg synes ikke at en hel slap administration er godt, heller ikke en helt stram :)

 

Hvis nogen sviner nogen til eller forfølger nogen så skal det stoppes synes jeg.

 

Jeg plejer selv at være god til at svare indlæg fra nye, det synes jeg er vigtigt, og byde velkommen så det føles rart, også selvom man måske skriver nogen ting der kan føles som kritk :)

Det tror jeg kan betyde at flere har lyst til at blive.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...