Hop til indhold

13½ uge gl. hvalp - nat besørgning - urolig derefter


Johnson
 Share

Recommended Posts

Hej med jer

 

Som overskriften siger.

 

Vi har en efterhånden 13½ uge gl. hvalp.

 

Han klarer renligheden bedre og bedre. Vi sætter dog uret hver nat til ca kl 02:30 hvor han så skal ud og lave både 1&2.

 

Det irriterer os dog lidt at han bliver så glad og legesyg midt nat, så vi har svært ved at få ham til at falde helt i søvn igen.

 

Efter vi har været ude, sætter vi os ned på gulvet, han kravler op og går lidt i hi. 5 min derefter plejer han at være helt i søvn, men når så vi sætter ham hen til hans kurv/bur vågner han op igen og begynder at trisse rundt og småpiver lidt.

 

Efter 30min "plejer" han dog at kunne falde helt til ro.

 

Har nogle et godt trick eller lignende her?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det rigtigt forstået, at han falder i søvn oven på jer efter I har været udenfor og derfor skal bæres over i sin kurv, når han er faldet til ro?

 

Hvis det er rigtigt opfattet, så ville jeg nok prøve at undlade den del. Lad ham komme ud og tisse og gå så bare ind i seng igen. Jeg tror, at det nemt kan være med til at vække ham endnu mere og gøre ham urolig, hvis han skal flyttes igen efter at han er faldet til ro.

 

Er der en grund til, at I sætter jer ned sammen med ham? Bliver han urolig eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Da mine var hvalpe og vi var ude om natten, så var det direkte ind i seng igen, jeg tændte faktisk ikke engang lyset i huset når jeg gik ud :-) der lå ikke legetøj eller andet der kunne ligge op til leg ;-) det var direkte i seng. I starten prøvede de jo lige på at nu skulle vi lege og ha en fest, men da det var mørkt i huset og jeg "bare" gik i seng igen og lukkede øjnene fandt de hurtig ud af at vi skal sove ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for indspark - vi prøvede det i nat, og det gik egentlig ganske fint. Han peb lige 5 min og blev lidt en tyran 10 min men derefter gik han til ro.

 

Ej hvor godt! Ja han skal også lige vænne sig til det, jeg vil skyde på et par nætter endnu og så vil han ikke pive eller være tyran mere :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...