Hop til indhold

dierra, 9uger.


Gæst someonenew
 Share

Recommended Posts

Gæst someonenew

Hej alle sammen,

 

Mig og kæresten hentede vores hund her for 4dage siden.

Han er den mest dejlige, nemme og smukkeste hund jeg nogen sinde har haft.

 

Men her de sidste 2 dage er er hans afførring blevet tyndere og tyndere.

 

Startede med let slimet, og her idag er han så begyndt at få meget tynd afføring.

 

Hans gamle ejer gav ham valpefoder fra fakta, og vi fik en hvalpemad med fra dyrelægen. kan han have svært ved at fordøje den nye mad vi har fået fra dyrlægen?..

 

Er bekymret for ham da han nu laver afførring 2-3 gange i timen....

 

Skal jeg vente det ud?.

 

Han er leger ligeså snart vi giver ham den mindste opmærksomhed.. logrer med halen, og på de 4 dage vi har haft ham, ved han allerede hvor han skal besørge, er selvfølgelig små uheld engang imellem..

 

Kan det være stress fordi han er taget fra sin mor?

 

Spørgsmål spørgsmål spørgsmål..

 

Men tænkte hvis der er nogle der ved noget om det her, så må det være jer.

 

1560691_10152171757247148_1299092745_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal se at komme til dyrlægen med den lille fyr, hvalpe tåler ret dårligt at have dårlig/tynd mave og du risikerer pludselig at stå med en omgang tarmbetændelse og en dehydreret hvalp.

 

Orm kan i nogle tilfælde give tynd mave, det samme kan et foderskift. At hans opdrætter har brugt foder fra Fakta synes jeg giver grund til at mistænke at det osse kan være slækket på andre ting, f.eks. sådan noget som kontinuerlig ormebehandling de første 8 uger. Hvorfor var I hos dyrlægen med ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst someonenew

Har nu snakket med dyrlæge, og han siger det med høj sandsynlighed er fordi han har skiftet kost. Han har sat ham på A38 de næste 24timer.

 

Så må vi se om han ikke for det bedre. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har nu snakket med dyrlæge, og han siger det med høj sandsynlighed er fordi han har skiftet kost. Han har sat ham på A38 de næste 24timer.

 

Så må vi se om han ikke for det bedre. :)

 

Hej og velkommen til :-)...og tillykke med ham :-)

 

Tænker også, at det er foderskiftet, der har slået hans mave i stykker, men jeg ville alligevel også være opmærksom på orm, som Hopsa påpeger også kan give dårlig mave.

 

Ved du om han har fået ormekur hos opdrætter ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er problematisk at tilstanden lyder som om den er forværret, den er gået fra slimet som er naturligt for en irriteret tarm, til at blive meget tynd. Næste step er frisk blod fra tarmen. Der skal efter min mening noget stoppende og beroligende til, for at det ikke bliver værre i løbet af weekenden, og a38 er altså ikke et vidundermiddel i den forbindelse. Hunden har afføring flere gange i timen, jeg synes det er underligt hvis en dyrlæge ikke vil se en hvalp der beskrives på den måde. En voksen hund kan bedre tåle at have nogle dage uden foder eller med tynd mave, men en hvalp på 9 uger.... hmm

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er problematisk at tilstanden lyder som om den er forværret, den er gået fra slimet som er naturligt for en irriteret tarm, til at blive meget tynd. Næste step er frisk blod fra tarmen. Der skal efter min mening noget stoppende og beroligende til, for at det ikke bliver værre i løbet af weekenden, og a38 er altså ikke et vidundermiddel i den forbindelse. Hunden har afføring flere gange i timen, jeg synes det er underligt hvis en dyrlæge ikke vil se en hvalp der beskrives på den måde. En voksen hund kan bedre tåle at have nogle dage uden foder eller med tynd mave, men en hvalp på 9 uger.... hmm

 

Jeg tænkte det samme, og mener at en hvalp med diarré i flere dage med forværring til diarré flere gange i timen bør tilses af dyrlæge! Også selvom det er fredag aften...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er problematisk at tilstanden lyder som om den er forværret, den er gået fra slimet som er naturligt for en irriteret tarm, til at blive meget tynd. Næste step er frisk blod fra tarmen. Der skal efter min mening noget stoppende og beroligende til, for at det ikke bliver værre i løbet af weekenden, og a38 er altså ikke et vidundermiddel i den forbindelse. Hunden har afføring flere gange i timen, jeg synes det er underligt hvis en dyrlæge ikke vil se en hvalp der beskrives på den måde. En voksen hund kan bedre tåle at have nogle dage uden foder eller med tynd mave, men en hvalp på 9 uger.... hmm

 

Det undre også mig. Måske trådstarter ikke har udtrykt sig tydelig nok?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at du skal se at komme på apoteket og få købt noget ZooLac Propasta! Som andre siger, er et foderskifte noget man laver over minimum en uge og helst 14 dage, hvor man halvt om halvt giver det gamle foder og det nye foder - evt. med lidt A-38 på - selv voksne hundes maver kan blive slået totalt i stykker af et pludseligt foderskifte. I har helt sikkert gjort det i bedste mening, men som med meget andet, når man har en hvalp i huset, er det ikke altid det bedste

 

Når hans mave har det lidt bedre, så er det ormebehandling, det gælder - alle hvalpe har orm og har opføderen ikke behandlet dette, som man ellers normalt gør 2-3 gange inden de bliver 8 uger, så må du igang! Held og lykke med ham - han ser skøn ud <3

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at du skal se at komme på apoteket og få købt noget ZooLac Propasta! Som andre siger, er et foderskifte noget man laver over minimum en uge og helst 14 dage, hvor man halvt om halvt giver det gamle foder og det nye foder - evt. med lidt A-38 på - selv voksne hundes maver kan blive slået totalt i stykker af et pludseligt foderskifte. I har helt sikkert gjort det i bedste mening, men som med meget andet, når man har en hvalp i huset, er det ikke altid det bedste

 

Når hans mave har det lidt bedre, så er det ormebehandling, det gælder - alle hvalpe har orm og har opføderen ikke behandlet dette, som man ellers normalt gør 2-3 gange inden de bliver 8 uger, så må du igang! Held og lykke med ham - han ser skøn ud <3

 

Jeg vil så helt klart anbefale Pro-Kolin istedet for Zoolac. Synes ikke , at Zoolac har den helt store virkning ift. Pro-Kolin, der også har en mild stoppende effekt.

 

Men det er jo smag og behag ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...