Hop til indhold

"Dæk" på koldt/køligt underlag? CKC hvalp


Johnson
 Share

Recommended Posts

Vores lille prut har det med ikke at vil lave dæk øvelsen på eksempelvis trægulv, fliser, klinker etc. Endda badeværelsesfliser med gulvvarme nægter han.

 

Til gengæld, vil han meget gerne dække på gulvtæppe!? Meget gerne endda og vi har god succes med at få ham til at gøre det på afstand osv.

 

Har nogle af jeres hvalpe lignende? Er der et sted hvor det bare ikke må være koldt, er det fordi bagpoterne har bedre fast i gulvtæppet eller hvad dælen er det der sker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså min cavalier nægter at gå i dæk hvis underlaget er for koldt eller vådt... det var super sjovt da vi skulle tage hvalpeprøve i snevejr -_- Det skal siges at den anden cavalier der tog prøven samme dag også havde problemer med det.

Og hun er ikke rigtig vokset fra det endnu, dog vil hun gerne på alle indendørs underlag. Så tror det måske hører lidt til racen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lily vælger konsekvent tæpper frem for "hårde" gulve, men vi har ikke et egentligt problem med at dække hende af på trægulvet (Altså udover at hun er terrier og derfor kun lægger sig ned hvis det passer hende:rolleyes:)

Jeg vælger også selv sofaen fra for en skalstol, hvis jeg skal være ærlig....... :oops: Så jeg ser egentlig ikke noget underligt i det.

 

Men hvis det er et problem i træningssituationer, kan du jo medbringe et tæppe. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...