Hop til indhold

Medicinsk kastration?

Tweesa
 Share

Recommended Posts

Bum bum bum.. Går sådan og overvejer tanken om at kastrere Dolph.. Har jeg eeegentlig gjort længe, for jeg synes ikke han udvilker sig til high-quality chihuahua, og jeg tror ikke han skal bruges til avl - og det forvirrer ham virkelig meget når Tweety og Bitten går i løb..

Han sidder bare og hyler (sit lille chihuahua hyl) og det tager jo ikke bare et par dage - det er en hel uge vi snakker om..

Men uha det er en svær tanke at tænke - man ved jo ikke hvordan han ville tackle det..

Jeg vil jo helst ikke at hans sind ændre sig helt og radikalt..

Så jeg tænkte:

Nogen som har erfaring med medicinsk kastration? Giver det et virkelighedsnært billede af hvordan hunden vil opføre sig bagefter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Bum bum bum.. Går sådan og overvejer tanken om at kastrere Dolph.. Har jeg eeegentlig gjort længe, for jeg synes ikke han udvilker sig til high-quality chihuahua, og jeg tror ikke han skal bruges til avl - og det forvirrer ham virkelig meget når Tweety og Bitten går i løb..

Han sidder bare og hyler (sit lille chihuahua hyl) og det tager jo ikke bare et par dage - det er en hel uge vi snakker om..

Men uha det er en svær tanke at tænke - man ved jo ikke hvordan han ville tackle det..

Jeg vil jo helst ikke at hans sind ændre sig helt og radikalt..

Så jeg tænkte:

Nogen som har erfaring med medicinsk kastration? Giver det et virkelighedsnært billede af hvordan hunden vil opføre sig bagefter?

Dertil er svaret vist både og..

Noge hunde reagerer stort set ikke på den kemiske kastration og andre gør, men får ikke samme virkning ved den efterfølgende fysiske kastration.

Jeg vil anbefale at du ved en evt kemisk kastration får den i tabletform så dosis kan ændres. Det kan man jo ikke når kemien gives pr. injektion.

Endelig kan man finde alternative midler som letter hanhundens "elskovssyge" blandt andet homeopatiske dråber.

Hvad siger din syrlæge?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg luftede bare tanken kort sidst jeg var der - fik ikke så mange oplysninger, derfor jeg lige ville høre om folk havde nogle erfaringer..

Han sagde dog også at det med kemisk kastration ikke altid gav samme resultat..

Hvor kan jeg eventuelt få de homeopatiske dråber henne? :-) Det lyder lidt mindre indgribende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg luftede bare tanken kort sidst jeg var der - fik ikke så mange oplysninger, derfor jeg lige ville høre om folk havde nogle erfaringer..

Han sagde dog også at det med kemisk kastration ikke altid gav samme resultat..

Hvor kan jeg eventuelt få de homeopatiske dråber henne? :-) Det lyder lidt mindre indgribende!

Hvis det er Bach's der menes (?) så kan du købe dem hos Pia :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bach er blomster medicin lavet af udtræk fra blomster.

Homeopati kan fx. være mange mange gange fortyndet urter, eller organer.

fx. kan man få homeopatisk testosteron, det er fortyndet mange mange gange og virker derfor mod for meget makulinitet. Eller hvis dine øjne render i vand, kan du få homeopatisk løg. Man behandler ubalancen, med det man får den af, altså bare fortyndet.

Det er meget interessant, jeg har i mange år behandlet mine heste, hunde og katte med forskellige ting.

Ninjamor kommer nok på banen med navnet på det til virile hanhunde.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites