Hop til indhold

Joppe


Siri
 Share

Recommended Posts

Tak - er også selv lidt forelsket. Lige bortset fra når han mener han ikke skal sove på trods af 8 timer på udstilling! Bur er det bedste udstyr!

Kan totalt godt forstå at du er hvalpeskruk - nu er der da også kun 7 uger igen, ikke?

 

Jahhh, sidste weekend i marts:banan: Har meldt fra til det der skulle være vores første konkurrence, dels for at vi ikke risikerer ikke at have sovet hele natten, dels fordi vi skifter til sommertid samme nat.

 

Men ham Joppe, altså:hjerte: Jeg blev så forelsket igår. Hold op, hvor er han bare nuttet!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 99
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så nuttet :lun:

 

Han ligner en der virkelig holder fest :mrgreen:

 

Han holder generelt meget fest :mrgreen: Jeg har virkelig fået HUND for pengene. Hvad han ikke har i størrelse lige pt, det har han sgu i vilje :blink:

Har haft fat i nakken af ham to gange i dag, fordi han forsøgte at æde mig - Joppe mener at hvis han ikke er enig i noget, så skal man da bare vise det... Med tænderne :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han holder generelt meget fest :mrgreen: Jeg har virkelig fået HUND for pengene. Hvad han ikke har i størrelse lige pt, det har han sgu i vilje :blink:

Har haft fat i nakken af ham to gange i dag, fordi han forsøgte at æde mig - Joppe mener at hvis han ikke er enig i noget, så skal man da bare vise det... Med tænderne :mrgreen:

 

Oh puppy-joy :klap:

 

Lyder ikke til han er mærket af kæben, med de angreb han laver :mrgreen:

Lige den del der, den kan godt afhjælpe min hvalpeskrukhed bare en lille smule. Tænker Joppe er væsentlig mere vedholdende end mit kræ var og det synes jeg var slemt nok.

Men det lyder til du har fået den HELT rigtige Joppe :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Oh puppy-joy :klap:

 

Lyder ikke til han er mærket af kæben, med de angreb han laver :mrgreen:

Lige den del der, den kan godt afhjælpe min hvalpeskrukhed bare en lille smule. Tænker Joppe er væsentlig mere vedholdende end mit kræ var og det synes jeg var slemt nok.

Men det lyder til du har fået den HELT rigtige Joppe :lun:

 

Han er ikke det mindste mærket af kæben! Kun 7 dage igen, så er han frikendt!

joppe er meget vedholdende og rigtig meget hund! Stor vilje og stor drift. Præcis som jeg vil have, men det er altså også en udfordring :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er ikke det mindste mærket af kæben! Kun 7 dage igen, så er han frikendt!

joppe er meget vedholdende og rigtig meget hund! Stor vilje og stor drift. Præcis som jeg vil have, men det er altså også en udfordring :lol:

 

Hvor er det fedt med kæben - Så holder jeg lige fingrene krydset de næste 7 dage!

 

Det lyder virkelig til du har fået den helt perfekte hvalp!

Glæder mig helt vildt til at møde ham!

Link til indlæg
Del på andre sites

Han lyder som en rigtig lille krudtugle og festabe :lun:. Jeg glæder mig til at følge med i hvordan du starter ham op og hvordan han udvikler sig. Og krydser fingre for at kæben bliver helt i orden meget snart.

 

Og husk mig så lige på at jeg stadig har et tørklæde og en apportbuk liggende i min bil som du skal have næste gang vi ses :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Han er ikke det mindste mærket af kæben! Kun 7 dage igen, så er han frikendt!

joppe er meget vedholdende og rigtig meget hund! Stor vilje og stor drift. Præcis som jeg vil have, men det er altså også en udfordring :lol:

 

Fnis. Han lyder sjov. For sjov til mig!

Wasabi var slet ikke så vild, men min kæreste var alligevel sådan helt "....er du sikker på der er nogen hjemme?" når W kom flyvende med tænderne først. Og jeg kunne kun håbe at der rent faktisk flyttede nogen ind på et tidspunkt

 

Glæder mig til at møde ham en dag!

Link til indlæg
Del på andre sites

Fnis. Han lyder sjov. For sjov til mig!

Wasabi var slet ikke så vild, men min kæreste var alligevel sådan helt "....er du sikker på der er nogen hjemme?" når W kom flyvende med tænderne først. Og jeg kunne kun håbe at der rent faktisk flyttede nogen ind på et tidspunkt

 

Glæder mig til at møde ham en dag!

 

Haha selvfølgelig er der da nogen hjemme i vilde-hvalpe-Wasabi! Han endte da også med at blive en flot og fornuftig (lidt ikk'?) voksen hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Fnis. Han lyder sjov. For sjov til mig!

Wasabi var slet ikke så vild, men min kæreste var alligevel sådan helt "....er du sikker på der er nogen hjemme?" når W kom flyvende med tænderne først. Og jeg kunne kun håbe at der rent faktisk flyttede nogen ind på et tidspunkt

 

Glæder mig til at møde ham en dag!

 

Haha selvfølgelig er der da nogen hjemme i vilde-hvalpe-Wasabi! Han endte da også med at blive en flot og fornuftig (lidt ikk'?) voksen hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu hvor han er helt frikendt med sin kæbe er vi så småt begyndt på træningen. Fordi jeg kender hans mor rigtig godt, så er jeg meget bevidst om at starte ekstremt, næsten overdrevet, langsomt.

Da hun var 10 mdr. og gik sin første klasse 1 lignede hun noget der var ved at eksplodere. På den gode måde altså, det blev bare så meget at hun ikke kunne styre det og så fik hun lyd. Samtidig er hun meget "alvorlig" i træningen og kan blive låst på opgaverne. Derfor bruger jeg lang tid på at lege basis ind.

 

Vi laver rigtig meget leg lige pt. Bytte legetøj, indkald hvor han løber "igennem" og tager legetøj, ud og hente apport og ind og bytte med legetøj osv. Og det er ca. det eneste han kan. Så kan han dæk og en hopsit (som han selv tilbød). Er stille gået i gang med elefanten.

Han har et meget meget fint fokus, det er jeg ret imponeret over. Og han håndterer forstyrrelser rigtig godt. Forstyrrelser er sådan set det vi arbejder mest med, at han kan holde fokus og arbejde på trods af forstyrrelser.

 

Og så tror jeg måske der er lidt labrador i ham... han bærer på alt! Mine langskaftede Hunter gummistøvler, tasker, tøj, poser osv. Forleden på gåturen bar han et kranie, som han helt selv havde fundet, 800 meter hjem til bilen.

 

14879_10151998086138981_1185326894_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var godt med en lille update Siri :blink:. Hvor er han altså bare blevet fin. Og han behøver jo heller ikke kunne noget som helst andet end at have det sjovt endnu.

 

Nemlig! Husker tydeligt Christa og Jessica i hovedet da de så en flok danske hvalpe på 6 mdr. De var rystede over hvor meget de kunne - og ikke rystede på den gode måde! Så jeg prøver virkelig at tage det meget langsomt.

 

Carla er ikke overbevist om hans herligheder og håber stadig han rejser hjem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha selvfølgelig er der da nogen hjemme i vilde-hvalpe-Wasabi! Han endte da også med at blive en flot og fornuftig (lidt ikk'?) voksen hund!

 

Joooh det er jo det, de bliver jo voksne. Agtig. Man er vel border collie..

 

Dolph hilser Carla, og siger hun godt må være med i hans DBA annonce.. "BC gives væk til dårligt hjem"..

Link til indlæg
Del på andre sites

Joooh det er jo det, de bliver jo voksne. Agtig. Man er vel border collie..

 

Dolph hilser Carla, og siger hun godt må være med i hans DBA annonce.. "BC gives væk til dårligt hjem"..

 

Måske kan de gå sammen og ansøge om en slags institutionsplads til uopdragne BC'er? Carla er frisk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Nurhhh han er sød :lun: ham Joppe også de ører hehe ... han er godt nok lækker....

 

Tja min den gamle gik også og ventede i MANGE dage på at den dengang lille hvalp (især tænderne) snart gik hjem igen.... han var vel kun på besøg tror jeg han tænkte mange gange ;-)

 

Jeg glæder mig også til at følge Joppe ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...