Hop til indhold

Sprøde/hårde kløer


Gæst Thaelina
 Share

Recommended Posts

Gæst Thaelina

Nogen tips til at blødgøre kløer eller på anden vis gøre det lettere at klippe dem?

Min hunds kløer er helt umulige, jeg klipper dem ikke, jeg flækker dem og han er ikke fan, hvilket jeg godt kan forstå, det er ikke kloklipperen der er problemet, næste trin er at købe en sliber....

Jeg har prøvet både tang og klipper og det fungerer ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bær lige over med mig, for det her lyder helt tosset:lol:

 

Min morfar var spastiker, og havde meget hårde negle. Han fik helt vilde spasmer når han skulle have klippet negle, fordi det larmede så meget (ej, det lyder helt tosset, I know). Så min mormor smurte hans hænder og negle ind i vaseline og pakkede dem i en plastikpose, så neglene blev bløde og nemmere at klippe.

 

Dog og er det nok nemmere at gøre på en spastiker end en hund, så jeg ville nok bruge en sliber i stedet. Korvis herinde har købt en på zooplus, som hun vist er ret glad for.

 

 

Og undskyld for for den virkelig underlige historie:lol::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også jeg knuser neglene mere end jeg klipper, men tror ikke det gør ondt (min hund er i hvert fald ligeglad). Men jeg har lagt mærke til at det mest er når de har fået lov til at vokse sig for lange, for så bliver de tykkere ude i spidsen. Når jeg i en periode er flink til at få klippet ofte, kommer min hunds kløer til at ligne et papegøjenæb set fra siden og så er spidsen lige til at klippe af uden at man flækker noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg tror ikke man "bare" kan blødgøre kløerne.

Inderst i kloen ligger klobenet - som man kan sammenligne med vores yderste knogle i fingeren. Mellem knoglen og selve neglen ligger læderhuden - det er den man ikke skal klippe i, her ligger nerven. Når man klipper kløer på hunden skal man kun lige klippe den yderste spids af - brug kun en skarp klo saks - alternativ en sliber hvis din hund kan vænne sig til sådan en.

Du kan give tilskud af Kelp (tang) evt. tilsat spirulina. Der en masse gode vitaminer og mineraler som styrker hud, pels og knogler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Thaelina

Jeg er klar over at man kun skal klippe spidsen af og ikke klippe for langt osv. osv, mit problem er selve keratinlaget, som er meget sprødt/hårdt. Jeg er ikke i nærheden af nerven, selv når han en gang imellem er flink og får en "papegøjenæbsklo" er det stadigvæk svært at klippe igennem.

Jeg ved heller ikke om at de flækker er den rigtige formulering, men på de 3 andre hunde jeg klipper kløer på, der klipper jeg igennem kloen, med ham er det mere - de sprænger over, langs tryklinjen.

Jeg har prøvet mere end 5 forskellige kloklippere/tænger og alle pånær en har han været den første til at bruge og der har været det samme problem med dem alle - kun en har været billig og som sagt bruger jeg den bedste på andre hunde - uden problemer

Har prøvet at give olie tilskud, som også er blevet mig anbefalet, det hjalp ikke, vil overveje tanget, men hans foder er tilsat det fornødne vitaminer og mineraler, så det burde ikke være det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...