Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd - 2014


sonja77
 Share

Recommended Posts

  • Svar 366
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vores kostume er kommet, og nu vil jeg studere billeder af "hekse", altså som man ser dem på billeder fra gamle dage. er sådan lidt splittet, for synes jo det er et pænt kostume, men der skal altså laves noget ved det. I morgen går jagten ind på et sjal og et gammelkoneforklæde. Må på besøg i genbrugsforretningerne. Måske kan jeg ogsså finde noget vi kan bruge som stav.

 

Cassi kan forøvrigt godt gå slalom mellem benene selvom jeg har lang kjole på

:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonja, er der grænser for hvor mange gange man må gøre det samme i en FS1? Havde jo planlagt slalom mellem ben, men tænker for at give hende en god oplevelse første gang, at så erstatte det med rundt om fører under gang. Det kan hun nemlig super godt, og så slipper jeg for en kjole der driller første gang vi er afsted. Problemet er bare at vi allerede har et stykke på ti sekunder med det. Så er bange for at det bliver for meget, men tænker samtidigt at der er så mange andre ting i det. Jeg har endda en ide til hvordan vi skal udbygge programmet yderligere til næste gang :blink: For det her er da bare for skide skægt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.... Skulle man måske lave et FS program med Yoda også?! :engel:

 

Jep :mrgreen:

 

Sonja, er der grænser for hvor mange gange man må gøre det samme i en FS1? Havde jo planlagt slalom mellem ben, men tænker for at give hende en god oplevelse første gang, at så erstatte det med rundt om fører under gang. Det kan hun nemlig super godt, og så slipper jeg for en kjole der driller første gang vi er afsted. Problemet er bare at vi allerede har et stykke på ti sekunder med det. Så er bange for at det bliver for meget, men tænker samtidigt at der er så mange andre ting i det. Jeg har endda en ide til hvordan vi skal udbygge programmet yderligere til næste gang :blink: For det her er da bare for skide skægt.

 

Nej, det er der ingen grænser for. Det er ret normalt i et klasse 1 program at gentage øvelser flere gange, det er der ingen problemer i, så længe du også får vist nogle andre øvelser (og det gør du jo). Og det er en god ide at starte med det, hun er mest sikker i, første gang i er oppe, og så eventuelt bygge videre på programmet sidenhen. Som dommer vil man meget hellere se hunden vise færre øvelser, som den udfører sikkert, end flere usikre øvelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonia, det var også lidt det jeg tænkte. Nu har vi så kørt programmet igennem et par gange, og jeg skal have fikset den del hvor jeg havde rundt om føre oprindeligt, for det fungerer ikke, så tror jeg bare har hende gående ved siden af det, og så har rundt om fører der hvor vi oprindeligt havde slalom mellem ben.

 

Jeg er ret sikker på at det her er noget vi arbejder videre med, og jeg overvejer lidt at skrue ned for bluset med agilityen på hende(har jo lille Carla der skal igang) og så kun køre rally, dogdancing og LP med hende. Tænker lidt at de tre ting stemmer godt overens med hinanden, og hun har brug for et års tid endnu før hun er helt klar i hovedet til agility(hvis hun nogen sinde bliver det).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor mange hf'er skal med til sverige på weekend kursus?

 

Vi er tilmeldt - det passer ret godt med min sommerferie, og tænker det bliver ret fedt med træning og ny inspiration. Og så lidt sommerferie oveni.

 

'Bliver super godt - glæder mig :-D

 

Glæd jer, Johanna, Lina og Anja er klart nogle af de bedste instruktører i sporten efter min mening (Anja kender I jo). :-) Og det plejer at være super hyggeligt med sådan nogle camps/kurser sammen med svenskerne og nordmændene. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Glæd jer, Johanna, Lina og Anja er klart nogle af de bedste instruktører i sporten efter min mening (Anja kender I jo). :-) Og det plejer at være super hyggeligt med sådan nogle camps/kurser sammen med svenskerne og nordmændene. :5up:

 

Glæder mig også rigtig meget.

Nu jeg er så sprit ny og der ikke er så mange at sparre med lige i nærheden, så er sådan en weekend guld værd.

Og til august har vi jo sandsynligvis også trænet så meget, at der er lidt mere at arbejde med i mig og hundene (har ikke lige bestemt mig for hvem der skal med endnu).

Hvis man skal lave slidser i sin kjole, så hunden kan komme gennem benene, hvad er så bedst. Ude på siderne eller lige foran og bagved:hmm:

 

Pas.... Har du ikke et gammelt lagen du kan prøve dig frem med?

Ellers så lav en kort nederdel og tag et par bukser på under.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu overvejer jeg helt at droppe at tage afsted i morgen.

 

Mit kostume skal syes sammen igen. Tak til alle de venner jeg har som sagde slidser da helt klart ville gøre det muligt for hunden at komme igennem :( Og så ville jeg køre det hele igennem, synes der er en slutning, som slet ikke sidder sammen. Og hver gang vi nærmer os det sted, jamen så er der noget som snupper al hendes opmærksomhed og så skal vi starte forfra, for så passer det ikke med musikken det sidste stykke. Oven i det har jeg en forkølelse jeg kæmper med.

 

nå, hele verden skal jo ikke falde sammen af den grund. Overvejer at droppe sidste vers på sangen, og så tage det som jeg ved fungerer rigtig fint. Så er det godt nok kun på omkring 1:50, men det er vel bedre end end knap et halvt minut med ting der ikke fungerer:vedikke: Eneste minus er så at jeg står med en rekvisit, som kun bliver brugt de første godt 20 sekunder. Suk. Ville ønske jeg havde et sted hvor jeg kunne køre det hele igennem uden hele tiden at blive forstyrret, for jeg har bare slet ikke styr på det lige nu, og det her har jeg bare glædet mig sådan til og nu frygter jeg at det bliver en dårlig oplevelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, der skal heldigvis ikke så meget til før mit humør bliver godt igen. Jeg skubbede sofabordet ind og så havde vi plads til at øve slutningen. Så nu er jeg i lidt mere opløftet stemning :blink: Heldigvis end et færdighedsprøven vi skal starte med, og der ved jeg Cassi kan alle tingene til UG. Spørgsmålet er så om hun kan gøre det fint i morgen...

 

Og lige for god ordens skyld, så ingen følelser bliver såret... Det er ingen herfra der gav mig ideen om at lave slidser i min kjole. Nu er det bare ærgerligt det er gjort og jeg lige skal bruge en times tid på at sy sammen... Bare jeg dog havde en symaskine...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fortryder lidt at jeg ikke bare meldte til i for sjov i stedet den officielle klasse. Syntes det blev for meget med tre klasser. Både at kræve af hende og så rent økonomisk.

 

Nå, men jeg vil nyde dagen i morgen.

 

Enig i, at 3 klasser er for meget på en dag.

Men en konkurrence er jo hvad man gør den til, så hvis der går lort i den er det jo ikke værre end man hiver et eller andet op af hatten og holder sjov i stedet.

Så er sikker på i får en god dag i morgen.

 

 

 

 

Har i øvrigt brug for lidt indput ifht. Yodas sang.

Er fuldstændig vild med den her og har ville lave noget til den siden jeg hørte den første gang.... Men ved ikke om det er en stor mundfuld at gå i gang med?

Og dem der har mødt Yoda - Kan han bære så "stor" en sang?

 

inM13wMkP&feature=share
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fortryder lidt at jeg ikke bare meldte til i for sjov i stedet den officielle klasse. Syntes det blev for meget med tre klasser. Både at kræve af hende og så rent økonomisk.

 

Nå, men jeg vil nyde dagen i morgen.

 

Ellers vil jeg altid anbefale at tilmelde Ommer (den er ikke med til DKK's og BCK's konkurrencer, men plejer at være der til de andre). Det koster kun en 50'er, og så har man mulighed for at gå ind og lave programmet igen med belønning og rette de ting, der evt. gik galt i officiel klasse - + at det er motiverende for hunden at opleve, at man også kan få belønning i ringen nogle gange. :-)

 

Og så må man jo gerne flytte sin start fra officiel klasse til for sjov, hvis man vil, det kan man snakke med arrangørerne om, når man tjekker ind. Men jeg er sikker på, at det kommer til at gå fint for jer. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi hjemme igen, og må hellere komme med en opdatering, så MM ikke er ved at gå til af spænding :blink:

 

Først færdighedsprøven. Cassi var rigtig sej, og af og til en smule for meget i hopla. Hun blev bl.a. trukket lidt fordi hun startede sin bakkeøvelse med et gevaldigt hop. Og så mente hun ikke lige at rumpen skulle med over stokken i springet. Men vi bestod med 4,65, og vigtigst af alt. Jeg havde en hund der bare var på på på og mega glad.

 

I vores freestyle gik det so so. Hun zonede ud på et tidspunkt(og jeg havde inden sagt at jeg ikke skulle gå for tæt på dommerne, men da jeg var inde på banen, så var det lidt som om man røg ind i sin egen boble), så der var nogle ting der kiksede. MEN det vigtigste ved det her var at finde ud af hvad der var skidt og kanel med ens program, og det har jeg fået, og jeg ved hvad jeg vil holde fast i, og hvad der skal smides laaaaaangt væk. Vi fik 23,3 point, men vores gennemsnit i udførelsen var for lavt til at bestå.

 

Så nu knokler vi videre frem mod 18/5 hvor vi tager til skævinge med et forbedre og meget bedre gennemarbejdet program og klare til at prøve kræfter med færdighedsprøve 2.

 

Det fedeste er dog helt klart den måde man blev taget imod på. Der er flere der kom og roste en og kommenterede på det arbejde man lavede med sin hund, og det er altså guld værd for os nybegyndere.

 

Og så et godt råd til andre... Det er ikke en god ide at tage fat i hundens halsbånd hvis den går i snus :genert:

 

Så nu får Cassi lige lidt ro på, tror vi bare skal ud og gå en lang god tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi hjemme igen, og må hellere komme med en opdatering, så MM ikke er ved at gå til af spænding :blink:

 

Først færdighedsprøven. Cassi var rigtig sej, og af og til en smule for meget i hopla. Hun blev bl.a. trukket lidt fordi hun startede sin bakkeøvelse med et gevaldigt hop. Og så mente hun ikke lige at rumpen skulle med over stokken i springet. Men vi bestod med 4,65, og vigtigst af alt. Jeg havde en hund der bare var på på på og mega glad.

 

I vores freestyle gik det so so. Hun zonede ud på et tidspunkt(og jeg havde inden sagt at jeg ikke skulle gå for tæt på dommerne, men da jeg var inde på banen, så var det lidt som om man røg ind i sin egen boble), så der var nogle ting der kiksede. MEN det vigtigste ved det her var at finde ud af hvad der var skidt og kanel med ens program, og det har jeg fået, og jeg ved hvad jeg vil holde fast i, og hvad der skal smides laaaaaangt væk. Vi fik 23,3 point, men vores gennemsnit i udførelsen var for lavt til at bestå.

 

Så nu knokler vi videre frem mod 18/5 hvor vi tager til skævinge med et forbedre og meget bedre gennemarbejdet program og klare til at prøve kræfter med færdighedsprøve 2.

 

Det fedeste er dog helt klart den måde man blev taget imod på. Der er flere der kom og roste en og kommenterede på det arbejde man lavede med sin hund, og det er altså guld værd for os nybegyndere.

 

Og så et godt råd til andre... Det er ikke en god ide at tage fat i hundens halsbånd hvis den går i snus :genert:

 

Så nu får Cassi lige lidt ro på, tror vi bare skal ud og gå en lang god tur.

 

Tillykke, det var en rigtig fin debut, I havde. :-D Cassi var virkelig herlig i færdighedsprøven, hvor hun lavede sådan nogle små knurrelyde af ivrighed. :lol: Og mange rigtig fine momenter i FS1.

 

Men nej, ikke tage fysisk fat i hund eller halsbånd. :fyfy: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson var i Færdighedsprøve 2, han kan alle øvelserne perfekt, men der gik totalt gøen i den, og så arbejder han ikke lige så flot og flydende... men han fortsatte med at arbejde hele vejen igennem, også ved de øvelser, hvor jeg tænkte "shit, nu er han kørt så meget op, at han stopper med at arbejde (det har jo tidligere været hans mønster - helt at stoppe og så bare stå og stressgø af mig med vildt udtryk i ansigtet). Så jeg var sådan set fint tilfreds, jeg havde regnet med, at der ville ryge lidt point på den konto (ikke pga. gøen, det trækkes der ikke for i færdighedsprøverne, men fordi han ikke arbejdede så flydende og præcist som normalt). Men det gjorde der ikke, vi fik 5 i de fleste øvelser og 4,5 i to øvelser, så vi bestod med et snit på 4,9. :-)

 

Vi var i 6+ med Kate og Zonja, der startede han også med at gø og var liiige ved at stoppe, men så fortsatte han (med lidt ekstra hjælp fra mig), og han stoppede sådan ok hurtigt med at gø, og så lavede han resten af programmet uden lyd, så det var fint. :5up:

 

Var i både For Sjov (uden for konkurrence) og Ommer med det nye FS-program (som vi aldrig skal andet end være i For Sjov med) med masser af godbidder. Han gøede ret meget begge gange, og nogle gange stoppede han med at arbejde og stod bare og gøede af mig, men han gik i gang igen, og meget af tiden arbejdede han videre, selvom han gøede.

 

Er lige nu i tvivl om, hvorvidt jeg skal fortsætte med at tilmelde os i For Sjov. På den ene side er det måske fint nok, at han får de oplevelser af at være i ringen med mig, hvor jeg ikke bliver frustreret, selvom han stressgør... men på den anden side ér han jo stresset i situationen, og det er måske ikke det fedeste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...